Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 15:29
Przeczytaj!
Reklama
Reklama

Porywające historie, czyli jak storytelling wpływa na wizerunek firmy?

Zacznijmy od początku, co to jest storytelling?
Porywające historie, czyli jak storytelling wpływa na wizerunek firmy?

Ciekawe historie to klucz do sukcesu, czy to w książkach, czy filmach. Często wybierając coś do przeczytania lub obejrzenia idziemy w ciemno, mając nadzieję, że trafimy na dobrą, porywającą fabułę. W życiu codziennym również lubimy słuchać interesujących opowieści od znajomych, jest to dla nas okazja do inspiracji, ale też zaspokaja nasze pragnienie pozyskiwania nowych, ciekawych informacji. Storytelling spełnia te warunki, jednak z założenia zawsze ma być tą ciekawą historią trafioną w punkt. Mówiąc ściśle - jest to sposób zainteresowania i zaangażowania klienta naszą marką, bądź produktem.

Storytelling, a marketing - będzie z tego udany związek?

Nasze opowiadanie jest formą reklamy, która działa pod „zasłoną dymną”, tzn. cele są zwykle te same: przyciągnąć uwagę, zachęcić do zainteresowania się marką i kupna produktu, a również często - poprawa wizerunku firmy. Jednak to konkretne narzędzie w strategii marketingowej, z zamysłu, ma działać inaczej - łagodniej.

Prawda jest taka, że wskaźnik świadomości konsumenckiej ma tendencje wzrostową i trudniej jest takiego konsumenta zainteresować produktem, a co dopiero przekonać do kupna. Żyjemy w czasach, gdzie zdarza się, że reklama staje się coraz bardziej nachalna i ma zainteresować potencjalnego klienta już w pierwszych sekundach - przy czym bombarduje go ogromem informacji w bardzo krótkim czasie, co działa na klienta odrzucająco.

Storytelling ma być lżejszy - złapać zainteresowanie odbiorcy w pierwszych momentach, jednak poprowadzić go, otaczając odpowiednim klimatem, aż do końca. Widz ma poczuć się, jakby oglądał odcinek swojego ulubionego serialu - a co za tym idzie - odczuwał emocje, starał się utożsamić z bohaterem występującym w materiale i czuć pozytywne wrażenia, co determinuje jego zdanie na temat marki, bądź produktu. Zatem w dobie dzisiejszych czasów, jest to idealne narzędzie marketingowe, jednak główny warunek jest jeden - opowiadanie musi być dobrze przemyślane.


Strategia marketingowa związana ze storytellingiem

Rozpoczynając pracę nad storytellingiem należy zastanowić się nad ważnymi punktami tworzącymi tę formę reklamy:

  • bohater - to on będzie medium między marką, a konsumentem. Jego osobowość, styl bycia i zachowanie wpłynie na reakcję odbiorcy, więc jest to ważny aspekt.

  • fabuła - to od niej zależy, jaki klimat utworzy się wokół bohatera i do jakiego świata zostanie przeniesiony widz. Zatem ta kwestia musi być dobrze przemyślana

     

Na przykład gigant polskiej sprzedaży internetowej - Allegro - w swoim spocie reklamowym „English for beginners” wprowadził odbiorcę w miły klimat, gdzie poznajemy starszego pana, który pragnie nauczyć się języka, aby mógł swobodnie porozumieć się z rodziną, kiedy wyleci do nich na Święta Bożego Narodzenia. Właśnie, czas! - bardzo dobrym i przynoszącym spore dodatkowe korzyści ze storytellingu jest umiejscowienie fabuły oraz czasu, kiedy będzie emitowane opowiadanie. Kiedy fabuła będzie nawiązywać do tematu Świąt Bożego Narodzenia, wyemituj tę reklamę właśnie w tym okresie. Odnosząc się jeszcze do czasu, zastanów się, czy będzie to jednorazowy spot, czy może seria krótkich odcinków. Należy dodać, że ta forma reklamy przynosi długofalowe korzyści. Wynika to z tego, że historyjki są lubiane i często przekazywane dalej oraz zapamiętywane na długo. Ważną częścią jest też target, czyli w jaką grupę docelową celujemy i co chcemy przez tę formę osiągnąć.

