Po pierwsze, ważne jest, aby zbierać opinie od rzeczywistych klientów. Nie warto kupować opinii lub zachęcać pracowników czy znajomych do ich pozostawienia. Taki zabieg jest nieetyczny i może zaszkodzić Twojej reputacji.
Kolejnym aspektem jest odpowiednie zarządzanie. Warto je regularnie przeglądać i reagować na te negatywne. Jeśli klient jest niezadowolony z jakiegoś powodu, warto próbować go przekonać do pozostawienia kolejnej opinii po rozwiązaniu problemu.
Jak profesjonalnie radzić sobie z negatywnymi opiniami?
- Pokaż, że jesteś otwarty na komunikację i chętny do rozwiązania problemu.
- Przeproś za problem, nawet jeśli nie jest on całkowicie twoją winą.
- Działaj szybko.Jeśli klient jest niezadowolony napraw problem czym prędzej, by zapobiec kumulacji frustracji.
Warto jednak pamiętać, że negatywne opinie nie powinne wywoływać negatywnych emocji!
Analizuj i szukaj w nich wskazówek do poprawy rozwoju twojego biznesu.
.png)
Oto pięć najprostszych sposobów na pozyskiwanie opinii:
- poproś o nią klienta po zakończeniu transakcji,
- skonfiguruj specjalny formularz na stronie internetowej,
- prześlij klientowi SMS z linkiem i prośbą o umieszczenie recenzji,
- zorganizuj ankietę w sklepach stacjonarnych,
- ...rozmawiaj z klientami!
Ważne jest również, aby zbierać opinie z różnych źródeł. Zbieranie opinii tylko z jednej platformy, takiej jak Google Maps, nie daje pełnego obrazu opinii o twojej firmie. Dlatego też, warto zbierać je także przykładowo na TripAdvisor czy Yelp.
Podsumowując. Pamiętaj, że opinie w Internecie są widoczne dla wszystkich i mogą mieć wpływ na pozycję twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Zbieranie opinii jest procesem ciągłym i trzeba stale je monitorować i reagować. Warto także stworzyć plan działania, który pozwoli na usystematyzowane działania, by prawdziwi klienci dzielili się swoimi wrażeniami z Waszej współpracy.

![Uroczysta gala z okazji 30. rocznicy utworzenia Związku Gmin Lubelszczyzny [GALERIA ZDJĘĆ] Uroczysta gala z okazji 30. rocznicy utworzenia Związku Gmin Lubelszczyzny [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-uroczysta-gala-z-okazji-30-rocznicy-utworzenia-zwiazku-gmin-lubelszczyzny-galeria-zdjec-1765968180-16.jpg)
![The Voice of Głowacki - IX Przesłuchania w Ciemno za nami [GALERIA ZDJĘĆ] The Voice of Głowacki - IX Przesłuchania w Ciemno za nami [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-the-voice-of-glowacki-ix-przesluchania-w-ciemno-za-nami-galeria-zdjec-1765968608-35.jpg)
![Przedstawiciele Lubelszczyzny w Radzie Rolnictwa przy Prezydencie RP [ZDJĘCIA] Przedstawiciele Lubelszczyzny w Radzie Rolnictwa przy Prezydencie RP [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-przedstawiciele-lubelszczyzny-w-radzie-rolnictwa-przy-prezydencie-rp-zdjecia-1765967904-14.jpg)




![Świętowali swoje 30-lecie. Związek Gmin Lubelszczyzny docenił doświadczonych samorządowców [ZDJĘCIA] Wyróżnienia zostały przyznane podczas uroczystej gali z okazji 30-lecia związku.](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/sm-4x3-swietowali-swoje-30-lecie-zwiazek-gmin-lubelszczyzny-docenil-doswiadczonych-samorzadowcow-zdjecia-1765970090.jpg)







![Lubelskie: Śmiertelne potrącenie 84-latki. Kierujący busem nie ustąpił pierwszeństwa [WIDEO] Tragicznie zakończyło się potrącenie pieszej na drodze krajowej numer 17.](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/sm-4x3-smiertelne-potracenie-84-latki-w-suchodolach-wideo-1765537122.jpg)






Napisz komentarz
Komentarze