Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:07
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama

WORD Zamość wyjaśnia: Przejścia dla pieszych - zasady

W Polsce od lat występuje problem związany z bezpieczeństwem niechronionych uczestników ruchu drogowego, a w szczególności pieszych. Wydawałoby się, że wprowadzenie specjalnie oznakowanych i wyznaczonych miejsc dla pieszych służących przejściu przez jezdnię powinno ograniczyć ryzyko wystąpienia sytuacji niebezpiecznej dla pieszego, a już na pewno ograniczyć ryzyko powstania poważnego wypadku. Miejscami takimi są właśnie przejścia dla pieszych.
WORD Zamość wyjaśnia: Przejścia dla pieszych - zasady

Statystyki w Polsce są w tej materii zatrważające. W 2021 r. przejście dla pieszych to „bezpieczne” miejsce było drugim co do częstotliwości występowania wypadków miejscem w ogóle. Na przejściach dla pieszych doszło do 2 349 wypadków z udziałem pieszych, gdzie poszkodowanym był wyłącznie pieszy. Stanowiło to prawie 50% wszystkich wypadków z udziałem pieszych. Śmierć poniosły 153 osoby tj. prawie 30% ogółu zabitych pieszych i 2 275 osób rannych tj. około 53% ogółu rannych pieszych. To pokazuje jak niezwykle istotne jest prawidłowe zachowanie zarówno pieszych jak i kierowców w rejonie oznakowanego i wydawałoby się bezpiecznego dla pieszych miejsca. 

Tragiczne jest to, że z winy kierujących w wyniku nieustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych powstało 2 086 wypadków, w których zginęło 131 pieszych. 

Tylko, że błędy kierujących to tylko jedna strona medalu. Należy wprost wskazać, że także piesi mają swoje na sumieniu. Z winy pieszych doszło do 1 218 wypadków w których zginęło 241 osób na przejściach dla pieszych doszło do zginęło. 

Obiegowa opinia wśród pieszych jest taka, że to kierowcy przede wszystkim nieprawidłowo zachowują się wobec pieszych. Obiegowa opinia wśród kierowców jest całkowicie odwrotna, że to pieści zachowują się źle. Bywa też tak, że osoby mają inne zdanie w zależności od tego w jakiej występują roli, bo pamiętajmy, że czasami jesteśmy pieszymi, ale już kolejnego dnia kierowcami.

W związku z panującą sytuacją parlament uchwalił i z dniem 01.06.2021 r. weszła w życie zmiana ustawy „Prawo o ruchu drogowym” w zakresie przepisów obowiązujących kierujących i pieszych w rejonie przejść dla pieszych.

Nowelizacja ta wprowadziła pojęcie „pieszy wchodzący na przejście dla pieszych”. W tym kontekście w mediach pojawiło się szereg publikacji i materiałów uwypuklających przede wszystkim prawa pieszych. Mniej poświęcono uwagi na to, że pieszy ma też obowiązki zarówno podczas wchodzenia jak i przechodzenia przez przejście. Po prawie dwóch latach od wejścia w życie znowelizowanych przepisów pojawiło się wiele materiałów opracowanych przez prawników i biegłych. 

Analiza tych materiałów prowadzi do ogólnego wniosku, że większość prawników zajmujących się prawem karnym skłania się do szerokiej interpretacji pojęcia „pieszy wchodzący na przejście dla pieszych”, a część biegłych sądowych pojęcie to zawęża.

Drodzy czytelnicy w tym materiale pragniemy zwrócić uwagę i wskazać zarówno prawa, jak oraz obowiązki zarówno kierujących, jak i pieszych, gdyż interpretacje prawne bezpośrednio interesują i dotyczą uczestników ruchu drogowego w sytuacji, gdy do nieszczęścia na drodze doszło.

Prawo wprowadza bardzo ważne pojęcie „szczególna ostrożność”. Jest to taka „ostrożność”, która polega na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie. Mówiąc wprost powinniśmy się i jako kierowcy i jako piesi w rejonie przejścia dla pieszych zachowywać tak, aby móc zareagować na zachowanie innych uczestników ruchu drogowego, w celu uniknięcia powstania sytuacji niebezpiecznej. Zachowanie nieprawidłowe jednego uczestnika nie musi od razu oznaczać wypadku pod warunkiem, że drugi uczestnik zachowa się właściwie. 

Poniżej przedstawimy w kondensowanej i mamy nadzieję przystępnej formie przepisy dotyczące przejść dla pieszych w celu ich stosowania w celu uniknięcia wypadku i jego konsekwencji.

1. Obowiązki pieszego

W myśl obowiązujących przepisów pieszy wchodząc na przejście i przez nie przechodząc posiada nie tylko prawa, ale także szereg obowiązków.

Podstawowe obowiązki i zakazy dotyczące pieszych to:

- zachowanie szczególnej ostrożność podczas wchodzenia i przechodzenia przez przejście dla pieszych, które powinno przejawiać się przede wszystkim w dokładnym i wnikliwym obserwowaniu drogi w tym ruchu pojazdów,

- korzystanie podczas przechodzenia przez jezdnię przede wszystkim z przejść dla pieszych, (oczywiście są wyjątki od tej zasady, gdy przejścia nie ma),

- nie wchodzenie bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

- zakaz zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, 

- zakaz przebiegania przez przejście dla pieszych,

- zakaz korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, drodze dla rowerów, torowisku lub przejściu dla pieszych.

Wszystkie te obowiązki i zakaz nałożone na pieszych wskazują, że pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa zawsze i w każdej sytuacji nawet podczas przechodzenia na przejście dla pieszych. Obowiązki te nie są po to, by utrudnić życie pieszym, ale po to, by to życie chronić.

2. Obowiązki kierującego

W myśl obowiązujących przepisów kierujący zbliżający się do przejścia dla pieszy i przez nie przejeżdżający powinien przestrzegać podstawowych zasad do których należą:

- kierujący pojazdem podczas zbliżania się do przejścia dla pieszych powinien: zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście. Kierujący powinni pamiętać, że pieszy to nie tylko osoba poruszająca się poza pojazdem na drodze. Pieszy to także osoba prowadząca, ciągnąca lub pchająca rower, motorower, motocykl, hulajnogę elektryczną, urządzenie transportu osobistego, urządzenie wspomagające ruch, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także dziecko w wieku do 10 lat kierujące rowerem pod opieką osoby dorosłej.

- kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża nawet jeżeli nie ma tam przejścia dla pieszych,

- kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany np. sygnalizacją świetlną,

 

- kierującemu pojazdem zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

 

- kierującemu pojazdem zabrania się jazdy wzdłuż po drodze dla pieszych lub przejściu dla pieszych,

- kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla pieszych lub drogę dla pieszych i rowerów, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.

Przytoczone obowiązki i zakazy wyraźnie wskazują, że w rejonach przejść dla pieszych kierujący powinien podnieść stan koncentracji swojej uwagi i bardzo obserwować nie tylko samo przejście, ale także jego sąsiedztwo.

3. Kim jest pieszy wchodzący na przejście.

Nowe prawo wprowadziło pojęcie „pieszy wchodzący” bez precyzowania dokładnego co to pojęcie oznacza. Pojęcie to wywołało wręcz burzę wśród specjalistów zajmujących się ruchem drogowym. Część z nich prezentuje pogląd, że pieszym wchodzącym jest ta osoba która przekracza granicę jezdni, część rozciągała to pojęcie także na pieszych znajdujących się przy przejściu i oczekujących na wejście na nie.

Wyrok Sądu Rejonowego w Piotrkowie Trybunalskim wskazał w uzasadnieniu, wykładnię pojęcia pieszego „wchodzącego na przejście” wskazując, że „Należy uznać, że każde zachowanie pieszego zdradzające zamiar wejścia na przejście dla pieszych kierujący pojazdem musi odebrać jako sytuację wchodzenia na przejście. Wchodzenia należy potraktować, jako cały proces, a nie tylko stawianie nogi. Idąc dalej można powiedzieć, że gdyby piesza postawiła nogę na przejściu to by już przez nie przechodziła, a nie na nie wchodziła, a przepis te sytuacje odróżnia. Oczywiście, gdyby piesza chciała i była bardziej odważna (lub mniej rozważna) to mogła wejść na przejście, bowiem dał jej na to szansę M. B. zatrzymując się przed przejściem. Absurdem jest w takiej sytuacji uznawanie, że skoro piesza czekała, choć chciała wejść na przejście to nie miała pierwszeństwa, a takie pierwszeństwo miałaby gdyby postawiła nogę na przejściu ryzykując potrącenie przez obwinioną; stanowiłoby to karanie pieszej za rozwagę i rozsądek, co nie było celem ustawodawcy”. 

Prawnicy (Prof. Stefański) wskazują, że już pieszy znajdujący się na chodniku lub poboczu w odległości ok. 1,5 m, który zaraz wkroczy na przejście jest wchodzącym. Inni, że wchodzącym jest pieszy, który ma widoczny dla kierowcy zamiar wejścia na przejście.

Obserwując podczas codziennej pracy ruch drogowy, jaki odbywa się na terenie naszego miasta (Zamość) dochodzimy do wniosku, że większość sytuacji niebezpiecznych w rejonie przejść dla pieszych powstaje w wyniku kompletnego ignorowania (jednak przede wszystkim) przez kierujących zasady zachowania szczególnej ostrożności podczas dojazdu do przejścia dla pieszych oraz łamania zakazów wyprzedzania bezpośrednio przed przejściem i omijania pojazdów, które już przed przejściem się zatrzymały.

Błędy te powodują powstanie szeregu niebezpiecznych sytuacji, które często dzięki właściwemu zachowaniu pieszych nie kończą się wypadkami. Czasami, mamy wrażenie, że kierujący naruszający w rażący sposób powyższe przepisy nie zdaje sobie sprawy jak blisko było do nieszczęścia.

Pamiętajmy, że dla własnego bezpieczeństwa kierujący powinni zmniejszyć prędkość przy dojeżdżaniu do przejścia dla pieszych oraz zatrzymać się jeżeli przy przejściu są piesi, którzy oczekują na wejście na przejście lub się do niego zbliżają i nasz ruch może spowodować, że będą musieli się zatrzymać.

Pewne jest, że zmiany w prawie miały wzmocnić ochronę pieszych co potwierdzają pierwsze wyroki sądów powszechnych, dlatego naszym zdaniem kierowcy dla własnego dobra powinni unikać sytuacji mogących skutkować powstaniem sytuacji niebezpiecznych i ustępować pierwszeństwa pieszym nawet tym zbliżającym się dopiero do przejścia i będącym 3 – 4 kroki od niego. 

Prawnikom i biegłym zostawmy spory o szczegóły, dla uczestników ruchu drogowego ważne powinno być bezpieczeństwo własne i innych, a wtedy nie trzeba będzie przed Sądem rozstrzygać kto miał rację kierujący, czy pieszy.

4. Czym jest „ustąpienie pierwszeństwa”.

Ustąpienie pierwszeństwa w kontekście zachowań w rejonie przejść dla pieszych innemu uczestnikowi ruchu w tym przypadku pieszemu polega na takim zachowaniu, aby pieszy nie musiał reagować na nasz ruchu. Przepisy mówią o powstrzymaniu się od ruchu jeżeli nasz ruch mógłby zmusić pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a osobę poruszającą się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch – do zatrzymania się, zmiany kierunku albo istotnej zmiany prędkości. Oznacza to, że już np. nieostrożny dojazd do przejścia dla pieszych i hamowania w ostatniej chwili przed przejściem zmusi pieszego np. do zatrzymania się jest już nieustąpieniem pierwszeństwa pieszemu. 

