Sposób na prezentację nieruchomości. Dom Otwarty

  • 20.02.2021, 07:22
  • red.
Sposób na prezentację nieruchomości. Dom Otwarty Fot. pixabay.com
Dom Otwarty, czyli po angielsku Open House, to narzędzie marketingowe. Pozwala pokazać nieruchomość większej liczbie klientów w danym czasie i porównać ofertę z faktycznym stanem nieruchomości. Jednocześnie pokazuje, jak duże jest zainteresowanie ofertą.

Open House, dzień otwarty lub po prostu dom otwarty, to nazwy używane zamiennie. Głównym celem przedsięwzięcia jest możliwość bezpośredniego obejrzenia nieruchomości przez potencjalnego kupca. Dni otwarte organizowane są zarówno w mieszkaniach, jak i domach, w mieście i na wsi. Niestety pandemia koronawirusa nieco ograniczyła liczbę osób, które mogą jednocześnie obejrzeć nieruchomość.

Coraz więcej biur nieruchomości organizuje Domy Otwarte. Trwają one przeważnie dzień lub weekend. W tym czasie można przyjść i obejrzeć nieruchomość bez uprzedzania agenta. Na miejscu można się swobodnie rozejrzeć i sprawdzić, czy informacje w ofercie przekładają się na stan faktyczny. Warto podkreślić, że nawet najciekawsza oferta nie zastąpi wizyty w mieszkaniu lub domu. Często podczas wizyty potencjalny kupiec precyzuje, czy dana nieruchomość spełnia jego oczekiwania i podejmuje decyzję, czy ją kupuje, czy rezygnuje. Dom Otwarty nie zobowiązuje do zakupu mieszkania lub domu. Niekiedy na Dniu Otwartym dochodzi do podpisania umowy przedwstępnej.

Dom Otwarty to dobra okazja, by spotkać się z agentem i zadać mu pytania. Nie wszystkie odpowiedzi znajdziemy w ofercie papierowej lub internetowej. Zdarza się, że na Domu Otwartym spotykają się potencjalni kupcy i właściciel ma okazję zobaczyć, ile osób jest zainteresowanych jego ofertą. Jeśli niewiele, to sygnał, że być może trzeba przeformułować ofertę, mocniej ją wypromować lub coś zmienić w domu czy mieszkaniu.

Obecnie agenci przy okazji Domu Otwartego przygotowują dodatkowe atrakcje. Są to gadżety, konkursy, specjalne rabaty lub możliwość spotkania z doradcą kredytowym. Informacja o Open House jest zazwyczaj dobrze promowana. Informacja o terminie i adresie nieruchomości pojawia się wcześniej na stronie internetowej agencji, profilu społecznościowym lub lokalnych mediach. Zasada jest prosta – im więcej osób dowie się o Dniu Otwartym, tym więcej przyjdzie obejrzeć nieruchomość. A przecież celem akcji jest sprzedaż mieszkania bądź domu za satysfakcjonującą cenę.

red.

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe