Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 11:27
Reklama Baner A1 BUDBRAM
Reklama

Na internetowej sprzedaży straciła zamiast zarobić

Chciała niedrogo sprzedać trochę niepotrzebnych ubrań, a klient okazał się oszustem. 44-latka z powiatu biłgorajskiego straciła 12 tys. zł.
Na internetowej sprzedaży straciła zamiast zarobić

Autor: Fot. pixabay.com

Wyglądało to tak, jak w wielu innych wcześniejszych przypadkach. Kobieta zamieściła ofertę w internecie. Odezwał się potencjalny kupiec. Poprosił o adres mailowy i wysłał na niego link, który 44-latce miał umożliwić otrzymanie pieniędzy za ubrania.

Kobieta kliknęła i została przekierowana na stronę przypominającą do złudzenia bankowość elektroniczną, zalogowała się wprowadzając wszystkie swoje dane. Wtedy strona się "zawiesiła", a po jakimś czasie okazało się, że z konta 44-latki ktoś z użyciem kodu BLIK wypłacił prawie 12 tys. zł.

Policja przyjęła od mieszkanki powiatu biłgorajskiego zgłoszenie oszustwa.

Funkcjonariusze apelują, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków lub sklepów. Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane nie róbmy tego!  Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
anonim 17.12.2021 14:15
smutne

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Lege Artis
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1
Reklama
Reklama
Reklama