Jeżeli o korzyściach mowa…

W zależności od formy, czasu emitowania, fabuły i stworzonego klimatu – storytelling przynosi wspomniane wcześniej - korzyści długofalowe. Jest to między innymi zapamiętanie marki, kojarzenie produktu z marką oraz poprawa wizerunku firmy. Ale jest to również forma wyróżnienia się, gdzie pokażemy, że nasza marka potrafi myśleć niestandardowo i oryginalnie. Jest to też wyjście na przeciw szablonowym strategiom marketingowym.

Storytelling może również istotnie wpływać na pozycjonowanie stron (https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-i-seo-to-dwa-rozne-pojecia/), łącząc to, co chcą widzieć użytkownicy z tym, co chcą widzieć wyszukiwarki. Korzystając z przyjemnych opowiadań zdobywamy spore zaangażowanie klientów, którzy zaczynają opowiadać o naszym produkcie/marce, co generuje wzrost znajomości marki, ale jest to też wiązanie historii z marką. Przekaz storytellingiem wiąże się z silniejszą motywacją klienta do zakupu oraz pozytywną więzią między marką a konsumentem, co może tworzyć udany związek i generować współpracę na długi czas.

Storytelling w pigułce

Storytelling to kreowanie historii, która przemówi do konsumentów, zachęci ich do zainteresowania się marką oraz kupna produktu, przy jednoczesnym zwiększeniu się rozgłosu o firmie i wzroście zaangażowania na linki klient-marka. Przy tworzeniu takiej formy należy zadbać o odpowiedni klimat, którym będziemy chcieli zaczarować konsumenta - czyli bohater i fabuła - oraz o celu - czyli w jaką grupę docelową mierzymy i co będziemy chcieli uzyskać z takiej opcji przekazu. Ale warto również nadmienić, że liczy się także spójność, autentyczność przekazu oraz porywający uwagę pomysł. Jeżeli odpowiednio dobierzemy składniki i zrobimy z tego odpowiedni zestaw, otrzymamy długofalowe korzyści, które będą owocowały w silną więź z klientem, jego większą motywacją do zakupu, dobrym wizerunkiem firmy, ale też długoterminową współpracą. Marka istnieje cały czas, produkt - jak większość – ma datę do „spożycia” przez konsumentów. Dobry storytelling wypromuje nie tylko produkt, który będzie się cieszył popularnością na jakiś czas, aż do „spożycia”, ale również markę, która pozostanie w pamięci konsumentów, bez terminu zużycia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Marzenka 16.11.2017 13:15
Reklama Allegro była piękna i wzruszająca. Muszę przyznać że tego typu reklamy najlepiej na mnie działają. Bardzo fajną reklamę w tym typie zrobiła też teraz ikea, bardzo pomysłowe.. i do tego nie irytujące, a sprawiające radość.

