Dla przypomnienia:
„Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu (…)” – czytamy. Trzeba wiedzieć (albo sobie przypomnieć), że skręt jest możliwy warunkowo.
I dalej:
„Skręcanie lub zawracanie (…) jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom” – tłumaczy rozporządzenie.
Jego autorzy dodali jeszcze, że zanim kierowca skręci, musi się przed sygnalizatorem zatrzymać. Jeżeli tego nie zrobi, może zostać ukarany mandatem w wysokości od 300 do 500 zł i 6 punktami karnymi.
Tyle że każdy kierowca wie, bo widzi to, jeżdżąc po mieście, że zatrzymywanie się przed strzałką nie jest w Polsce normą. Wielu użytkowników dróg nie do końca wie, jak się zachować. Niektórzy wręcz sądzą, że strzałka oznacza jedno: „Jedź”.
– Z własnej praktyki na drodze wiem, że kierowcy zachowujący się zgodnie z przepisami – czyli zatrzymujący się przed sygnalizatorem z zieloną strzałką – są często poganiani przez innych. Wielu kierowców nie jest w ogóle świadomych tego, że przed zieloną strzałką należy się zatrzymać – napisał do Ministerstwa Infrastruktury poseł niezrzeszony Ryszard Galla.
Dodał, że strzałka sprawia problemy. Jak wtedy, gdy kierowca już wjedzie na skrzyżowanie, a za jego plecami strzałka zgaśnie. Co ma w takiej sytuacji zrobić? Kontynuować jazdę czy się zatrzymać? Poseł uważa, że opcja numer 1 może zostać przez policję potraktowana jako wykroczenie.
Dlatego Galla pyta, czy resort planuje zmiany w przepisach dotyczących sygnalizatorów.
I tu zaskoczenie, bo okazuje się, że resort infrastruktury nie mówi zmianom „nie”.
– Mając na uwadze powołane przez dyrektora generalnego Dróg Krajowych i Autostrad Forum wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, którego celem jest stworzenie platformy do dyskusji pomiędzy wszystkimi interesariuszami tej kwestii, a w konsekwencji zidentyfikowanie problemów i zaproponowanie lepszych rozwiązań w oparciu o wiedzę i doświadczenie jego uczestników, resort infrastruktury nie wyklucza ewentualnych zmian w przepisach, również w zakresie sygnalizatora S-2 – odpisał posłowi Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

![Uroczysta gala z okazji 30. rocznicy utworzenia Związku Gmin Lubelszczyzny [GALERIA ZDJĘĆ] Uroczysta gala z okazji 30. rocznicy utworzenia Związku Gmin Lubelszczyzny [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-uroczysta-gala-z-okazji-30-rocznicy-utworzenia-zwiazku-gmin-lubelszczyzny-galeria-zdjec-1765968180-16.jpg)
![The Voice of Głowacki - IX Przesłuchania w Ciemno za nami [GALERIA ZDJĘĆ] The Voice of Głowacki - IX Przesłuchania w Ciemno za nami [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-the-voice-of-glowacki-ix-przesluchania-w-ciemno-za-nami-galeria-zdjec-1765968608-35.jpg)
![Przedstawiciele Lubelszczyzny w Radzie Rolnictwa przy Prezydencie RP [ZDJĘCIA] Przedstawiciele Lubelszczyzny w Radzie Rolnictwa przy Prezydencie RP [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/media/2025/12/17/sm-4x3-przedstawiciele-lubelszczyzny-w-radzie-rolnictwa-przy-prezydencie-rp-zdjecia-1765967904-14.jpg)












![Lubelskie: Śmiertelne potrącenie 84-latki. Kierujący busem nie ustąpił pierwszeństwa [WIDEO] Tragicznie zakończyło się potrącenie pieszej na drodze krajowej numer 17.](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/sm-4x3-smiertelne-potracenie-84-latki-w-suchodolach-wideo-1765537122.jpg)






Napisz komentarz
Komentarze