Przelew poszedł, karta nie dotarła

  • 25.03.2021, 09:01
  • ak
Przelew poszedł, karta nie dotarła
600 złotych stracił na zakupach w internecie 46-letni mieszkaniec powiatu zamojskiego. Podobnie jak wiele innych osób, trafił na oszusta. Przelał mu pieniądze, ale zamówionego towaru nie otrzymał.

Mężczyzna chciał kupić kartę graficzną do komputera. Znalazł ofertę, która go zainteresowała. Skontaktował się ze sprzedawcą i nalegał, aby dać niewielką zaliczkę, a resztę zapłacić dopiero przy odbiorze, ale zgody na takie rozwiązanie nie było. 46-latek przelał więc na wskazany rachunek bankowy 600 zł. I czekał na towar. Nie doczekał się. Okazało się też, że konto, z którego miał pochodzić towar, przestało istnieć. Wtedy zawiadomił policję.

Funkcjonariusze zamojskiej KMP zajęli się sprawą. Spróbują ustalić oszusta, a tymczasem przypominaja o kilku zasadach, które pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:

  • robiąc zakupy w sieci korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
  • należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz, czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
  • przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
  • należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie - może to sugerować oszustwo,
  • jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa należy zgłosić to policjantom.
ak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe