Najwięcej porad dotyczyło roszczeń wynikających z umów zawieranych na odległość (459), umów sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych, w tym sprzętu komputerowego (400), odzieży i obuwia (236), a także mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (180). Przedmiotem zgłoszeń konsumentów były także roszczenia z tytułu nienależytego wykonania usługi, z czego najwięcej porad dotyczyło usług finansowych i ubezpieczeniowych (156) oraz umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (119). Stwierdzono wzrost spraw z sektora turystyka i rekreacja, co wiązało się m.in. z odwoływaniem ze względu na sytuację epidemiczną imprez turystycznych, pobytów w hotelach, koncertów i spektakli, przyjęć weselnych czy komunijnych itp. W tym zakresie odnotowano 59 porad, a więc o 47 więcej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również liczba spraw dotyczących umów zawieranych na odległość. W ub. roku udzielono w tym zakresie 459 porad, a rok wcześniej – 197.
Mieszkańcy Zamościa zwracali się również o poradę w związku z nienależycie wykonaną umową dotyczącą usług remontowych (35), motoryzacyjnych (34), transportowych (39). Udzielane porady dotyczyły też wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy sprzedaży energii elektrycznej i gazu (38).
W ramach poradnictwa rzecznik pomagał konsumentom przygotować pisma reklamacyjne, wezwania do zapłaty, oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pisma procesowe itp.
W 2020 r. do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęły 102 pisemne wnioski o interwencję. W 100 sprawach rzecznik skierował wystąpienia do przedsiębiorców (w 2019 r. rzecznik skierował 176 wystąpienia). Najwięcej wystąpień dotyczyło roszczeń z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia i odzieży (23), urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (14), mebli i artykułów wyposażenia domu (14) oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych (11).
Rzecznikiem praw konsumentów w Zamościu jest Katarzyna Mazur. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Sprawozdanie z działalności miejskiego rzecznika konsumentów za ub. rok radni przyjęli na sesji Rady Miasta Zamość.

![W Kasku Bezpieczniej. Uczniowie zamojskich szkół dostali nagrody [ZDJĘCIA] W Kasku Bezpieczniej. Uczniowie zamojskich szkół dostali nagrody [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/15/sm-4x3-w-kasku-bezpieczniej-uczniowie-zamojskich-szkol-dostali-nagrody-zdjecia-1765803324-1.jpg)
![Hrubieszów w świątecznym klimacie. Kiermasz przy HDK przyciągnął tłumy [ZDJĘCIA] Hrubieszów w świątecznym klimacie. Kiermasz przy HDK przyciągnął tłumy [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/15/sm-4x3-hrubieszow-w-swiatecznym-klimacie-kiermasz-przy-hdk-przyciagnal-tlumy-zdjecia-1765802923-40.jpg)
![Tomaszów Lubelski w 44. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego [ZDJĘCIA] Tomaszów Lubelski w 44. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/15/sm-4x3-tomaszow-lubelski-w-44-rocznice-wprowadzenia-stanu-wojennego-zdjecia-1765795056-37.jpg)




![W Kasku Bezpieczniej. Uczniowie zamojskich szkół dostali nagrody [ZDJĘCIA] W Zamościu wręczono nagrody laureatom konkursu „W Kasku Bezpieczniej”.](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/sm-4x3-w-kasku-bezpieczniej-uczniowie-zamojskich-szkol-dostali-nagrody-zdjecia-1765803169.jpg)







![Lubelskie: Śmiertelne potrącenie 84-latki. Kierujący busem nie ustąpił pierwszeństwa [WIDEO] Tragicznie zakończyło się potrącenie pieszej na drodze krajowej numer 17.](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/sm-4x3-smiertelne-potracenie-84-latki-w-suchodolach-wideo-1765537122.jpg)






Napisz komentarz
Komentarze