Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 kwietnia 2024 10:26
Reklama Baner reklamowy FOOD P
Reklama Baner reklamowy - Michał Mulawa

Działania marketingowe zwiększające szansę na sprzedaż nieruchomości

Sprzedaż mieszkania, domu, działki lub innej nieruchomości to złożony proces. Sprzedającego czeka wiele pułapek, wynikających nie tylko z braku znajomości rynku, ale też prawa i marketingu. W tym artykule podpowiadamy, jakie zastosować działania marketingowe, aby ułatwić sobie sprzedaż nieruchomości.
Działania marketingowe zwiększające szansę na sprzedaż nieruchomości

Autor: Fot. Pixabay

Określenie grupy docelowej, przygotowanie atrakcyjnej oferty i zorganizowanie prezentacji nieruchomości to połowa sukcesu. Pamiętaj jednak, żeby pokazać nieruchomość w autentyczny sposób, podkreślając jej potencjał, ale nie zniekształcając jednocześnie jej faktycznego stanu technicznego.

Określ grupę docelową

Do ludzi starszych trafimy np. za pomocą lokalnej gazety czy ulotek. Przemyśl, czy wystarczą ogłoszenia na portalach internetowych. Na podstawie wcześniejszych ustaleń opracuj ogłoszenie skrojone na potrzeby przyszłych właścicieli. Jeżeli sprzedajesz małe mieszkanie na parterze, pamiętaj, że zakupem będą zainteresowane osoby, które chcą się przenieść do mniejszego mieszkania (np. których dzieci już wyfrunęły z gniazda rodzinnego) lub z wyższych pięter na niższe (np. bo już stawy nie te). Wskaż korzyści np. odległość do najbliższej apteki czy cichą okolicę i spokojnych, pomocnych sąsiadów.

Jeżeli sprzedajesz duże mieszkanie w nowym budownictwie, celuj w inną grupę społeczną. Tu najczęściej zainteresowani będą młodzi ludzie, którym powiększyła się rodzina. Dodaj więc w opisie odległość do przedszkola, szkoły, informację o łatwym dojeździe do centrum. Jeżeli sprzedajesz większe mieszkanie na ostatnim piętrze bez windy, zastanów się, dla kogo będzie komfortowe w codziennym użytkowaniu. Być może dla osób młodych, jeszcze bez dzieci lub takich rodzin, które nie muszą już dźwigać po schodach wózka dla dzieci, dużych zakupów lub po prostu lubią się wspinać. Jeżeli zaś sprzedajesz niewielki dom pod miastem, konkurujesz nie tylko z domami z okolicy, ale także z większym mieszkaniem w bloku. Opisz koszty utrzymania, przypomnij w ogłoszeniu o walorach własnej działki.

Stwórz atrakcyjne ogłoszenie

Rywalizujesz z wieloma zakładkami w przeglądarce internetowej, więc wyróżnij się starannością, nienaganną ortografią i przemyślaną prezentacją. Zdjęcia do ogłoszenia wybierz najlepsze, przez telefon zaproponuj wysłanie reszty. Nie retuszuj ich! Zniekształcone zdjęcia nie wzbudzają zaufania już przy pierwszym kontakcie i paradoksalnie często psują efekt. Postaw na prosty, starannie opracowany opis, bo poszukującego interesuje nieruchomość o określonych parametrach. Choć jeśli masz piękny widok, np. na wschód lub zachód słońca, to wspomnij o tym. To jest dodatkowy atut nieruchomości.

Bądź szczery

Dołącz plan budynku i mapkę działki. Korzystaj z technologii – wirtualny spacer i zdjęcia 360 znacząco podbiją atrakcyjność twojej oferty. Wypełnij formularze kompletnie – wyszukiwarki promują ogłoszenia ze wszystkimi możliwymi danymi. Nic nie ukrywaj – zaoszczędzi ci to dużo czasu na prezentacjach, które z góry są skazane na niepowodzenie. Monitoruj zainteresowanie. Liczba wyświetleń pomoże ci ocenić popularność twojej nieruchomości. Duża liczba zapytań bez kontroferty może wskazywać, że cena jest nierynkowa.

Zorganizuje dzień otwarty

Dobrym, z marketingowego punktu widzenia ruchem, jest zorganizowanie dnia otwartego w twojej nieruchomości. To umożliwi ci jej prezentację „na żywo”, a potencjalnemu kupcowi realną ocenę i skonfrontowanie ze swoimi oczekiwaniami. Przygotuje się do tego dnia. Przede wszystkim zrób w mieszkaniu porządek. Pozbieraj rzeczy z podłogi, zamieć w kotłowni, ustaw równo szafy. Zrób klientowi przestrzeń dla wyobraźni. Równie ważnym zmysłem w ocenie jest węch. Postaw więc na zapach. Klient kupuje okiem, ale i nosem – zadbaj o świeżość, by nie zastanawiał się „co tu się działo?”. Na koniec rada: schowaj przedmioty osobiste, manifestujące twoje poparcie polityczne – jakkolwiek jesteś z nimi związany. Mogą być bowiem przeszkodą przy podjęciu przez kupca ostatecznej decyzji i sfinalizowaniu transakcji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
KOMENTARZE
Reklama
Reklama