Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 8 maja 2024 15:46
Reklama
Reklama

Na drogach ginie zbyt wielu pieszych. Będzie modernizacja przejść na DK17 Piaski - Hrebenne

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie poprawi bezpieczeństwo przy przejściach dla pieszych na DK17 Piaski - Hrebenne. Prace mają kosztować ponad 8 milionów złotych. Celem inwestycji jest zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar. Zakończenie prac zaplanowano na 2024 rok.
Droga Krajowa nr 17 Piaski - Hrebenne.
Prace na odcinku DK17 Piaski - Hrebenne będą polegać na doświetleniu przejść oraz stref przejściowych 100 metrów przed i 100 metrów za przejściem.

Autor: Fot. GDDKiA Lublin

W planach jest modernizacja przejść dla pieszych w 58 lokalizacjach na drodze krajowej nr 17. Wartość inwestycji to około 8,5 miliona złotych. Umowy z wykonawcami zostały podpisane w połowie marca. Prace będą polegać na doświetleniu przejść oraz stref przejściowych 100 metrów przed i 100 metrów za przejściem.

Piesi muszą być bardziej widoczni

– Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, a celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na istniejących odcinkach dróg krajowych. W szczególności chodzi o poprawę bezpieczeństwa na przejściach, poprzez poprawę widoczności pieszych. Stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej wpłynie na zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar– mówi nam Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.

Prace mają się rozpocząć w połowie tego roku.

Ilu pieszych ginie na drogach?

Według policyjnych statystyk, w 2020 roku na polskich drogach zginęło 631 pieszych (25,3 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych), w 2022 r. ta liczba spadła do 527 (23,5 proc.).

W 2021 roku wypadki z udziałem pieszych stanowiły 20,8 proc. ogółu wypadków w Polsce, w wyniku których zginęło 527 pieszych (23,5 proc.), a 4 304 pieszych zostało rannych (16,3 proc.). Wśród ofiar – osób pieszych, największą grupę stanowiły osoby starsze, powyżej 60 roku życia (247 ofiar).

Na przejściach dla pieszych odnotowano 2 349 wypadków drogowych. Stanowi to 49,4 proc. wszystkich wypadków z udziałem pieszych. Śmierć poniosło 153 pieszych (29 proc. ogółu zabitych pieszych), rannych zostało 2 275 pieszych (53,8 proc. ogółu rannych pieszych).

"Sytuacja taka powoduje, że pomimo poprawy stanu bezpieczeństwa pieszych w ostatnich latach w Polsce grupą nadal najwyższego ryzyka (oprócz kierujących pojazdami samochodowymi) wśród uczestników ruchu drogowego w dalszym ciągu pozostają piesi" - czytamy w informacji zawartej w Narodowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2021-2030.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
trw 27.03.2023 15:19
Super, tyle że za moment rusza budowa S17 ekspresowej... Inwestycja w oświetlenie przejść jest oczywiście słuszna, tyle że spóźniona.

XYZ 30.03.2023 12:25
trw 27.03.2023 15:19
Super, tyle że za moment rusza budowa S17 ekspresowej... Inwestycja w oświetlenie przejść jest oczywiście słuszna, tyle że spóźniona.
Nie tak zaraz, bo najbliższy odcinek do rozpoczęcia Budowy czyli Zamość Wschód - Zamość Południe, ruysz przy optymistycznych wiatrach pod koniec 2024, lub obstawiam początek 2025, więc jeszcze dużo czasu , Piaski Zamość to wogle początek 2026 rozpoczęcie obstawiam

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Greinplast Zamość
Reklama
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama