Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 05:09
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama
Inicjatorzy muszą zebrać prawie 1,4 tys. podpisów

Chcą odwołać Radę Miejską i burmistrza Hrubieszowa. Czy znowu będzie referendum?

Inicjatorzy najpóźniej do 19 maja muszą zebrać prawie 1,4 tys. podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania Rady Miejskiej i burmistrza Hrubieszowa przed zakończeniem bieżącej kadencji. Kompletny wniosek z podpisami powinien zostać przekazany komisarzowi wyborczemu w Zamościu, a ten albo zdecyduje o przeprowadzeniu referendum, albo odmówi jego wszczęcia.
Inicjatorzy referendum chcą w plebiscycie postawić mieszkańcom Hrubieszowa pytanie: „Czy jesteś za odwołaniem burmistrza Hrubieszowa Marty Majewskiej oraz Rady Miejskiej Hrubieszowa przed upływem kadencji?”.
Inicjatorzy referendum chcą w plebiscycie postawić mieszkańcom Hrubieszowa pytanie: „Czy jesteś za odwołaniem burmistrza Hrubieszowa Marty Majewskiej oraz Rady Miejskiej Hrubieszowa przed upływem kadencji?”.

20 marca do Komisarza Wyborczego I w Zamościu oraz do Urzędu Miasta w Hrubieszowie wpłynęło „zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia referendum gminnego w sprawie odwołania Rady Miejskiej w Hrubieszowie oraz Burmistrza Miasta Hrubieszowa przed upływem kadencji”. Pod zawiadomieniem podpisało się kilkanaście osób.

PRZECZYTAJ TEŻ: W Hrubieszowie są schrony, ale z czasów zimnowojennej komuny

Zgodnie z przepisami o referendum lokalnym, przeprowadza się je na wniosek co najmniej 10 proc. mieszkańców uprawnionych do głosowania. Inicjatorzy referendum mają czas do 19 maja, aby u komisarza wyborczego złożyć wniosek o przeprowadzenie referendum wraz z podpisami mieszkańców Hrubieszowa, którzy poprą tę inicjatywę.

Burmistrz Hrubieszowa Marta Majewska nadmienia, że w ciągu jednego miesiąca to już drugie zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia referendum.

– Pierwsze zawiadomienie wpłynęło do nas i zamojskiej delegatury Krajowego Biura Wyborczego w pierwszych dniach marca. Po zweryfikowaniu okazało się, że część inicjatorów nie figuruje na listach wyborców uprawnionych do głosowania w Hrubieszowie. A jedna osoba oficjalnie wycofała swoje poparcie. Właśnie z tych powodów komisarz wyborczy oddalił tamto zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia referendum. To drugie, złożone 20 marca, zostało przyjęte. Natomiast jeżeli chodzi o tak zwane zarzuty wymienione przez inicjatorów referendum, to na razie nie będę się do nich odnosiła. Wkrótce zostanie opracowane wspólne, moje i Rady Miejskiej, stanowisko w tej sprawie. Prawdopodobnie zostanie ono opublikowane zaraz po Świętach Wielkanocnych – poinformowała nas Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.

Dwanaście „zarzutów”

Inicjatorzy referendum chcą w plebiscycie postawić mieszkańcom Hrubieszowa pytanie: „Czy jesteś za odwołaniem burmistrza Hrubieszowa Marty Majewskiej oraz Rady Miejskiej Hrubieszowa przed upływem kadencji?” W ich ocenie jest co najmniej 12 powodów, które potwierdzają zamiar inicjatorów referendum:

„Nie do zaakceptowania przez mieszkańców Miasta Hrubieszowa jest zmiana naliczania opłat za śmieci na podstawie zużytej wody za 2024 r., bez konsultacji społecznych. Nie możemy dalej tolerować zatrudniania członków rodziny i znajomych przez burmistrza miasta (fatalna polityka kadrowa). Niczym nieuzasadniona jest tak drastyczna podwyżka opłat za wodę i ścieki. Kolejna z rzędu podwyżka podatków od nieruchomości dla mieszkańców o ok. 10 proc. Niczym nieuzasadnione są podwyżki diet radnych i podwyżka pensji burmistrza miasta, przy tak katastrofalnym zadłużeniu miasta. Nie wyrażamy zgody na obniżenie dodatku motywacyjnego nauczycielom, co automatycznie skutkuje obniżeniem zarobków nauczycieli. 

HRUBIESZÓW: Powiat hrubieszowski: Rząd dofinansuje remonty dwóch ważnych dróg

Zadłużenie miasta przekroczyło czerwoną linię, dalsze rządy tej ekipy doprowadzą do nieuchronnego bankructwa Miasta Hrubieszowa. Brak sprzeciwu Rady Miejskiej wobec wielu wątpliwych decyzji burmistrza Marty Majewskiej. Brak kompleksowego wsparcia młodzieży zachęcającego do pozostania w mieście. Brak kompleksowego wsparcia dla osób starszych, samotnych, schorowanych i niepełnosprawnych. Konflikty i procesy sądowe (wysokie koszty procesów sądowych). Wykorzystywanie zajmowanego stanowiska do rozgrywek osobistych. Powołując się na wyżej wymienione fakty, jesteśmy zdeterminowani do wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum w sprawie odwołania burmistrza Miasta Hrubieszowa Marty Majewskiej i Rady Miejskiej Hrubieszowa. Informujemy, że złożone na listach podpisy są chronione prawem i trafiają bezpośrednio do komisarza wyborczego. Nie bójmy się! – czytamy w materiale sfinansowanym z funduszy Grupy Referendalnej, a podpisanym przez pełnomocnika inicjatorów referendum, Angelikę Kuczeruk.

Poprzednie referendum nie doszło do skutku

Inicjatorzy referendum muszą podać do publicznej wiadomości informacje o zamierzonym plebiscycie i zebrać podpisy wyborców, którzy opowiedzą się za tą inicjatywą. Mają na to 60 dni (liczonych od dnia złożenia zawiadomienia o takim zamiarze). Do 19 maja wniosek referendalny, razem z prawie 1,4 tys. podpisów osób popierających referendalną inicjatywę, powinien trafić do komisarza wyborczego w Zamościu. Ten będzie miał 30 dni na sprawdzenie wniosku referendalnego i szczegółów wynikających z przepisów referendalnych oraz na wydanie postanowienia o przeprowadzeniu referendum lub odmowie wszczęcia postępowania referendalnego.

NIE PRZEGAP: Nowe wydanie "Kroniki Tygodnia" od 22 kwietnia w sprzedaży! Sprawdź, o czym piszemy

Sprawdzenia wymaga, czy osoby, które podpiszą się pod wnioskiem o referendum, są ujęte w Centralnym Rejestrze Wyborców dla miasta Hrubieszów. Komisarz wyborczy będzie oceniał, czy wniosek spełnia wszystkie wymogi, czy podpisy zostały prawidłowo złożone oraz ile jest tych prawidłowo złożonych podpisów. Jeżeli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, komisarz wyborczy zarządzi przeprowadzenie referendum.

Na początku listopada 2019 r. grupa mieszkańców Hrubieszowa rozpoczęła procedurę referendum w sprawie odwołania władz miasta przed upływem kadencji. 30 grudnia 2019 r. minął termin, w którym osoby zapowiadające organizację plebiscytu w Hrubieszowie mogły złożyć listy z głosami poparcia. Inicjatorzy tamtego referendum mieli złożyć w biurze komisarza wyborczego w Zamościu listy, na których powinni byli mieć 1 448 ważnych podpisów. Listy jednak nie dotarły w wymaganym terminie.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

referendum 27.04.2025 12:12
Odpowiedź na Stanowisko Radnych Rady Miejskiej w Hrubieszowie i Burmistrza Miasta Hrubieszowa 1. „Nie do zaakceptowania przez mieszkańców Miasta Hrubieszowa jest zmiana rozliczania opłat za śmieci na podstawie zużytej wody za 2024 r. bez konsultacji społecznych” Z przykrością musimy odnieść się do wypowiedzi, która zawiera szereg nieścisłości i prób przerzucenia odpowiedzialności za problemy systemu gospodarki odpadami na mieszkańców. Oto kilka najważniejszych kwestii wymagających sprostowania: 1. "System samobilansujący się" nie oznacza automatycznego przerzucenia deficytu na mieszkańców. Faktycznie, zgodnie z ustawą, system gospodarowania odpadami powinien się bilansować, ale to zadaniem gminy jest tak zaprojektować system, by był zarówno sprawiedliwy, jak i efektywny. Tymczasem w naszej gminie od lat nie podejmowano realnych działań uszczelniających system (np. kontroli deklaracji), a teraz wprowadza się radykalne zmiany, obciążające uczciwych mieszkańców, bez konsultacji i bez analizy skutków społecznych. 2. Dopłaty z budżetu miasta to nie prezent, tylko skutek błędów w zarządzaniu. Przedstawia Pan dopłatę 8 milionów złotych jako akt dobrej woli. Tymczasem to efekt zaniechania działań usprawniających system. Gdy inne samorządy przez ten czas wdrażały rozwiązania uszczelniające (np. e-deklaracje, kontrole, systemy RFID w śmieciarkach), nasze miasto stało w miejscu. 3. Zmiana sposobu naliczania opłat na podstawie zużycia wody nie jest ani sprawiedliwa, ani efektywna. To rozwiązanie może działać w niektórych gminach, ale u nas – zwłaszcza w budynkach wielorodzinnych – prowadzi do absurdów: osoby samotne lub oszczędne zapłacą mniej niż te, które mają dzieci czy korzystają z pralek. Nie każdy, kto zużywa więcej wody, generuje więcej śmieci. Taka metoda nie uwzględnia realiów życia mieszkańców i budzi uzasadniony sprzeciw. 4. Brak rzetelnego dialogu z mieszkańcami. Poważna zmiana systemu powinna zostać poprzedzona konsultacjami społecznymi, szeroką kampanią informacyjną i analizą wpływu na różne grupy społeczne. Tymczasem wszystko dzieje się w pośpiechu, bez przejrzystości i bez głosu mieszkańców, którzy mają ponieść realne koszty tych decyzji. 5. Porównania z innymi gminami są wybiórcze i nieadekwatne. Świdnik i Zamość to inne miasta, o innej strukturze społecznej i urbanistycznej. Powielanie ich rozwiązań bez analizy lokalnych uwarunkowań może prowadzić do większych problemów niż korzyści. Czy miasto dysponuje analizą porównawczą i oceną ryzyka wdrożenia tego modelu u nas? 2. „Nie możemy dalej tolerować zatrudniania członków rodziny i znajomych Burmistrza Miasta (Fatalna polityka kadrowa) Stwierdzenie, że „rekrutacja do Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa” oraz że „każde zatrudnienie jest poprzedzone analizą potrzeb kadrowych” brzmi dobrze na papierze, jednak rzeczywistość niestety znacząco odbiega od tej deklaracji. W ostatnich miesiącach obserwujemy liczne przypadki zatrudniania osób powiązanych personalnie lub politycznie z obecnymi władzami, często z pominięciem rzetelnych i otwartych procesów rekrutacyjnych. Co więcej, stanowiska są niekiedy „tworzone” pod konkretne osoby, co trudno uznać za obiektywną analizę potrzeb kadrowych. W związku z tym zapewnienia o przestrzeganiu prawa i uwzględnianiu kwalifikacji kandydatów brzmią jak próba zamaskowania problemu, a nie jego rozwiązania. Mieszkańcy zasługują na transparentność, uczciwość i profesjonalizm w zarządzaniu kadrami publicznymi – a nie na układy i pozory procedur. 3. „Niczym nie uzasadniona tak drastyczna podwyżka opłat za wodę i ścieki” W związku z wypowiedzią p. burmistrz dotyczącą taryf za wodę i ścieki, pragniemy sprostować pewne nieścisłości i przypomnieć mieszkańcom, jak rzeczywiście wygląda proces ich ustalania. To prawda, że taryfy zatwierdza Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, jednak projekt taryfy przygotowuje lokalne przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, które jest podległe burmistrzowi lub radzie miejskiej, jeśli jest to spółka komunalna. To właśnie to przedsiębiorstwo określa koszty, marże i proponuje stawki, które następnie trafiają do Wód Polskich do zatwierdzenia. Wody Polskie mogą jedynie odrzucić taryfę, jeśli jest rażąco zawyżona lub niezgodna z przepisami. Zatem to lokalne władze – poprzez nadzór właścicielski nad spółką, podejmowane decyzje inwestycyjne, struktury zatrudnienia, efektywność zarządzania oraz kształt budżetu – mają realny wpływ na wysokość tych kosztów, a tym samym – na końcową stawkę, którą płacą mieszkańcy. Fakty, na które warto zwrócić uwagę: • Gminy mają możliwość dofinansowania usług wodno-kanalizacyjnych z własnych środków, co pozwala ograniczyć wzrost opłat dla mieszkańców. • Efektywność zarządzania spółką komunalną i polityka inwestycyjna (lub jej brak) bezpośrednio wpływają na koszty stałe, a co za tym idzie – na taryfy. • W wielu miastach, mimo podobnego poziomu inflacji czy cen energii, stawki za wodę i ścieki są znacząco niższe, co pokazuje, że sprawne zarządzanie ma znaczenie. Przerzucanie całkowitej odpowiedzialności na Wody Polskie jest zatem ucieczką od