Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 04:50
Reklama
Reklama
Reklama

Zamość/Hrubieszów: Trwa wymiana szyn i podkładów kolejowych. Kosztuje miliony, ale wiele zmieni

Na kolejowej trasie między Zamościem a Hrubieszowem trwa wymiana szyn i podkładów kolejowych. Kolejarze korzystają ze specjalistycznej maszyny – pociągu do wymiany nawierzchni kolejowej. Po zakończeniu prac podróże będą sprawniejsze, cichsze i krótsze.
Zamość/Hrubieszów: Trwa wymiana szyn i podkładów kolejowych. Kosztuje miliony, ale wiele zmieni
Nowe szyny i podkłady montuje specjalistyczna maszyna PUN.

Autor: Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja o wartości ok. 10 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka pokrywa koszty z własnych środków. Prace modernizacyjne na tej linii kolejowej zaplanowane są do IV kwartału bieżącego roku. 

Specjalna maszyna zdemontowała szyny i podkłady na odcinku 10 kilometrów starych torów pomiędzy stacjami Zamość Szopinek – Hrubieszów. W tych miejscach zostały ułożone nowe podkłady i szyny. W tym tygodniu maszyna wykona prace na ostatnim 2,5-kilometrowym odcinku tej linii kolejowej. 

Na części trasy z Zamościa do Hrubieszowa kolejarze wykorzystali szyny i podkłady pozyskane po modernizacji linii kolejowej z Otwocka do Lublina Głównego. Wymiana torów „tradycyjną” metodą zajęłaby ponad miesiąc, a przy wykorzystaniu maszyny kolejarze uporali się z tym zadaniem w ciągu 10 dni.

– Efektywnie wykorzystywane środki własne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniają lepsze parametry techniczne linii kolejowych. Prace na linii numer 72 to zapowiedź dogodniejszych podróży między Hrubieszowem a Zamościem. Takimi działaniami zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach – podkreśla Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Po wymianie podkładów i szyn na trasie między Zamościem a Hrubieszowem na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor zostanie ustabilizowany. Dotychczasowe połączenie szyn zostanie zastąpione bezstykowym. To zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.

 Inwestorzy z PLK zakładają, że po modernizacji torów podróż powinna się skrócić o ok. 10 minut. Obecnie pociągi pasażerskie jeżdżą na tej trasie z prędkością 60 km/h, a po wymianie torów szybkość zwiększy się o 20 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, a po modernizacji będzie o 10 km/h wyższa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
LHS 12.07.2022 18:33
Tyle wagonów z pszenicą stoi na bocznicach. Ciekawe gdzie to jedzie?

Zarobiony 11.07.2022 21:49
Bo domyślając się zasad mechaniki jak stal i podłożone pod nią podkłady przeciąga się raz w jedną a raz w drugą stronę to wytrzymują, A jak tam jadą obciążone a wracają puste to pewnie ta linia nam ucieka.

Zarobiony 11.07.2022 21:45
Rozjechali je jednostronnym transportem

Zarobiony 11.07.2022 19:29
Naczelny krytyk. PO jak zwijało szyny i zabierało się do zwijania asfaltu zeby udostępniać grunty rolne, to mało krzyczał Zawisza. Skup miał zboża czy jak? Komunie sie pogorszyło ? Gdz\ie Trawniki, gdzie Tomaszów. U nas Ukraina nawet LHS blokowała jak węgiel szedł z przejętego przez Rosje Donbasu dla browarników. Bo podobno wszystkie wagony na szeroki tor były ukraińskie. Kto wie moze to było przyczyną wojny bo chyba pół roku przed wojną przestały chodzić transporty węgla. Nie wiem nie znam sie zarobiony jestem i nie pracuje w rządowych formacjach co coś wiedzą i powinny się dzielić info. Chyba ze nic nie wiedzą

Zawisza Ciemny 11.07.2022 19:18
Będzie nowa linia kolejowa ,,TT'' czyli Trawniki - Tomaszów. Wobec tego na potrzeby remontu trasy Szopinek - Hrubieszów można wziąć tor z linii Zwierzyniec - Hrebenne. Co prawda ma już 45 lat ale jest ładny bo w kolorze sepii

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Lege Artis
Reklama
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: StrazakTreść komentarza: Do Owsiaka też NIEData dodania komentarza: 19.05.2024, 18:00Źródło komentarza: Hrubieszów: „Nie” dla wykorzystywania munduru do celów politycznychAutor komentarza: KiedyTreść komentarza: Tęczowa flaga zamiast krzyża wszak PSL wcześniej wchodził do europarlamentu w tęczowej KOalicji, aktywiszcza pseudo Normalny czekają na kakaowe święta.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 10:36Źródło komentarza: Mircze: Radni wybrali prezydium Rady GminyAutor komentarza: ZSL-PSLTreść komentarza: Jak widać ewidentnie nigdy nie miał nic wspólnego z rolnikami. a tylko na ich naiwności żerowali i ich głosach na urzędy się dostawali, a teraz pałą chłopa i gazem.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 10:31Źródło komentarza: Jednodniowy rolniczy protest w Dołhobyczowie i UchaniachAutor komentarza: KiedyTreść komentarza: Ubezpieczenia dla psów i odszkodowania za pogryzienie.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 10:27Źródło komentarza: Podatek od psów już jest. Teraz ich właścicieli czeka kolejny obowiązek. Sprawdź – jakiAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pamiętamy Początki TfuSSka likwidacja stoczni Szczecińskiej na rzecz NIEMIEC teraz LIKWIDACJA POczty i telewizji na rzecz NIEMIEC.Data dodania komentarza: 19.05.2024, 10:23Źródło komentarza: W jakim stanie jest Poczta Polska? To niemal trupAutor komentarza: POD-gotTreść komentarza: Czyszczenie do zera da pozytywny efektData dodania komentarza: 19.05.2024, 10:22Źródło komentarza: Zamość: Miotła w spółkach miejskich. Jako pierwsza stanowisko straciła prezes PGK
Reklama
Reklama