Zdarza się na egzaminach, że osoba kierująca pojazdem niewłaściwie obserwuje drogę nie zachowując szczególnej ostrożności i nie widzi pieszego przechodzącego lub wchodzącego na przejście dla pieszych dopiero w ostatniej chwili reagując na obecność pieszego na przejściu. W efekcie tego zachowania pieszy zatrzymuje się lub zbiega z przejścia w tej sytuacji mamy do czynienia z ewidentnym nieustąpieniem pierwszeństwa pieszemu.

5. Przejścia dla pieszych na drodze dwujezdniowej.

Przejścia dla pieszych wyznaczane są zarówno na drogach jednojezdniowych tj. takich gdzie występuje tylko jedna jezdnia, na której ruch odbywa się w obydwu kierunkach lub na drogach dwujezdniowych tj. takich gdzie są dwie jezdnie, między którymi może znajdować się bariera lub pas zieleni (środkowy pas dzielący bądź boczny pas dzielący).

Ważnym w kontekście drogi dwujezdniowej (w Zamościu np. ul. Wyszyńskiego) jest przepis który zakazuje na obszarze zabudowanym na takiej drodze pieszemu przechodzić przez jezdnię w innym miejscu niż przejście dla pieszych. Ten bezwzględny zakaz powinien być przez pieszych przestrzegany przede wszystkim dla własnego bezpieczeństwa. Ponadto jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. 

Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni. Dlatego też piesi muszą pamiętać, że wejście na to „drugie przejście” za pasem zieleni lub za wysepką rozdzielającą przejścia powinno być poprzedzone dokładną oceną sytuacji na drodze i upewnieniu się o możliwości wejścia na przejście.

6. Czy można przechodzić przez przejście poza przejściem dla pieszych?

Jak wcześniej wspomnieliśmy pieszy powinien podczas przechodzenia przez jezdnię korzystać przede wszystkim z przejść dla pieszych jednakże są takie sytuacje gdy, w zasięgu wzroku takiego przejścia nie ma. 

Wprowadzono w tym celu dodatkowe pojęcie tzw. przejście sugerowane tj. nieoznakowane, dostosowane technicznie miejsce umożliwiające przekraczanie jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przez pieszych, niebędące przejściem dla pieszych. Definicja ta została wprowadzona w dniu 21 września 2022 r. W praktyce aktualnie z tej definicji niewiele wynika, ale w miarę upływu czasu pojawią się na drogach rozwiązania techniczne np. obniżone krawężniki lub azyle dla pieszych. 

Pieszy przechodząc w takim miejscu musi jednak pamiętać, że można to robić tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest także obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni lub drogi dla rowerów iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni lub drogi dla rowerów.

Poza przejściami sugerowanymi pieszy może przechodzić przez jezdnię poza przejściem dla pieszych także jeżeli odległość od przejścia dla pieszych przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia dla pieszych, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu. Pamiętać należy, że tak jak w przypadku przechodzenia na tzw. przejściu sugerowanym także w tych przypadkach pieszy musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom, nie może spowodować zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów i do przeciwległej krawędzi jezdni lub drogi dla rowerów iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni lub drogi dla rowerów.

Przejścia sugerowane i przechodzenie jezdni poza przejściami w obszarze zabudowanym nie dotyczy drogi dwujezdniowej.

Podczas przechodzenia przez jezdnię poza przejściem dla pieszych tym bardziej ważne jest zachowanie przez pieszego szczególnej ostrożności oraz przestrzeganie następujących zakazów:

- wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd lub spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi,

- przechodzenia przez jezdnię lub drogę dla rowerów w miejscu o ograniczonej widoczności drogi,

- zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby,

- przebiegania,

- chodzenia po torowisku

- wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub pół zapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto,

- przechodzenia przez jezdnię lub drogę dla rowerów w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych lub drogę dla pieszych i rowerów od jezdni lub drogi dla rowerów, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują,

- korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, drodze dla rowerów, torowisku lub przejściu dla pieszych.

Podsumowując mamy dwa apele do kierujących i do pieszych.

Do kierujących apelujemy:

- zmniejszajcie prędkość przed przejściem dla pieszych, aby nie narażać bezpieczeństwa pieszych i uważnie obserwujcie otoczenie przejścia,

- jeżeli widzisz pieszych oczekujących przed przejściem zatrzymaj się i pozwól pieszym przejść przez przejście,

- jeżeli na sąsiednim pasie porusza się pojazd nie jedźcie szybciej od niego – wtedy unikniecie zakazanego wyprzedzania i mandatu 1 500 zł,

- jeżeli na sąsiednim pasie przed przejściem stoi pojazd to bardzo możliwe, że pojawi się na tym przejściu pieszy – nie możecie przejechać obok takiego pojazdu jeżeli stoi on, gdyż ustępuje pierwszeństwa pieszemu – uniknięcie zakazanego omijania innego pojazdu przed przejściem i mandatu w wysokości 1 500 zł,

- jeżeli w pobliżu przejścia dla pieszych widzisz dzieci lub osoby, których zachowanie odbiega od standardów zastosuj zasadę ograniczonego zachowania i bądź gotowy do zatrzymania się,

Do pieszych apelujemy:

- nie wchodźcie na przejście bez sprawdzenia czy będzie to dla was bezpieczne,

- nie wchodźcie na przejście zza przeszkody, która was zasłania,

- nie wbiegajcie na przejścia,

- nie korzystajcie z telefonów komórkowych lub innych urządzeń,

- nie zatrzymujcie się przed przejściem w celu prowadzenia rozmowy ze znajomymi, gdy w rzeczywistości nie chcecie przechodzić przez jezdnię, takie zachowanie bardzo irytuje kierowców,

- nie wykonujcie na przejściu niepotrzebnych zwrotów, zmian kierunku marszu itp.,

- starajcie się korzystać tylko z przejść dla pieszych,

- pamiętajcie, że kierowca nawet najlepszy nie jest w stanie zatrzymać pojazdu poruszającego się z dopuszczalną prędkością na kilku metrach.

APEL DO WSZYSTKICH: UWAŻAJMY NA SIEBIE NAWZAJEM I BĄDŹMY WOBEC SIEBIE UPRZEJMI, A BĘDZIE PORUSZAŁO SIĘ NAM PO DRODZE ŁATWIEJ I PRZYJEMNIEJ BEZ WZGLĘDU NA TO JAKĄ ROLĘ W DANEJ CHWILI WYPEŁNIAMY CZY TO PIESZEGO CZY TO KIERUJĄCEGO.

WORD Zamość


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Jarek 27.04.2023 06:38
Zacznijmy od tego że pieszy nie ma w swoim mniemaniu żadnych obowiązków 80%. Mandat dla pieszego to grosze. Gdyby w tym samym stopniu co kierowcy przestrzegali przepisów i rozsądku wypadków było by o te 80% mniej.

ReklamaBaner reklamowy - orange
Reklama
Reklama
Pożyczka pod zastaw nieruchomości na 10 lat Cena: Do negocjacjiKoniec z brakiem pieniędzy! Nasza pożyczka hipoteczna dla firm i rolników to innowacyjne rozwiązanie, które gwarantuje sukces każdemu przedsiębiorcy. Oszczędzisz wiele energii, czasu i osiągniesz, to o czym wszyscy marzą – realizację potrzeb Twojej firmy i niezależność finansową. Wystarczy, że rozpoczniesz z nami współpracę. Już dzisiaj dołącz do firm i gospodarstw rolnych, które zrealizowały swoje marzenia. Sprawdź teraz! Czynniki wyróżniające naszą ofertę: 1. zabezpieczenie tylko na hipotece (wpis w dziale IV księgi wieczystej, tak jak w banku) 2. najniższy koszt umowy od 28% rocznie 3. najszybszy czas realizacji i wypłaty 4. pomoc w przygotowaniu dokumentów na każdym etapie współpracy 5. elastyczność oferty w zakresie warunków spłaty 6. jasne warunki umowy bez „gwiazdek i drobnego druku” 7. żadnych ukrytych kosztów 8. szeroki przedział kwotowy ( od 50.000 zł do 2.000.000 zł) Dodatkowe korzyści dla Państwa wynikające z podjętej współpracy: 1. Specjalizujemy się w procesach restrukturyzacji i oddłużaniu nieruchomości 2. Na życzenie klienta dokonujemy szybkiego zakupu nieruchomości 3. Na życzenie klienta pokryjemy koszt umowy notarialnej 4. Nie weryfikujemy Państwa baz w BIK, BIG, KRD, ERIF i innych 5. Akceptujemy/spłacamy zajęcia komornicze, hipoteki i prywatne zobowiązania 6. Wszyscy nasi klienci otrzymują bezpłatne konsultacje i pomoc prawną 7. Każdego klienta traktujemy indywidualnie i z należytą starannością Nasze pożyczki hipoteczne oferujemy pod następujące zabezpieczenia: Grunty rolne, grunty komercyjne, działki deweloperskie, działki budowlane, lokale mieszkalne, domy mieszkalne, kamienice mieszkalne, biurowce, obiekty magazynowe, obiekty sportowe, obiekty uzdrowiskowe, hotele, motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, zakłady usługowe oraz zakłady produkcyjne, pojazdy użytkowe i rolnicze posiadające dowód rejestracyjny. Kontakt: Tel. 577-873-616, email: [email protected] Więcej informacji na stronie: https://podhipoteke24.pl/Data dodania ogłoszenia: 02.12.2025Pożyczka pod zastaw nieruchomości na 10 lat
Działki rolne-Tymin Cena: 89000 PLNWYJĄTKOWY KOMPLEKS DZIAŁEK ROLNYCH Z POTENCJAŁEM ZABUDOWY - TYMIN (ok. 1.88 ha)Lokalizacja: Tymin, Gmina Tarnawatka, Powiat Tomaszowski, Województwo Lubelskie.Przedmiotem sprzedaży jest atrakcyjny zestaw trzech niezabudowanych działek rolnych o łącznej powierzchni 18 776 m² (1.88 ha), z których jedna posiada kluczowy atut: częściowe przeznaczenie pod zabudowę zagrodową (MR).Idealna propozycja dla rolników szukających wysokiej jakości gruntów oraz dla inwestorów widzących potencjał w budowie siedliska w spokojnej i malowniczej okolicy.SZCZEGÓŁY OFERTY I ATUTY DZIAŁEKŁączna powierzchnia: 18 776 m²1. Działka nr 375Powierzchnia: 2858 m²Kształt i wymiary: Prostokątna, o bardzo dobrych proporcjach: szerokość ok. 28 m, długość ok. 114 m.Klasa gruntu: Grunty rolne klasy III oraz R/L (klasa III to bardzo dobra, wydajna ziemia).2. Działka nr 376Powierzchnia: 7887 m²Kształt i wymiary: Wąska i długa: szerokość ok. 25 m, długość ok. 269 m.Charakterystyka: Duża powierzchnia sprzyjająca efektywnym uprawom lub podziałowi.3. Działka nr 386/1 – KLUCZOWY ATUT INWESTYCYJNYPowierzchnia: 8031 m²Kształt i wymiary: Bardzo długa i wąska: szerokość ok. 10 m, długość ok. 630 m.Przeznaczenie: Częściowo oznaczona jako MR (zabudowa zagrodowa). Ta klasyfikacja pozwala rolnikowi na realizację projektu budowlanego (dom mieszkalny, budynki gospodarcze) w ramach siedliska. Jest to unikalna szansa na połączenie prowadzenia gospodarstwa z możliwością zamieszkania na własnej ziemi.DLACZEGO WARTO KUPIĆ?Potencjał Budowlany: Możliwość zabudowy zagrodowej na działce 386/1 jest rzadkim i bardzo poszukiwanym atutem, dającym realną perspektywę na stworzenie własnego siedliska.Dobra Klasa Gruntu: Działka nr 375 z gruntem klasy III to gwarancja urodzajności i wartości rolniczej.Spokojna Lokalizacja: Tymin to cicha, sielska wieś w powiecie tomaszowskim, idealna dla osób ceniących kontakt z naturą i z dala od miejskiego zgiełku.Nie przegap tej wyjątkowej okazji! Zainwestuj w ziemię, która oferuje zarówno stabilne plony, jak i perspektywy rozwojowe.Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji oraz umówienia prezentacji.Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków.Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty.Oferujemy również:•⁠ ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠ ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠ ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.•⁠ ⁠Uzyskanie świadectwa energetycznego.Nie zwlekaj, zadzwoń już teraz!PAULINA [email protected]ółnoc Biuro Nieruchomościul. Żeromskiego 3, 22-400 ZamośćNiniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ma charakter informacyjny.Przedstawione wizualizacje i grafiki mają charakter wyłącznie poglądowy i stanowią wyłącznie materiał pomocniczy, ułatwiający zorientowanie się w ogólnym wyglądzie oferowanej nieruchomości.Niniejsze ogłoszenie wraz z jego elementami jest własnością Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotu współpracującego. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie oraz korzystanie z niniejszych materiałów w jakikolwiek inny sposób wykraczający poza dozwolony użytek określony przepisami ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994, nr 24 poz. 83 z późn. zm.) bez pisemnej zgody Północ Nieruchomości Sp z o.o. lub podmiotów współpracujących jest zabronione i może stanowić podstawę odpowiedzialności cywilnej oraz karnej.Niniejsze materiały stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).Data dodania ogłoszenia: 25.11.2025Działki rolne-Tymin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaBaner reklamowy B1 firmy WORK CENTRE
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ZTreść komentarza: A te likarze to ile zarabiajo? A ile muszo sie uczyć, a potem rezydentowa?. A niech zarabiajo, a niech ludzi leczo, a niech sie budujo, te różne marmury. A niech się cieszo... razem z wyleczonymi😁Data dodania komentarza: 5.12.2025, 00:25Źródło komentarza: Burza na sesji, radni powiedzieli NIE prywatyzacji przychodni w Hrubieszowie. Sprawą zainteresuje się CBA?Autor komentarza: ZTreść komentarza: Niegłupio myślisz.Data dodania komentarza: 5.12.2025, 00:09Źródło komentarza: Zamość: Audi zatrzymało się na latarni. Kierowca dostał wysoki mandat za spowodowanie zagrożeniaAutor komentarza: MIEJSCOWY.Treść komentarza: Eldorado dla PiS-wskiej elity tak jak Zukowski i Zieliński przy wypasionym korycie . W tych stronach z pychota na twarzy przyjmowani przez KGW i pełne stoły wyzerki .Data dodania komentarza: 4.12.2025, 16:07Źródło komentarza: Gdzie żyje się najlepiej w Polsce? W Tomaszowie Lubelskim! Mieszkańcy mówią dlaczegoAutor komentarza: LucekTreść komentarza: Dajcie im(lekarzom) więcej pieniędzy! Czy 200000zł miesięcznie to aby nie za mało?Data dodania komentarza: 4.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Burza na sesji, radni powiedzieli NIE prywatyzacji przychodni w Hrubieszowie. Sprawą zainteresuje się CBA?Autor komentarza: ArnioTreść komentarza: Arek go zabił ale przecież to kaleka, mózgowe porażenie dziecięce, mocne upośledzenie umysłowe, przemoc i alkoholizm w domu w końcu nie wytrzymał i zabił pijakaData dodania komentarza: 4.12.2025, 15:28Źródło komentarza: Sprawca zabójstwa był niepoczytalny. Prokuratura Rejonowa w Hrubieszowie zakończyła śledztwoAutor komentarza: Gal Anonim.Treść komentarza: Będzie! Będzie zabawa! Będzie się działo! I znowu nocy będzie mało Będzie głośno, będzie radośnie Znów przetańczymy razem całą nocData dodania komentarza: 4.12.2025, 14:12Źródło komentarza: Niebywałe! Kilkudziesięciu przewodników turystycznych z regionu odkrywało Trzeszczany na nowo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama