Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 12:23
Reklama

Co się dzieje z pociągiem do Hrubieszowa? Jest niepokój

Do naszej redakcji dotarł list otwarty napisany przez członków grupy „Pociągiem do Hrubieszowa”. Publikujemy go w całości.
Co się dzieje z pociągiem do Hrubieszowa? Jest niepokój

Autor: Fot. Archiwum KT

Szanowni Państwo,

Jak widać, wyraźnie wszystko w około wraca do normalnego funkcjonowania pomimo epidemii korona wirusa. Podobnie było także i na kolei w naszym regionie. Niestety było tylko do ostatniego weekendu, kiedy po ponadpółtoramiesięcznym okresie zasadniczego powrotu do normalności pociąg TLK Zamoyski, czyli reaktywowane w ubiegłym roku połączenie kolejowe Zamojszczyzny z Warszawą i Polską Północną, zaczął być cyklicznie odwoływany na odcinku Lublin – Hrubieszów Miasto i zastępowany autobusami. A wedle komunikatów PKP Intercity S.A. sytuacja taka miałaby potrwać bezterminowo!

Oznacza to dla pasażerów ni mniej, ni więcej, jak tylko chaos, stres i utrudnienia zamiast spodziewanej wygodnej bezpośredniej podróży. Oznacza oczekiwania na peronach bez jakiejkolwiek informacji, oznacza swoisty bieg z przeszkodami po remontowanej stacji w Lublinie i kto wie co jeszcze w przypadku obowiązujących obecnie obostrzeń epidemicznych.

Tak wygląda właśnie rzeczywistość owej komunikacji zastępczej. Pasażer czeka na peronie nie wiedząc co przyjedzie, kiedy przyjedzie i w skrajnych przypadkach czy w ogóle coś przyjedzie. Nie ma w tym niestety ani krzty przesady. Przykładowo 17 lutego komunikacja zastępcza za TLK 20101 Zamoyski pominęła przystanek Zamość Starówka nie zabierając oczekujących tam pasażerów, którzy przy minusowych temperaturach stali na przystanku kolejne dwie godziny aż do przyjazdu pociągu IC 20111 Hetman. Mniej szczęścia mieli pasażerowie z Werbkowic, których 21 lutego komunikacja zastępcza za TLK 22100 nie zabrała pomijając zupełnie planowy postój handlowy w tej lokalizacji! Pasażerowie pozostawieni sami sobie nie mieli już bowiem możliwości podróży innym środkiem transportu tego dnia.

Mało przykładów rażących zaniedbań? Można niestety znaleźć więcej. Nagminnie praktykowane było, że autobus komunikacji zastępczej za pociąg nie podjeżdżał w Werbkowicach tam gdzie powinien, czyli pod parking i legalne zejście z peronu lecz zawracał sobie pod dawno nieczynnym już dworcem przeszło 250 metrów bliżej. Bo tak kierowcy było wygodniej. Zdezorientowani pasażerowie mieli w pośpiechu iść na przełaj nielegalnie przez tory. Niekiedy tuż przed zbliżającym się pociągiem towarowym na Linii Hutniczej Szerokotorowej. Brzmi jak film przygodowy z kraju trzeciego świata? Tak, ale to realia podróży z serca Europy z XXI wieku, które PKP Intercity ma zamiar wprowadzić na stałe?

Trzeba w tym miejscu z całą stanowczością zaprotestować w imieniu pasażerów z naszego regionu, gdyż skala utrudnień, jakie piętrzy przed nami wprowadzanie komunikacji zastępczej za pociągi dalekobieżne, jest nie do zaakceptowania przez podróżnych. Co za tym idzie, doprowadzi to niezwykle szybko do zmarnotrawienia dużej części podejmowanych konsekwentnie od kilku lat działań na rzecz walki z wykluczeniem komunikacyjnym tego regionu Polski. Nie pomoże tutaj żaden program Kolej+ czy przystanki prezydenckie, jeśli wypracowane do tej pory niekiedy w pocie czoła reaktywacje połączeń będą w sposób tak skandaliczny sposób marnowane.

Prosimy gorąco o opublikowanie naszego głosu i przedstawionych argumentów dosłownie lub w formie materiału dziennikarskiego. Okres wakacyjny zawsze charakteryzował się wzmożonym zainteresowaniem pasażerów połączeniami dalekobieżnych odwiedzającymi Zamojszczyznę, dlatego też poprawna i rozkładowa realizacja ich właśnie teraz jest szalenie istotna dla dostępności komunikacyjnej naszego regionu oraz zaspokojenia potrzeb przewozowych jego mieszkańców i ich rodzin.

 

Grupa „Pociągiem do Hrubieszowa”

Bartosz Sojda

Robert Marchwiany

Marek Wesołowski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Kronika Tygodnia
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Boski zmcTreść komentarza: Napisz coś swojego albo zapytaj w ZARZĄDZIE PZŁ zanim bzdurę powielisz. Czy ja się pytam ile za żel w wargii dajesz ??? 🤩Data dodania komentarza: 26.04.2024, 10:45Źródło komentarza: Łowy na grubą zwierzynę pachną grubymi pieniędzmi. Zostawiają je zagraniczni myśliwiAutor komentarza: XxxxxxxxTreść komentarza: Zabójstwo, współ udział w zabójstwie dla reszty. Takie powinny być wyroki. Co za po*b wydaje inne wyroki i puszcza takich wolno. Oby to samo spotkało tego sędziego co nie nadaje sie na to stanowisko skoro puszcza takich wolno!!Data dodania komentarza: 26.04.2024, 09:42Źródło komentarza: Zabójstwo 16-letniego Eryka w Zamościu. Przełom w sprawieAutor komentarza: NowaTreść komentarza: 10 lat za kradzież kwiatów a 8 lat za zabicie 3 osobowej rodziny na autostradzie A1! Polskie prawo jest chore!!!!!!!!!!Data dodania komentarza: 26.04.2024, 07:57Źródło komentarza: Zamość: Kolejna kradzież z kwiatomatu. 33-latka czeka karaAutor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Agregaty działają im przeszkadza bo chłodna stoi. Ale świeży owoc lub warzywko ewentualnie świeże mięso to wie gdzie pójść i lubi zjeśćData dodania komentarza: 25.04.2024, 23:57Źródło komentarza: Mieszkańcy: W tym chaosie nie da się żyć! Boimy się o swoje bezpieczeństwoAutor komentarza: MecenasTreść komentarza: PO to zwijanie Polski!Oni juz byli przed tem robili podobnie!Data dodania komentarza: 25.04.2024, 21:35Źródło komentarza: "Nie" dla likwidacji! Znowu stają w obronie poczty w DołhobyczowieAutor komentarza: nierealneTreść komentarza: kolejka elektroniczna jest nierealna, i tak wiekszosc tirów teraz jedzie bez kolejki, adr, psujące sie czy tzw. pomoc humanitarna i pewnie jeszcze jakies inne wyjątkiData dodania komentarza: 25.04.2024, 21:14Źródło komentarza: Mieszkańcy: W tym chaosie nie da się żyć! Boimy się o swoje bezpieczeństwo
Reklama
Reklama