Dała się oszukać. Dopłata - 3,46 zł. Strata – 2 tys. zł

  • 06.10.2021, 10:03
  • ak
Dała się oszukać. Dopłata - 3,46 zł. Strata – 2 tys. zł
39-latka z powiatu zamojskiego jest uboższa o 2 tys. zł. Tyle straciła, bo uwierzyła w sms, w którym poinformowano ją o niewielkiej niedopłacie za prąd.

W wiadomości był też link. Kobieta nieroztropnie kliknęła w niego, a później podała swój login i hasło do bankowości mobilnej. Chciała opłacić rachunek na 3,46 zł, by nie odłączono jej prądu. Musiała jeszcze wpisać sześciocyfrowy kod uwierzytelniający, który otrzymała sms-em i przelew został wykonany. 

Jakiś czas później kobieta poszła do banku po pieniądze i tam dowiedziała się, że na jej koncie brak środków. Ktoś pobrał całe oszczędności - 2 tys. zł. 

Wtedy 39-latka zgłosiła sprawę policji. Opowiadając o oszustwie przyznała, że niczego nie podejrzewała, bo kilka dni przed tym, jak dostała sms, mąż mówił jej, że miał problemy z dokonaniem jakiejś płatności.

– Uważajmy na wiadomości mailowe lub sms z informacją o dopłacie do przesyłki lub niedopłacie za rachunek. Z zasady posiadają one linki, które przekierowują na strony, którymi dysponują oszuści. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na konto bankowe, nie wpisujmy tam również naszych danych – podpowiada Dorota Krukowska-Bubiło, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zamościu.

ak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe