Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 11:58
Reklama Baner A1 BUDBRAM
Reklama

Nowa metoda oszustów. Teraz udają bankowców

Trzeba naprawdę mieć się na baczności. Bo oszuści znajdują coraz to nowe sposoby na wzbogacenie. Ktoś na konto 32-latka zaciągnął 17 tys. zł kredytu. Udawał bankowca.
Nowa metoda oszustów. Teraz udają bankowców

Autor: Fot. pixabay.com

Poszkodowany mężczyzna, zgłaszając zamojskiej policji oszustwo, opowiedział, że zatelefonował do niego człowiek podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku. 32-latek stracił czujność, bo numer w telefonie wskazywał, że rzeczywiście z tej instytucji pochodzi połączenie.

Rozmówca pytał o przelewy wykonywane na konkretne nazwisko. Mężczyzna zaprzeczył. Wówczas został przełączony do "działu technicznego" i do rozmowy włączyła się kobieta, która poleciła 32-latkowi zainstalowanie aplikacji skanującej telefon w poszukiwaniu ukrytych szkodliwych programów.

– Pokrzywdzony wykonał polecenie kobiety, przekazał jej również kod dostępu do tej aplikacji, a przez to możliwość zdalnego zarządzania urządzeniem. Następnie zalogował się na swoje konto bankowe, aby, jak oświadczyła rozmówczyni, sprawdzić czy nie było podejrzanych transakcji – relacjonuje Dorota Krukowska-Bubiło, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zamościu.

32-latek miał problemy z zalogowaniem się do bankowości mobilnej. To go zaniepokoiło. Sam zatelefonował na infolinię i usłyszał, że na jego dane został złożony wniosek o pożyczkę na ponad 17 tys. zł. Dowiedział się również, że kredyt został uruchomiony, a poza tym  zwiększono limit przelewów, a z jego rachunku poprzez płatność BLIK wypłacono 3 000 złotych.

– 32-latek zdążył zablokować konto i nie doszło do wypłaty udzielonego kredytu, jednak wypłaty przy użyciu kodu BLIK już nie udało się zatrzymać – podsumowuje policjantka.

Dodaje, że musimy chronić się przed oszustami. Dlatego nie należy instalować oprogramowania, którego sposobu działania i pochodzenia nie jesteśmy pewni. Nie należy też nikomu podawać jednorazowych haseł i kodów zabezpieczających nasze konto bankowe. Jeżeli otrzymamy telefon o próbie włamania na nasze konto, zadzwońmy na oficjalną infolinię banku i zweryfikujmy otrzymane informacje, możemy tam również potwierdzić tożsamość dzwoniącego do nas konsultanta.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Zawisza Ciemny 12.03.2021 18:26
12-latek zafundował oglądanie pornola na lekcji religii na drugim krańcu Polski no to co potrafią starsi ? Po komunie zostało tolerowanie szubrawstwa, złodziejstwa i wyłudzeń

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Lege Artis
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama