Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 maja 2024 05:42
Reklama Baner A1 BUDBRAM
Reklama

Sklep www – jak zwiększyć ruch i sprzedaż?

Zakupy online z roku na rok robi coraz więcej osób. Nic więc dziwnego, że liczba przedsiębiorców próbujących swoich sił w branży e-commerce systematycznie się powiększa. To oczywiście nie oznacza, że każdy jest z góry skazany na sukces. Konkurencja jest spora, a konsumenci wybredni. Jeżeli Twój sklep internetowy notuje rozczarowujące wyniki sprzedażowe, a ruch na stronie jest niewielki, prawdopodobnie robisz coś nie tak. Jak to zmienić? W poniższym artykule przedstawiamy kilka sposobów na zwiększenie ruchu i sprzedaży w sklepie online.
Sklep www – jak zwiększyć ruch i sprzedaż?

Pozycjonowanie sklepu online, czyli podstawa

Wchodząc do branży e-commerce ze swoim sklepem internetowym, pierwsze, co należy zrobić, to zlecić pozycjonowanie sklepu online profesjonalnej agencji. Bez tego trudno będzie zadbać o widoczność sklepu w sieci, ruch i sprzedaż.

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie sklepów jest procesem bardzo złożonym i często mozolnym. Efektów nie osiąga się z dnia na dzień, a wywalczenie odpowiednich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania może zająć tygodnie, a nawet miesiące. Wniosek, jaki z tego płynie, jest następujący: im szybciej zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepu online, tym lepiej.

W zakres pozycjonowania sklepu wchodzą następujące działania: optymalizacja strony pod kątem SEO (tworzenie wysokojakościowych treści i optymalizacja kodu i struktury strony), content oraz link-building.

 

Gdy pozycjonowanie sklepów nie wystarcza – sposoby na większy ruch i sprzedaż

Często zdarza się, że samo pozycjonowanie sklepu online nie wystarczy do osiągnięcia zadowalającego ruchu na stronie i sprzedaży. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ pozycjonowanie jest nastawione przede wszystkim na spełnianie wymagań algorytmów Google, a nie żywych istot. Jeżeli strona twojego sklepu jest widoczna w wynikach wyszukiwania, a mimo to ruch i sprzedaż są na niskim poziomie, pomocne mogą być następujące działania:

  • przeprowadź audyt SXO – zastanawiałeś się, czy strona twojego sklepu w ogóle jest atrakcyjna dla odbiorców? Przestarzały layout, nadmiar reklam, długi czas ładowania, czy nielogicznie ułożona mapa strony - mogą być bardzo zniechęcające. Audyt SXO pozwoli dowiedzieć się, w jakim stopniu strona spełnia oczekiwania odbiorców i jakie ewentualne zmiany trzeba wprowadzić;

  • dostosuj sklep do urządzeń mobilnych coraz więcej osób kupujących w sieci, zakupów dokonuje z użyciem smartfona. Jeżeli twój sklep nie ma odpowiednio zaprojektowanej strony mobilnej, znacznie zmniejszasz swoje szanse na sukces – zwłaszcza wtedy, gdy ofertę kierujesz głównie do osób młodych;

  • postaw na chat – kontakt z klientem jest bardzo ważny, a znajdujący się na stronie sklepu chat bardzo to ułatwia. Tym bardziej, że interakcja telefoniczna nie zawsze wystarcza;

  • informuj odbiorców o promocjach i ofertach specjalnych – przypominaj o sobie odbiorcom nawet wtedy, gdy nie znajdują się na stronie sklepu. Z pewnością warto zainwestować w e-mail marketing, ale ostatnio popularne są również powiadomienia push, które wyświetlają się na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych.

  • usprawnij ścieżkę zakupową – skomplikowany i złożony proces składania zamówienia potrafi zniechęcić do dokonania zakupu. Ogranicz liczbę kolejnych kroków do minimum i zrezygnuj z obowiązku zakładania konta w sklepie;

  • uzupełnij podstrony produktowe – na podstronie produktu powinny znaleźć się nie tylko profesjonalne opisy, ale również zdjęcia produktowe, dane techniczne oraz opinie innych klientów;

  • postaw na komfort klientów – pokaż odbiorcom, że dbasz o ich wygodę! Zadbaj o różne formy dostawy i płatności, tanią przesyłkę oraz darmowe zwroty i reklamacje. To ważne, zwłaszcza wtedy, gdy dopiero budujesz renomę sklepu.

 

Znajdź najlepszą agencję

Jeżeli zastosujesz się do powyższych wskazówek, znacznie zwiększysz swoje szanse na sukces. Pamiętaj jednak, że oprócz tego warto inwestować w płatne kampanie reklamowe, takie jak GoogleAds czy reklamy w mediach społecznościowych. Chcąc zwiększyć ruch w sklepie i sprzedaż, znajdź agencję, która oferuje kompleksowe usługi, taką jak agencja Semcore z Poznania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Lege Artis
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ......Treść komentarza: .......Data dodania komentarza: 05.05.2024, 15:40Źródło komentarza: Biłgoraj: Park w nowej odsłonieAutor komentarza: Zdegustowany mieszkaniecTreść komentarza: Ten park to pośmiewisko dla miasta Biłgoraj.Wieloletnie zaniedbania doprowadziły w chwili obecnej do kompletnej ruiny.Cieki wodne w parku wyschły i zarosły.Zieleń nie przycinana i nie koszona przypomina obecnie dżungle amazońską.Jedyny tej wielkości park w mieście stał się siedliskiem zbirów i pijaków.Burmistrz miasta i radni przez tyle lat nic nie zrobili z tym miejscem.Kompromitacja.Data dodania komentarza: 05.05.2024, 15:39Źródło komentarza: Biłgoraj: Park w nowej odsłonieAutor komentarza: Marylka S.Treść komentarza: Nie miała żadnej rywalizacji. "Pani chorągiewka" najpierw z PiS, potem z KO, a teraz już 2050... hahahaData dodania komentarza: 05.05.2024, 14:23Źródło komentarza: Hrubieszów: Był burmistrzem przez 1 dzień. Wygrał to w finale WOŚPAutor komentarza: PO to złoTreść komentarza: kłamstwa, kłamstwaData dodania komentarza: 05.05.2024, 10:14Źródło komentarza: Hetman Zamość miał ochotę odkuć się na Metalowcu GorajAutor komentarza: obserwatorTreść komentarza: Taka prawda. Bezrobotna z wyboru i zajęta głupotami matka, a biedny chłopak zapłacił za to najwyższą cenę:(Data dodania komentarza: 04.05.2024, 22:51Źródło komentarza: Zabójstwo 16-letniego Eryka w Zamościu. Przełom w sprawieAutor komentarza: JOLATreść komentarza: Nie pokazujcie do znudzenia są ważniejsze tematyData dodania komentarza: 04.05.2024, 21:09Źródło komentarza: Rozmowa z Krystyną Rybińską-Smyk, przewodniczącą Zamojskiej Rady Seniorów
Reklama
Reklama