Niedawno swoją premierę miała 10 już edycja badania OC&C Retail Proposition Index. To doroczne badanie sprawdzające postrzeganie kilkudziesięciu różnych sieci handlowych. Uwzględnia opinię niemal 2500 konsumentów z całej Polski. Dzięki temu wiemy, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy.
Zwycięzcami tegorocznego rankingu są:
najlepsza platforma zakupowa - Allegro,
spożywcza - Lidl,
w kategorii najlepsza sieć niespożywczą - Action.

Inflacja i niepewna przyszłość
– Jesteśmy społeczeństwem, które lubi zakupy. Kupowanie, a nie np. oszczędzanie, jest najpowszechniejszą u nas formą wyrażania sukcesu i sprawiania sobie przyjemności – uważa Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants, cytowany przez fashionbiznes.pl.
Badanie pokazuje jednak, że i konsumentów, i sieci handlowe dotknęła utrzymujące się wysoka inflacja i niepewność co do przyszłości.
– Wywołują one dwa efekty związane z zakupami. Pierwszy, psychologiczny – mniej ufamy w przyszłość i bardziej się obawiamy, a gorsze myśli znacząco wyprzedzają rzeczywiste zachowania zakupowe. Drugi to czasowa rezygnacja z dużych wydatków. Można oczekiwać w najbliższym czasie mniejszego apetytu klientów na nowe telewizory, komputery czy lodówki – ocenia Marek Zdziech.
Przeczytaj także:
- Prokuratura Rejonowa w Zamościu domaga się umieszczenia Czesława G. w szpitalu psychiatrycznym
- Ryzykowne wyprzedzanie 44-latka. Zniszczył trzy auta
- Krasnobród: Pod mężczyzną załamał się lód. Na ratunek ruszyli strażak i burmistrz
- Napad na ekspedientkę w Zamościu. Mężczyzna rozpylił gaz i szarpał kobietę
Wyjściem z tej sytuacji – w ocenie ekspertów – są dialog, jasny przekaz i transparentność. A sukces odniosą ci, którzy potrafią szybko adaptować się do nowej rzeczywistości.
W tym roku na pozycję lidera rankingu, po 5 latach przerwy, powróciło Allegro – podsumowuje serwis dlahandlu.pl. Ta platforma zakupowa wyprzedziła Nike (2 miejsce) i Rossmana (3).
Kolejne w rankingu są: Lidl (4), 4F (5), Ikea (6), Hebe (7) i Empik (8), eobuwie (9) i Reserved (10).
Czym kierują się klienci przy wyborze sieci?
Jak wynika z badania – liczą się szeroki asortyment, niskie ceny i stosunek jakości do ceny.
Najlepiej oceniany jest asortyment Allegro, potem Zalando, i eobuwie. Za niskie ceny Polacy cenią Action, Shopee i Sinsay, a za stosunek jakości do ceny Action, Shopee i Allegro.
Co prawda wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę koszty (obecnie 80 proc.), nie oznacza to jednak poszukiwania najtańszego produktu, ale takiego, który łączy możliwie najlepszą jakość z najniższą ceną. Jednocześnie pod wpływem kryzysu inflacyjnego – czytamy w dlahandlu.pl – klienci stają się bardziej pragmatyczni: teraz mniej ważne są dla nich „łatwość” i „przyjemność robienia zakupów”. Znaczenia nabierają za to „niskie ceny” i „korzystne oferty”.
Głównym wyzwaniem dla sieci handlowych jest obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność, która według prognoz będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r.
![Zamość: Posiedzenie Zarządu Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych [ZDJĘCIA] Zamość: Posiedzenie Zarządu Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/04/sm-4x3-zamosc-posiedzenie-zarzadu-zwiazku-kombatantow-rp-i-bylych-wiezniow-politycznych-zdjecia-1764851715-11.jpg)
![W Zamościu na święta jak w Disneylandzie [ZDJĘCIA] W Zamościu na święta jak w Disneylandzie [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/04/sm-4x3-w-zamosciu-na-swieta-jak-w-disneylandzie-zdjecia-1764847581-4.jpg)
![Warsztaty makramy w Jezierni [ZDJĘCIA] Warsztaty makramy w Jezierni [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/04/sm-4x3-warsztaty-makramy-w-jezierni-zdjecia-1764837659-26.jpg)


















Napisz komentarz
Komentarze