odpowiedzialności lokalnej władzy, która ma narzędzia, by wpływać na te stawki, jeśli tylko tego chce. 4. „Kolejna z rzędu podwyżka podatków od nieruchomości dla mieszkańców o ok. 10%” Wbrew twierdzeniu p. burmistrz nie miała miejsca "kolejna z rzędu" podwyżka podatków od nieruchomości o około 10%. To stwierdzenie jest manipulacją mającą na celu wprowadzenie mieszkańców w błąd. Fakty są następujące: • Podatek od nieruchomości nie był podnoszony regularnie – poprzednie zmiany były jednorazowe i wynikały z rosnących kosztów utrzymania infrastruktury oraz inflacji. • Proponowana korekta stawek mieści się w granicach dopuszczonych przez Ministerstwo Finansów i nie przekracza rzeczywistego wskaźnika inflacji. • Miasto nadal utrzymuje jedne z niższych stawek w regionie, mimo rosnących kosztów usług komunalnych, oświetlenia, odśnieżania czy utrzymania szkół i przedszkoli. Manipulowanie liczbami i przedstawianie ich jako "serii podwyżek" to próba przerzucenia odpowiedzialności za trudną sytuację finansową gminy, za którą odpowiada właśnie burmistrz. 5. „W obecnej kadencji nie miała miejsca żadna podwyżka wynagrodzenia Burmistrza Miasta oraz diet Radnych…” To twierdzenie jest niezgodne z faktami. Po pierwsze, wynagrodzenie Burmistrza oraz diety Radnych zostały ustalone przez Radę Miejską w maju 2024 roku, czyli już po rozpoczęciu obecnej kadencji (kadencja 2024–2029 rozpoczęła się w maju 2024 roku). To oznacza, że ustalenie wysokości wynagrodzenia miało miejsce w tej kadencji i stanowiło jedną z pierwszych decyzji nowych władz. Twierdzenie, że „w obecnej kadencji nie było podwyżek” jest zatem czysto formalnie nieprawdziwe – bo to właśnie w tej kadencji je przyjęto. Po drugie, fakt, że wynagrodzenie zostało „ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa” nie wyklucza możliwości, że było znacznie wyższe niż w poprzedniej kadencji. Nowe przepisy umożliwiały szeroki zakres decyzji – nie były narzucone „z góry” – a władze miały pełną swobodę ustalenia wysokości w ramach widełek ustawowych. Po trzecie, porównywanie wynagrodzenia burmistrza miasta powiatowego z wynagrodzeniem wójtów gmin wiejskich jest nietrafione i mylące. Miasto Hrubieszów, mimo problemów budżetowych, to samodzielna jednostka z własnym aparatem administracyjnym, a nie gmina wiejska. Porównania należy dokonywać do miast o podobnej wielkości i statusie – jak Łęczna, Krasnystaw, Biłgoraj – i tam różnice mogą być znacznie większe, szczególnie jeśli uwzględnimy także dodatki, premie czy zwrot kosztów. Reasumując: • Decyzja o wysokości wynagrodzenia Burmistrza i diet Radnych została podjęta w obecnej kadencji. • Obecna wysokość tych świadczeń jest wyższa niż w poprzednich latach. • Próba przedstawienia tego jako „braku podwyżki” jest nieuczciwa wobec mieszkańców i podważa zaufanie do transparentności lokalnej władzy. 6. „Nie wyrażamy zgody na obniżenie dodatku motywacyjnego nauczycielom, co automatycznie skutkuje obniżeniem zarobków nauczycieli.” 1. Tak, regulamin rzeczywiście obowiązuje od 2019 roku, ale to właśnie burmistrz i jego zaplecze polityczne w Radzie Miejskiej uchwalają jego treść oraz wszelkie zmiany. To nie dyrektorzy szkół tworzą warunki – oni jedynie działają w ramach ustalonych odgórnie zasad. 2. Nowelizacja z 2023 roku rzeczywiście podniosła minimalną stawkę dodatku motywacyjnego, ale nie oznacza to automatycznego wzrostu dodatków dla wszystkich nauczycieli. W praktyce środki w budżetach szkół na ten cel nadal są niewystarczające, a decyzje o ich wysokości w dużej mierze zależą od funduszy przekazanych przez organ prowadzący, czyli gminę – której burmistrz jest przedstawicielem. 3. Stwierdzenie, że "decyzje o przyznaniu dodatku motywacyjnego podejmują wyłącznie dyrektorzy szkół", to wygodne przerzucanie odpowiedzialności. Dyrektor może decydować tylko w granicach środków, które dostaje. A te zależą od burmistrza i uchwalonego przez Radę Miejską budżetu. 7. „Zadłużenie miasta przekroczyło czerwoną linię, dalsze rządy tej ekipy doprowadzą do nieuchronnego bankructwa Miasta Hrubieszowa.” Z przykrością odnotowujemy próbę zdyskredytowania troski mieszkańców i radnych o przyszłość finansową Hrubieszowa poprzez bagatelizowanie realnych zagrożeń związanych z narastającym zadłużeniem miasta. Używanie słów takich jak „rzekome” czy „niepoparte żadnymi wiarygodnymi danymi” w odniesieniu do obaw lokalnej społeczności to nie tylko próba zaklinania rzeczywistości, ale też forma unikania odpowiedzialności za decyzje, które mają długofalowe konsekwencje. Fakt, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie opiniuje projekt budżetu, nie oznacza, że sytuacja finansowa miasta jest dobra — oznacza jedynie, że budżet mieści się w dopuszczalnych ustawowo limitach. To minimum, a nie powód do triumfu. Wielokrotnie w historii Polski RIO pozytywnie opiniowały budżety miast, które w kolejnych latach zmuszone były do wprowadzania drastycznych cięć lub programów naprawczych. Zadłużenie Hrubieszowa — zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i relatywnie do dochodów — rośnie w sposób niepokojący. Coraz większa część budżetu przeznaczana jest na obsługę długu, a nie na realne potrzeby mieszkańców. Owszem, kredyty i obligacje są narzędziem wspierającym inwestycje, ale tylko wtedy, gdy są używane rozważnie. W przeciwnym razie prowadzą do spirali zadłużenia i utraty elastyczności budżetowej. Apelujemy zatem o mniej propagandy sukcesu, a więcej transparentnej, rzetelnej rozmowy o stanie finansów publicznych Hrubieszowa. Mieszkańcy mają prawo znać prawdę i oczekiwać, że ich pieniądze będą wydawane odpowiedzialnie — nie tylko z zachowaniem litery prawa, ale przede wszystkim z troską o długoterminowy interes naszej wspólnoty. 8. „Brak sprzeciwu Rady Miejskiej wobec wielu wątpliwych decyzji Burmistrza Marty Majewskiej.” Wbrew pięknym słowom burmistrza, rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiona wizja rzekomej przejrzystości i współpracy. Zapewnienie, że "każda decyzja podejmowana przez Radę Miejską poprzedzana jest analizą merytoryczną oraz wymianą opinii z burmistrzem", nijak się ma do praktyki, w której wiele decyzji zapada za zamkniętymi drzwiami, często bez rzetelnych konsultacji społecznych czy realnego dialogu z mieszkańcami. Pod hasłami "dobra wspólnego" i "trudnych, lecz koniecznych decyzji" ukrywa się brak transparentności oraz marginalizacja głosu obywateli. Planowość? Trudno mówić o planowości, gdy budżet zmieniany jest kilka razy w roku, a priorytety inwestycyjne są korygowane bez jasnego uzasadnienia. Przejrzystość? Gdzie była przejrzystość, gdy niektóre przetargi były ogłaszane bez odpowiedniego rozgłosu, a mieszkańcy dowiadywali się o kluczowych decyzjach z mediów? Radni mają obowiązek reprezentować mieszkańców – to fakt. Władza wykonawcza zbyt często traktuje Radę jak organ do zatwierdzania gotowych rozwiązań, zamiast jak partnera w tworzeniu polityki rozwoju. Trudno mówić o odpowiedzialności za przyszłe pokolenia, gdy brak jest realnej strategii długofalowego rozwoju miasta, a bieżące działania często mają charakter doraźny i populistyczny. Mieszkańcy Hrubieszowa zasługują na uczciwe informowanie o działaniach władz, a nie na upiększoną propagandę sukcesu. 9. „Brak kompleksowego wsparcia młodzieży zachęcającego do pozostania w mieście.” Odpowiadając na słowa p. burmistrz, warto zaznaczyć, że chociaż może on prezentować obraz działań mających na celu wspieranie młodego pokolenia, niektóre z tych deklaracji nie pokrywają się z rzeczywistością. Oto kilka punktów, które budzą wątpliwości: 1. „Konsekwentna i wieloaspektowa polityka wsparcia młodego pokolenia” – Rzeczywistość może wyglądać inaczej, gdyż w wielu miastach samorządy nie podejmują wystarczających działań w zakresie wspierania młodzieży w rozwoju, czy to w zakresie edukacji, kultury, czy sportu. Jeśli programy wsparcia młodzieży są ograniczone, a dostępność zajęć jest niewielka, warto to wyraźnie podkreślić. 2. Modernizacja infrastruktury sportowej – Choć władze twierdzą, że zainwestowano w infrastrukturę sportową, warto zastanowić się, czy zmiany te rzeczywiście zaspokajają potrzeby lokalnej młodzieży. Może się okazać, że aktualne inwestycje są niewystarczające lub wciąż nie obejmują wszystkich szkół czy obiektów, a część młodych ludzi wciąż nie ma dostępu do odpowiednich warunków do uprawiania sportu. 3. „Nowoczesna pracownia robotyki” – Chociaż wprowadzenie pracowni robotyki może brzmieć obiecująco, warto zwrócić uwagę na to, czy rzeczywiście jest to dostępne dla wszystkich uczniów oraz czy pracownia funkcjonuje w sposób regularny i odpowiednio wyposażony. Często takie obiekty pozostają symboliczne i nie mają realnego wpływu na codzienną edukację młodzieży. 4. Współpraca z Młodzieżową Radą Miejską – Choć burmistrz zaznacza współpracę z młodzieżowymi grupami, warto zastanowić się, jak efektywnie ta współpraca wygląda w rzeczywistości. Czy młodzież rzeczywiście ma realny wpływ na podejmowane decyzje? Często młodzieżowe rady działają tylko na papierze, nie mając rzeczywistego wpływu na polityki samorządowe. 5. Wydolność systemu edukacyjno-kulturalnego – Warto sprawdzić, czy władze samorządowe rzeczywiście realizują takie programy edukacyjno-kulturalne, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby młodych ludzi, czy może oferta jest ograniczona, niepełna, albo niewystarczająco dostosowana do zainteresowań młodzieży. Warto, by mieszkańcy Gminy Miejskiej Hrubieszów i młodzież, której dotyczy ta polityka, otwarcie wyrażali swoje zdanie, aby takie deklaracje nie pozostały tylko słowami, lecz stały się rzeczywistością. Działania w tym zakresie muszą być rzeczywiste i zauważalne, a nie tylko wypowiedziane w publicznych wystąpieniach. 10. „Brak kompleksowego wsparcia dla osób starszych, samotnych, schorowanych i niepełnosprawnych.” W odpowiedzi na stwierdzenia p. burmistrz warto zauważyć kilka kwestii, które mogą wymagać doprecyzowania lub poddania w wątpliwość: 1. Skala i jakość działań – Choć władze miasta rzeczywiście wymieniają różne instytucje i programy, należy zastanowić się, czy te działania są wystarczające i dostępne dla wszystkich seniorów. Czy liczba dostępnych miejsc w klubach seniora, domach dziennego pobytu czy innych instytucjach jest adekwatna do rosnącej liczby seniorów w mieście? Często takie programy mają ograniczoną liczbę miejsc, co uniemożliwia pełne wsparcie wszystkim potrzebującym. 2. Dostępność usług opiekuńczych – W kontekście usług opiekuńczych warto zadać pytanie, czy te usługi są rzeczywiście dostępne w sposób kompleksowy i wystarczający? Należy sprawdzić, czy seniorzy mogą liczyć na pomoc w każdej chwili, czy dostępność opiekunów jest odpowiednia, a jakość usług jest zadowalająca. 3. Realizacja programów – Burmistrz wymienia szereg programów krajowych i lokalnych, jednak warto sprawdzić, jak te programy są realizowane w praktyce. Czy są one dobrze skoordynowane i czy rzeczywiście docierają do tych, którzy najbardziej ich potrzebują? Bywa, że programy są ogólnie dostępne, ale ich wdrażanie w praktyce jest utrudnione przez biurokrację, braki kadrowe czy inne problemy. 4. Zgodność z rzeczywistością – Ważnym aspektem jest również weryfikacja, czy podejmowane działania rzeczywiście mają charakter długofalowy, jak twierdzi burmistrz, czy są to jedynie krótkoterminowe inicjatywy, mające na celu zaspokojenie chwilowych potrzeb. Rzeczywisty wpływ polityki senioralnej na życie seniorów w Hrubieszowie warto ocenić na podstawie opinii samych zainteresowanych oraz organizacji senioralnych. 5. Współpraca z Radą Seniorów – Choć burmistrz mówi o współpracy z Hrubieszowską Radą Seniorów, warto zastanowić się, jak intensywna i efektywna jest ta współpraca. Czy seniorzy rzeczywiście mają możliwość wpływania na decyzje dotyczące ich sytuacji, czy są zaangażowani w podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących polityki senioralnej? Podsumowując, choć władze miasta podejmują różnorodne działania, warto na nie spojrzeć krytycznie, zadając pytania o ich rzeczywistą skuteczność, dostępność, jakość i długofalowość. Tylko wtedy można ocenić, czy działania samorządu rzeczywiście odpowiadają na potrzeby seniorów w Hrubieszowie. 11. „Konflikty i procesy sądowe (wysokie koszty procesów sądowych).” W odpowiedzi na słowa p. burmistrz, warto podkreślić, że choć władze miasta rzeczywiście mają obowiązek dochodzenia swoich roszczeń, to fakt, iż miasto Hrubieszów nie poniosło dotychczas żadnych kosztów procesów sądowych w sprawach związanych z wykonawcami krytej pływalni i budowy monitoringu, jest twierdzeniem wysoce wątpliwym. Warto przypomnieć, że choć postępowania sądowe mogą formalnie być prowadzone przez gminę, to wiążą się one z kosztami prawnymi, które mogą obejmować wynagrodzenia prawników, koszty sądowe czy inne wydatki związane z procesami. Stwierdzenie, że miasto nie poniosło żadnych kosztów procesów, może być próbą zatuszowania pełnej odpowiedzialności finansowej, jaką ponosi gmina w przypadku takich sporów. Ponadto, używanie argumentu o „braku kosztów” w kontekście procesów sądowych jest mylące, ponieważ oznacza to, że burmistrz pomija inne aspekty finansowe związane z tymi sprawami, które nie zawsze muszą wiązać się z bezpośrednimi opłatami sądowymi, ale mogą obejmować inne formy wydatków związanych z przygotowaniem do sprawy i realizowaniem działań prawnych. W kontekście konieczności „dochodzenia roszczeń” warto także zauważyć, że każda taka decyzja powinna być transparentna i odpowiedzialna, zwłaszcza gdy chodzi o publiczne pieniądze. Oczywiście, miasto ma prawo i obowiązek dochodzić swoich roszczeń, ale równie ważne jest, by robić to w sposób rzetelny, skuteczny i po dokładnej analizie kosztów oraz ewentualnych ryzyk. W tym miejscu należy zaznaczyć, że pani burmistrz nie wspomina o wielu przegranych procesach sądowych z pracownikami Urzędu Miasta jak też osobami zatrudnionymi w urzędach podległych sobie. Odszkodowania jak tez inne składniki finansowe wypłacane przez Urząd Miasta pochodzą z pieniędzy podatników o które rzekomo pani burmistrz tak dba. Wspomniany przez p. burmistrz proces z KARPAT-BUD sp.z.o.o., firmy która wybudowała nasz basen to efekt nieodpowiedzialności władz miasta i niewłaściwe gospodarowanie finansami publicznymi, które będzie nieprawdopodobnym obciążeniem dla miasta. Odwlekanie tego procesu na czas późniejszy (być może, jak się uda do końca kadencji) wygeneruje odsetki idące w Miliony złotych plus suma odszkodowania przyznana przez sąd. Firma KARPAT –BUD złożyła pozew przeciwko miastu opiewający na kwotę prawie 8 MLN zł + odsetki wraz z kompletną dokumentacją trudną do podważenia którego wyrok wydaje się formalnością na niekorzyść miasta. . W kontekście tej wypowiedzi można również zauważyć, że jakiekolwiek działania, które nie są odpowiednio uzasadnione finansowo lub prawnie, mogą rzeczywiście prowadzić do działań, które mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, a więc ważne jest, by miasto działało w sposób przejrzysty i uzasadniony. 12. „Wykorzystywanie zajmowanego stanowiska do rozgrywek osobistych.” 1. W odpowiedzi na oświadczenie Burmistrza Miasta Hrubieszowa pragnę podkreślić, że zarzuty, o których mowa, nie mają na celu ani dezinformacji, ani osobistego ataku, lecz wynikają z troski o transparentność i prawdziwość informacji, które wpływają na życie mieszkańców naszej wspólnoty. 2. Warto zwrócić uwagę, że zarzuty dotyczące wykorzystywania stanowisk publicznych do celów osobistych są poważnym oskarżeniem, które nie może być zlekceważone. W sytuacji, gdy pojawiają się takie wątpliwości, niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia, aby wyjaśnić sprawę i uniknąć niejasności. Otwarty dialog społeczny, o którym mowa w oświadczeniu, wymaga również gotowości do poddania się weryfikacji i odpowiedzi na konkretne pytania, które mogą dotyczyć działań samorządu. 3. Podkreślam, że celem wszelkich działań publicznych powinno być dobro wspólne, a nie jednostkowe interesy. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości co do wykorzystywania stanowisk w sposób niewłaściwy, mieszkańcy mają prawo do rzetelnych wyjaśnień i pełnej przejrzystości. 4. Wzywam do rzeczowej, opartej na faktach dyskusji, w której wszelkie oskarżenia, czy zarzuty, powinny być poparte dowodami. Otwarty dialog społeczny nie może być jedynie hasłem, ale rzeczywistym narzędziem do rozwiązywania problemów, z jakimi borykają się mieszkańcy, w tym do wyjaśniania wszelkich wątpliwości dotyczących funkcjonowania samorządu. 5. W odpowiedzi na kłamliwy wpis Burmistrza Miasta Hrubieszowa, warto podkreślić, że zarzuty dotyczące wykorzystywania stanowiska burmistrza do prowadzenia „rozgrywek osobistych” nie są absolutnie bezpodstawne, jak twierdzi Burmistrz, a raczej stanowią istotny element dyskusji na temat etyki i odpowiedzialności osób pełniących funkcje publiczne. 6. Zarówno burmistrz, jak i radni powinni wykazywać się najwyższą starannością w wykonywaniu swoich obowiązków, dbając o transparentność swoich działań oraz służenie interesowi publicznemu. W sytuacji, gdy pojawiają się podejrzenia o nadużywanie stanowiska w celach osobistych, nie możemy ignorować takich sygnałów. Odpowiedzialność władz lokalnych nie polega na obronie własnych interesów, ale na dbałości o dobro wspólnoty, którą reprezentują. 7. Należy również zauważyć, że obrona przez Burmistrza braku podstaw do takich zarzutów, jednocześnie ignorując ewentualne wskazówki świadczące o nieprawidłowościach, może jedynie potęgować poczucie braku przejrzystości w działalności samorządu. Funkcjonowanie władzy lokalnej, której celem jest reprezentowanie mieszkańców, nie powinno być obarczone żadnymi wątpliwościami co do jej intencji i metod działania. Zatem otwartość na dialog i merytoryczną dyskusję powinna wiązać się również z gotowością do przeanalizowania wszystkich kwestii związanych z potencjalnym nadużywaniem stanowiska w celach osobistych. 8. Twierdzenie, jakoby tego typu zarzuty były jedynie próbą dezinformacji czy atakiem politycznym, stanowi próbę uniknięcia odpowiedzi na istotne pytania dotyczące odpowiedzialności publicznych przedstawicieli. Zamiast obwiniać oponentów politycznych, warto skupić się na konstruktywnej odpowiedzi na zarzuty i transparentnym wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości. 9. Podsumowując, należy przypomnieć, że władze publiczne mają obowiązek działania zgodnie z interesem społecznym, a nie prywatnym. Takie podejście winno cechować zarówno burmistrza, jak i radnych. Ich zadaniem jest stwarzanie warunków do wzrostu zaufania mieszkańców, a nie działania w sposób, który może budzić wątpliwości co do ich lojalności wobec obywateli.

Ano 28.04.2025 08:11
A gdzie są tańsze rachunki? To wyprowadźcie się do Ciepiukowa bedzieta miec taniej.

referendum 27.04.2025 11:56
Nie liczy się ilość tylko jakość, której niestety brakuje rządzącym... https://www.facebook.com/profile.php?id=61575748436147&locale=pl_PL

Ojojoj 26.04.2025 18:29
Anonimowi popierający referendum. Oj mało Was, mało

Wiara 23.04.2025 22:21
Ludzie obudźcie się podpisujcie listy pod referendum za odwołaniem. Następnej okazji nie będzie. Jak ta pani ożyje to mieszkańców podwyżkami dobije. Czego nie rozumiecie. Dość tego nepotyzmu i kolesiostwa. Jak mieszkańcy miasta nie powiedzą STOP temu wszystkiemu to nigdy się to nie skończy. Nie bójcie się zastraszania wy się bójcie tego co będzie później. Bo dopiero ta Pani pokaże swoje prawdziwe oblicze. Niech mieszkańcy Hrubieszowa w końcu się zjednoczą, a nie dzielą. I referendum się uda.

Tadek 25.04.2025 17:21
Na pewno zemści się podnosząc podatki.

Wolne media 23.04.2025 14:16
Ta złodziejska mafia z blondyną na czele,już dawno powinna być zlikwidowana,i ukarana.Pytanie tylko,kto będzie chciał być nowym burmistrzem w tym zadłużonym,i rozkradzionym miasteczku?

Pycha Moj Grzech 23.04.2025 16:31
i skłóconym ze wszystkimi... Nawet mundurowych obrażali - i burmistrz i jej zastępca!

Pamiętamy 24.04.2025 11:06
Tutaj można zobaczyć te popisy pana zastępcy: https://www.facebook.com/share/p/Zk6seUHfUFc7VtAM/

Monika M. 25.04.2025 10:52
Podobno nawet miał wyrok skazujący za znieważanie żołnierzy i uratowało go to, że leczy się psychiatrycznie (bo żona robi go w trąbę). Biedne miasto z takimi władzami.

Poldek 24.04.2025 11:15
A sprawy sądowe z wykonawcą basenu i pierwszym wykonawcą monitoringu? Na jakim są etapie i jak się skończą? Ile zapłacą podatnicy za niekopetencję i butę tej władzy?

Pamiętamy 24.04.2025 11:11
Dzisiaj Majewska odsłania tablicę w parku miejskim. Tutaj można poczytać w jakich ciekawych okolicznościach i z jakim szacunkiem ta tablica została przez nią przyjęta. https://www.facebook.com/share/p/1ABiPAUKhS/

Mieszkanka 23.04.2025 10:06
Mieszkańcy w tym mieście nie są głupi i widzą co się dzieje. Kupa rozgoryczonych ludków którzy nie dopchali się do koryta teraz lata i szczuje. Mało kto rozsądny się nabiera na te opowieści bo większość zna towarzystwo biegające i ludzi którzy tym sterują od marynarza po resztę, w większości z przeszłością kryminalną i wyrokami na koncie łącznie z odsiadkami w ZK. Szkoda słów

jadzia 30.04.2025 14:43
Marta? to Ty?

O tempora 23.04.2025 06:56
O co tym ludziom chodzi? Każdy chciałby mieć takiego burmistrza. I gdzie opłaty nie rosną? W jakim mieście w Polsce? Ciekawe jaki jest koszt referendum? I niestety pracujący mieszkańcy zapłacą za to ze swoich podatków. Współczuję. Tym bardziej, że minął tylko rok od poprzednich wyborów, w których, jak mało gdzie, nie było dogrywki.

Demokracja 23.04.2025 11:38
"Każdy chciałby mieć takiego burmistrza" no właśnie jak widać to jednak nie każdy. Pracujący mieszkańcy spłacają teraz długi zaciągane przez Majewską, wypłacają odprawy i odszkodowania zasądzane przez sądy pracy, finansują pensje ojca, męża i bliskich znajomych pani burmistrz, opłacają wyjazdy, gale, statuetki, symboliczne otwarcia i inne bzdety, które nie przynoszą miastu i jego mieszkańcom żadnych wymiernych korzyści. Czy takie wydawanie publicznych pieniędzy jest OK ? Przez ten rok władze miasta bardzo dobitnie pokazały co tak naprawdę się dla nich liczy i dlatego mieszkańcy powinni mieć możliwość aby ocenić to w drodze referendum.

Układ 23.04.2025 17:48
Zapomniałeś jeszcze o dzieciach radnych, kosmetyczkach i koleżankach ze średnim wykształceniem poupychanych w urzędzie miasta i innych jednostkach. A chłopak córki nie jest czasami ratownikiem na basenie ?

Demokrata 23.04.2025 19:34
Prawda, tak niestety jest. Należy dodać do tego jeszcze sposób, w jaki kieruje się miastem. Zamiast łączyć, dzieli się ludzi, zamiast próbować odpowiedzieć merytorycznie na stawiane zarzuty (czego ta osoba nie potrafi), spuszcza się że smyczy swoich hejterów (aż dziw, że ma się takie znajomości), pachołków uzależnionych od siebie, którzy z różnych kont, przeważnie fejkowych, atakują i obrażają ludzi. Inaczej ta osoba po prostu nie potrafi…A szkoda, w merytorycznej dyskusji można wiele osiągnąć. Nieważne, czy referendum się odbędzie, czy wygra arogancja, czy zdrowy rozsądek,to i tak będzie sukces ludzi, którzy już nie mogą patrzeć co się dzieje w naszym mieście.

Hmmm 24.04.2025 20:33
A co się dzieje poza tym, że to miasteczko wreszcie się rozwija?

Yhyyyy 25.04.2025 11:56
W sumie to nic takiego oprócz tego, że miasto ma ponad 60 mln zadłużenia, dwa razy już nie miało kasy żeby wypłacić w terminie wynagrodzenia nauczycielom, wykonawcy inwestycji i nieprawnie zwalniani pracownicy kierują sprawy do sądu i na ogół wygrywają, tatuś, mąż i znajomi królowej błyskawicznie znajdują zatrudnienie, a w między czasie zostaje zwolniona kontrkandydatka na fotel burmistrza. To takie małe wypadki przy pracy. Poza tym jest idealnie 😁

Leon 23.04.2025 06:23
Śmieszne te komentarze pod postem. Zwykle zwija się P. .W.występująxa na każdy temat w roli psa ogrodnika. Fejkowe profile, żenada i wstyd. Be, względu czy referdum się odbędzie jest to protest przeciwko uprawianej prywacie w mieście.

Elza 22.04.2025 22:25
Obłuda tej pani aż bije po oczach. Tu niby z pogardą stwierdza, że nie będzie się odnosiła do tak zwanych zarzutów, ale spuściła już ze smyczy swoją miernej jakości obrończynię, która w zamian za etat na basenie szczuje na lewo i prawo na inicjatorów referendum. Skoro są tacy pewni swojej świetności, to skąd to przerażenie i żenujące ataki na inicjatorów ? No ale to są właśnie metody działania tej pani. Dobrze wie, że postawione zarzuty są prawdziwe a ogromna liczba mieszkańców zdała już sobie sprawę z kim tak naprawdę mają do czynienia. Dlatego tym razem referendum może się udać i dlatego ktoś ma chyba pełno w gaciach i walczy tak jak umie. Każdy średnio rozgarnięty przecież znakomicie wie na czyje zlecenie działają takie wybitne osoby jak pani W. Jednak już sam dobór obrońców mówi dużo o bronionym. Kiedyś mówiono, że prawdziwa cnota krytyk się nie boi i że najlepszą poduszką do spania jest czyste sumienie. Jeśli tak to niech burmistrzyni spokojnie podda się ocenie wyborców. No chyba, że jednak coś jest na rzeczy.

wyborca 22.04.2025 21:37
NAREŚCIE

Polonista 25.04.2025 18:51
W jakim narzeczu Pan pisze? Mógłby ktoś to przetłumaczyć na polski, bo nie wiem, co autor ma na myśli.

Marylka 22.04.2025 19:28
Nie da się już dłużej ukrywać tej prywaty, kumoterstwa, zadłużenia miasta i kłótni ze wszystkimi oraz własnej samopromocji burmistrza. WSTYD !!!

Ja 22.04.2025 19:08
Mogę już isc podpisać szkoda ze tylko 1 podpisem a znam dużo takich rzeczy

Erni 22.04.2025 18:30
Listy z peselami i adresami mieszkańców nie dotarły do komisarza?. Gdzie są w takim razie? Kto je ma? To straszne w dzisiejszych czasach oddawać swoje dane osobowe ludziom z ulicy.

Ime 23.04.2025 11:45
Erni 22.04.2025 18:30
Listy z peselami i adresami mieszkańców nie dotarły do komisarza?. Gdzie są w takim razie? Kto je ma? To straszne w dzisiejszych czasach oddawać swoje dane osobowe ludziom z ulicy.
Tak samo jak powierzać nieodpowiedzialnym narcyzom swoje (publiczne) pieniądze.

To gdzie są p 24.04.2025 20:36
Jak to nie dotarły? Gdzie aktualnie są nasze podpisy i pesele?

Szukajcie a znajdziecie 25.04.2025 11:44
Może trzeba poprosić o pomoc specjalistów od referendum. Skoro udało się im nakłonić do podpisu osoby nie żyjące, to może będą też w stanie odnaleźć te niby zagubione listy 😁😁😁 https://www.kronikatygodnia.pl/artykul/25577,hrubieszow-martwe-dusze-na-listach-poparcia

mumia 28.04.2025 12:12
jeśli, za nie żyjące osoby można wnosić opłatę za śmieci to dlaczego nie mago oni się podpisać?

ReklamaBaner reklamowy - orange
Reklama
Reklama
Pożyczka pod zastaw nieruchomości na 10 lat Cena: Do negocjacjiKoniec z brakiem pieniędzy! Nasza pożyczka hipoteczna dla firm i rolników to innowacyjne rozwiązanie, które gwarantuje sukces każdemu przedsiębiorcy. Oszczędzisz wiele energii, czasu i osiągniesz, to o czym wszyscy marzą – realizację potrzeb Twojej firmy i niezależność finansową. Wystarczy, że rozpoczniesz z nami współpracę. Już dzisiaj dołącz do firm i gospodarstw rolnych, które zrealizowały swoje marzenia. Sprawdź teraz! Czynniki wyróżniające naszą ofertę: 1. zabezpieczenie tylko na hipotece (wpis w dziale IV księgi wieczystej, tak jak w banku) 2. najniższy koszt umowy od 28% rocznie 3. najszybszy czas realizacji i wypłaty 4. pomoc w przygotowaniu dokumentów na każdym etapie współpracy 5. elastyczność oferty w zakresie warunków spłaty 6. jasne warunki umowy bez „gwiazdek i drobnego druku” 7. żadnych ukrytych kosztów 8. szeroki przedział kwotowy ( od 50.000 zł do 2.000.000 zł) Dodatkowe korzyści dla Państwa wynikające z podjętej współpracy: 1. Specjalizujemy się w procesach restrukturyzacji i oddłużaniu nieruchomości 2. Na życzenie klienta dokonujemy szybkiego zakupu nieruchomości 3. Na życzenie klienta pokryjemy koszt umowy notarialnej 4. Nie weryfikujemy Państwa baz w BIK, BIG, KRD, ERIF i innych 5. Akceptujemy/spłacamy zajęcia komornicze, hipoteki i prywatne zobowiązania 6. Wszyscy nasi klienci otrzymują bezpłatne konsultacje i pomoc prawną 7. Każdego klienta traktujemy indywidualnie i z należytą starannością Nasze pożyczki hipoteczne oferujemy pod następujące zabezpieczenia: Grunty rolne, grunty komercyjne, działki deweloperskie, działki budowlane, lokale mieszkalne, domy mieszkalne, kamienice mieszkalne, biurowce, obiekty magazynowe, obiekty sportowe, obiekty uzdrowiskowe, hotele, motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, zakłady usługowe oraz zakłady produkcyjne, pojazdy użytkowe i rolnicze posiadające dowód rejestracyjny. Kontakt: Tel. 577-873-616, email: [email protected] Więcej informacji na stronie: https://podhipoteke24.pl/Data dodania ogłoszenia: 02.12.2025Pożyczka pod zastaw nieruchomości na 10 lat
Działki rolne-Tymin Cena: 89000 PLNWYJĄTKOWY KOMPLEKS DZIAŁEK ROLNYCH Z POTENCJAŁEM ZABUDOWY - TYMIN (ok. 1.88 ha)Lokalizacja: Tymin, Gmina Tarnawatka, Powiat Tomaszowski, Województwo Lubelskie.Przedmiotem sprzedaży jest atrakcyjny zestaw trzech niezabudowanych działek rolnych o łącznej powierzchni 18 776 m² (1.88 ha), z których jedna posiada kluczowy atut: częściowe przeznaczenie pod zabudowę zagrodową (MR).Idealna propozycja dla rolników szukających wysokiej jakości gruntów oraz dla inwestorów widzących potencjał w budowie siedliska w spokojnej i malowniczej okolicy.SZCZEGÓŁY OFERTY I ATUTY DZIAŁEKŁączna powierzchnia: 18 776 m²1. Działka nr 375Powierzchnia: 2858 m²Kształt i wymiary: Prostokątna, o bardzo dobrych proporcjach: szerokość ok. 28 m, długość ok. 114 m.Klasa gruntu: Grunty rolne klasy III oraz R/L (klasa III to bardzo dobra, wydajna ziemia).2. Działka nr 376Powierzchnia: 7887 m²Kształt i wymiary: Wąska i długa: szerokość ok. 25 m, długość ok. 269 m.Charakterystyka: Duża powierzchnia sprzyjająca efektywnym uprawom lub podziałowi.3. Działka nr 386/1 – KLUCZOWY ATUT INWESTYCYJNYPowierzchnia: 8031 m²Kształt i wymiary: Bardzo długa i wąska: szerokość ok. 10 m, długość ok. 630 m.Przeznaczenie: Częściowo oznaczona jako MR (zabudowa zagrodowa). Ta klasyfikacja pozwala rolnikowi na realizację projektu budowlanego (dom mieszkalny, budynki gospodarcze) w ramach siedliska. Jest to unikalna szansa na połączenie prowadzenia gospodarstwa z możliwością zamieszkania na własnej ziemi.DLACZEGO WARTO KUPIĆ?Potencjał Budowlany: Możliwość zabudowy zagrodowej na działce 386/1 jest rzadkim i bardzo poszukiwanym atutem, dającym realną perspektywę na stworzenie własnego siedliska.Dobra Klasa Gruntu: Działka nr 375 z gruntem klasy III to gwarancja urodzajności i wartości rolniczej.Spokojna Lokalizacja: Tymin to cicha, sielska wieś w powiecie tomaszowskim, idealna dla osób ceniących kontakt z naturą i z dala od miejskiego zgiełku.Nie przegap tej wyjątkowej okazji! Zainwestuj w ziemię, która oferuje zarówno stabilne plony, jak i perspektywy rozwojowe.Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji oraz umówienia prezentacji.Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków.Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty.Oferujemy również:•⁠ ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠ ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠ ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.•⁠ ⁠Uzyskanie świadectwa energetycznego.Nie zwlekaj, zadzwoń już teraz!PAULINA [email protected]ółnoc Biuro Nieruchomościul. Żeromskiego 3, 22-400 ZamośćNiniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ma charakter informacyjny.Przedstawione wizualizacje i grafiki mają charakter wyłącznie poglądowy i stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, ułatwiający zorientowanie się w ogólnym wyglądzie oferowanej nieruchomości.Niniejsze ogłoszenie wraz z jego elementami jest własnością Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotu współpracującego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie oraz korzystanie z niniejszych materiałów w jakikolwiek inny sposób wykraczający poza dozwolony użytek określony przepisami ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994, nr 24 poz. 83 z późn. zm.) bez pisemnej zgody Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotów współpracujących jest zabronione i może stanowić podstawę odpowiedzialności cywilnej oraz karnej.Niniejsze materiały stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).Data dodania ogłoszenia: 25.11.2025Działki rolne-Tymin
ReklamaBaner reklamowy firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaBaner reklamowy B1 firmy WORK CENTRE
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: MIEJSCOWY.Treść komentarza: Eldorado dla PiS-wskiej elity tak jak Zukowski i Zieliński przy wypasionym korycie . W tych stronach z pychota na twarzy przyjmowani przez KGW i pełne stoły wyzerki .Data dodania komentarza: 4.12.2025, 16:07Źródło komentarza: Gdzie żyje się najlepiej w Polsce? W Tomaszowie Lubelskim! Mieszkańcy mówią dlaczegoAutor komentarza: LucekTreść komentarza: Dajcie im(lekarzom) więcej pieniędzy! Czy 200000zł miesięcznie to aby nie za mało?Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Burza na sesji, radni powiedzieli NIE prywatyzacji przychodni w Hrubieszowie. Sprawą zainteresuje się CBA?Autor komentarza: ArnioTreść komentarza: Arek go zabił ale przecież to kaleka, mózgowe porażenie dziecięce, mocne upośledzenie umysłowe, przemoc i alkoholizm w domu w końcu nie wytrzymał i zabił pijakaData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:28Źródło komentarza: Sprawca zabójstwa był niepoczytalny. Prokuratura Rejonowa w Hrubieszowie zakończyła śledztwoAutor komentarza: Gal Anonim.Treść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą nocData dodania komentarza: 4.12.2025, 14:12Źródło komentarza: Niebywałe! Kilkudziesięciu przewodników turystycznych z regionu odkrywało Trzeszczany na nowoAutor komentarza: mieszkankaTreść komentarza: Ośrodek Zdrowia w Mirczu /budynek własnością gminy/ również do prywatyzacji. Przedstawiciele spółki prowadzili rozmowy z obecnymi pracownikami GOZ Mircze ! Też zawsze przynosił zyski!Data dodania komentarza: 4.12.2025, 14:08Źródło komentarza: Pikieta przeciwko prywatyzacji przychodni w Hrubieszowie. Kierownictwo szpitala dementujeAutor komentarza: Ha tfu!Treść komentarza: Dziady już zapomniały, że wzrost pensji minimalnej, powoduje wzrost cen? Przecież to "sukces" pis. Dziady wiedzą, że pieniądze biorą się z pracy a nie z kosmosu? 13, 14 emerytura, skąd ma państwo na to brać?Data dodania komentarza: 4.12.2025, 13:44Źródło komentarza: Drożej za prawo jazdy. Ministerstwo ujawniło nowy cennik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama