Pozycjonowanie sklepu online, czyli podstawa
Wchodząc do branży e-commerce ze swoim sklepem internetowym, pierwsze, co należy zrobić, to zlecić pozycjonowanie sklepu online profesjonalnej agencji. Bez tego trudno będzie zadbać o widoczność sklepu w sieci, ruch i sprzedaż.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie sklepów jest procesem bardzo złożonym i często mozolnym. Efektów nie osiąga się z dnia na dzień, a wywalczenie odpowiednich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania może zająć tygodnie, a nawet miesiące. Wniosek, jaki z tego płynie, jest następujący: im szybciej zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepu online, tym lepiej.
W zakres pozycjonowania sklepu wchodzą następujące działania: optymalizacja strony pod kątem SEO (tworzenie wysokojakościowych treści i optymalizacja kodu i struktury strony), content oraz link-building.
Gdy pozycjonowanie sklepów nie wystarcza – sposoby na większy ruch i sprzedaż
Często zdarza się, że samo pozycjonowanie sklepu online nie wystarczy do osiągnięcia zadowalającego ruchu na stronie i sprzedaży. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ pozycjonowanie jest nastawione przede wszystkim na spełnianie wymagań algorytmów Google, a nie żywych istot. Jeżeli strona twojego sklepu jest widoczna w wynikach wyszukiwania, a mimo to ruch i sprzedaż są na niskim poziomie, pomocne mogą być następujące działania:
-
przeprowadź audyt SXO – zastanawiałeś się, czy strona twojego sklepu w ogóle jest atrakcyjna dla odbiorców? Przestarzały layout, nadmiar reklam, długi czas ładowania, czy nielogicznie ułożona mapa strony - mogą być bardzo zniechęcające. Audyt SXO pozwoli dowiedzieć się, w jakim stopniu strona spełnia oczekiwania odbiorców i jakie ewentualne zmiany trzeba wprowadzić;
-
dostosuj sklep do urządzeń mobilnych – coraz więcej osób kupujących w sieci, zakupów dokonuje z użyciem smartfona. Jeżeli twój sklep nie ma odpowiednio zaprojektowanej strony mobilnej, znacznie zmniejszasz swoje szanse na sukces – zwłaszcza wtedy, gdy ofertę kierujesz głównie do osób młodych;
-
postaw na chat – kontakt z klientem jest bardzo ważny, a znajdujący się na stronie sklepu chat bardzo to ułatwia. Tym bardziej, że interakcja telefoniczna nie zawsze wystarcza;
-
informuj odbiorców o promocjach i ofertach specjalnych – przypominaj o sobie odbiorcom nawet wtedy, gdy nie znajdują się na stronie sklepu. Z pewnością warto zainwestować w e-mail marketing, ale ostatnio popularne są również powiadomienia push, które wyświetlają się na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych.
-
usprawnij ścieżkę zakupową – skomplikowany i złożony proces składania zamówienia potrafi zniechęcić do dokonania zakupu. Ogranicz liczbę kolejnych kroków do minimum i zrezygnuj z obowiązku zakładania konta w sklepie;
-
uzupełnij podstrony produktowe – na podstronie produktu powinny znaleźć się nie tylko profesjonalne opisy, ale również zdjęcia produktowe, dane techniczne oraz opinie innych klientów;
-
postaw na komfort klientów – pokaż odbiorcom, że dbasz o ich wygodę! Zadbaj o różne formy dostawy i płatności, tanią przesyłkę oraz darmowe zwroty i reklamacje. To ważne, zwłaszcza wtedy, gdy dopiero budujesz renomę sklepu.
Znajdź najlepszą agencję
Jeżeli zastosujesz się do powyższych wskazówek, znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces. Pamiętaj jednak, że oprócz tego warto inwestować w płatne kampanie reklamowe, takie jak GoogleAds czy reklamy w mediach społecznościowych. Chcąc zwiększyć ruch w sklepie i sprzedaż, znajdź agencję, która oferuje kompleksowe usługi, taką jak agencja Semcore z Poznania.
Napisz komentarz
Komentarze