ReklamaBaner reklamowy - orange
Reklama
Reklama
Budynek usługowy w Hrubieszowie na Łaziennej Cena: 1500000 PLNBudynek mieszkalno-usługowy | 4 wyodrębnione lokale | Centrum Hrubieszowa Na sprzedaż budynek mieszkalno-usługowy przy ul. Łaziennej w Hrubieszowie z ustanowioną odrębną własnością czterech samodzielnych lokali. Cena: 1 500 000 zł Podstawowe dane Powierzchnia użytkowa łącznie: 479,52 m² Liczba lokali: 4 2 lokale handlowo-usługowe 2 lokale mieszkalne Pomieszczenia wspólne: klatka schodowa, kotłownia Zestawienie powierzchni Lokale handlowo-usługowe: Podpiwniczenie – 140,63 m² Parter – 137,07 m² Lokale mieszkalne: I piętro – 108,45 m² Poddasze – 93,37 m² Najważniejsze atuty inwestycyjne pełny podział prawny – każdy lokal jako samodzielna nieruchomość centralna lokalizacja – stały popyt na najem usługowy i mieszkalny możliwość dywersyfikacji przychodu funkcjonalny, rynkowy układ budynku odpowiedni pod najem, działalność własną lub dalszą odsprzedaż lokali Lokalizacja Ul. Łazienna – centrum Hrubieszowa Doskonała ekspozycja dla lokali usługowych, szybki dostęp do infrastruktury miejskiej, urzędów, sklepów i komunikacji.Zadzwoń i umów się na prezentację.Monika Hart723 771 [email protected]ółnoc Biuro Nieruchomości Zamośćul. Żeromskiego 3 Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków.Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty.Oferujemy również:•⁠ ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠ ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠ ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.•⁠ ⁠Uzyskanie świadectwa energetycznego.Nie zwlekaj, zadzwoń już teraz! Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ma charakter informacyjny.Przedstawione wizualizacje i grafiki mają charakter wyłącznie poglądowy i stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, ułatwiający zorientowanie się w ogólnym wyglądzie oferowanej nieruchomości.Niniejsze ogłoszenie wraz z jego elementami jest własnością Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotu współpracującego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie oraz korzystanie z niniejszych materiałów w jakikolwiek inny sposób wykraczający poza dozwolony użytek określony przepisami ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994, nr 24 poz. 83 z późn. zm.) bez pisemnej zgody Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotów współpracujących jest zabronione i może stanowić podstawę odpowiedzialności cywilnej oraz karnej.Niniejsze materiały stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).Data dodania ogłoszenia: 12.12.2025Budynek usługowy w Hrubieszowie na Łaziennej
Kawalerka 29 m²–świetna lokalizacja i niski czynsz Cena: 215000 PLNSprzedam przytulną kawalerkę o powierzchni 29 m², zlokalizowaną na I piętrze w budynku przy ul. Dąbrowskiego w Zamościu. To mieszkanie ma wszystko, czego trzeba do komfortowego życia – albo jako gotowy już lokal pod wynajem. Układ mieszkania- Salon- Kuchnia- Łazienka z WC- Przedpokój  Dlaczego warto Lokalizacja – mieszkanie znajduje się niedaleko ważnej jednostki wojskowej, co zapewnia stały popyt na najem. Dobry dojazd i bliskość punktów usługowych.Niski czynsz – wspólnota, niskie koszty utrzymania – idealnie nadaje się pod inwestycję.Gotowy lokal pod wynajem / dla singla lub pary – kompaktowy metraż, prosty układ i lokalizacja gwarantują szybki najem. Dla kogo- Inwestorzy – szukasz mieszkania, które szybko wynajmiesz? To idealna opcja.- Singiel lub para – kompaktowa przestrzeń, minimalne koszty utrzymania, blisko centrum i atrakcyjnej infrastruktury.Zainteresowany? Zapraszam na prezentację, w trakcie której można zobaczyć potencjał nieruchomości.Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości.Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków.Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty.Oferujemy również:•⁠ ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości•⁠ ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej•⁠ ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości•⁠ ⁠Uzyskanie świadectwa energetycznegoNie zwlekaj – zadzwoń już dziś! Tomasz JuszczakDoradca ds. nieruchomościtel. 504 288 990e-mail: [email protected]ółnoc Nieruchomości ZamośćData dodania ogłoszenia: 03.12.2025Kawalerka 29 m²–świetna lokalizacja i niski czynsz
Luksusowy dom w stanie deweloperskim - Zawada Cena: 1100000 PLNPowierzchnia całkowita: 188 m² ,  Użytkowa: 139 m² , Działka: ok. 15 arów ,  Podwójny garażNa sprzedaż nowoczesny, energooszczędny dom jednorodzinny w stanie deweloperskim zamkniętym, położony w jednej z najbardziej poszukiwanych lokalizacji – Zawada. Nieruchomość zaprojektowana z myślą o najwyższym standardzie, funkcjonalności i komforcie przyszłych mieszkańców. Najważniejsze atuty nieruchomości: Stan surowy zamknięty, wykonany w bardzo wysokim standardzie :                                                     -okna trzyszybowe,                      -solidna dachówka,   -zamontowane geberity,   -cała instalacja przygotowana pod ogrzewanie podłogowe (grzejniki jedynie w garażu – 2 szt.).        • Nowoczesne i ekonomiczne rozwiązania Dom zaprojektowany tak, aby zapewniał maksymalną energooszczędność i niskie koszty utrzymania.         • Układ dla wymagających Powierzchnia 188 m² (139 m² użytkowej) obejmuje m.in.: – przestronną strefę dzienną, – komfortową część nocną, – dwustanowiskowy garaż, – funkcjonalne pomieszczenia gospodarcze. • Duża, ogrodzona działka – prawie 15 arów Teren w pełni ogrodzony, front wyłożony kostką – gotowy do użytkowania i dalszej aranżacji ogrodu. • Pełne media: gaz, prąd, wodociąg, szambo      Idealny dla osób szukających: domu w świetnej lokalizacji, wysokiej jakości wykonania, możliwości własnej aranżacji wnętrz, komfortu, przestrzeni i prywatności. CENA: 1100000 złZadzwoń i umów się na prezentację.Monika Hart723 771 [email protected]ółnoc Biuro Nieruchomości Zamośćul. Żeromskiego 3 Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków.Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty.Oferujemy również:•⁠ ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠ ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠ ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.•⁠ ⁠Uzyskanie świadectwa energetycznego.Nie zwlekaj, zadzwoń już teraz! Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ma charakter informacyjny.Przedstawione wizualizacje i grafiki mają charakter wyłącznie poglądowy i stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, ułatwiający zorientowanie się w ogólnym wyglądzie oferowanej nieruchomości.Niniejsze ogłoszenie wraz z jego elementami jest własnością Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotu współpracującego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie oraz korzystanie z niniejszych materiałów w jakikolwiek inny sposób wykraczający poza dozwolony użytek określony przepisami ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994, nr 24 poz. 83 z późn. zm.) bez pisemnej zgody Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotów współpracujących jest zabronione i może stanowić podstawę odpowiedzialności cywilnej oraz karnej.Niniejsze materiały stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.). Data dodania ogłoszenia: 03.12.2025Luksusowy dom w stanie deweloperskim - Zawada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaBaner reklamowy B1 firmy WORK CENTRE
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: oj bieda, biedaTreść komentarza: Postkomuna z PISu płacze i płacze i grozi, bo odcięli ich od oszustw, dojenia Polaków i UE, od złodziejstwa, przekrętów i chamstwa itd.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 15:04Źródło komentarza: Opłata paliwowa w górę. Ile wzrosną ceny na stacjach?Autor komentarza: wspomóż nasTreść komentarza: TV Riespublika" zapowiada zbiórkę pieniędzy na wyjazdy swoich pracowników do USA, na Węgry ,a na to trzeba kasy, bo trzeba na samolot,bo hotel, bo rozrywki, bo żarcie itd...Data dodania komentarza: 16.12.2025, 14:59Źródło komentarza: Disco polo i zagraniczne nazwiska? Wyciekła lista gwiazd sylwestra TV Republika w ChełmieAutor komentarza: LZTreść komentarza: 84-latek za kierownicą to zagrożenie dla innych.Data dodania komentarza: 16.12.2025, 14:29Źródło komentarza: Zamość: 84-letni kierowca nie ustąpił i potrącił 19-latkę na przejściu dla pieszychAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Jedno miasto przeciw POstkomunie nie bać TfuSSkaData dodania komentarza: 16.12.2025, 11:34Źródło komentarza: Disco polo i zagraniczne nazwiska? Wyciekła lista gwiazd sylwestra TV Republika w ChełmieAutor komentarza: DlaczegoTreść komentarza: POkomuna nienawidzi POlaków i gnębi POdwyżkami POdatkówData dodania komentarza: 16.12.2025, 11:32Źródło komentarza: Opłata paliwowa w górę. Ile wzrosną ceny na stacjach?Autor komentarza: HahaTreść komentarza: Fotowoltaika w czarnej dup.eData dodania komentarza: 16.12.2025, 11:24Źródło komentarza: Ani jednej minuty słońca! Grudzień wyjątkowo ponury na wschodzie Polski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama