"Niedopłata" za prąd kosztowała go 10 tys. zł

  • 30.07.2021, 13:00
  • ak
"Niedopłata" za prąd kosztowała go 10 tys. zł
Na dzień 30.07. zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. prosimy o uregulowanie należności, 3,46 zł – wiadomość sms tej treści otrzymał 21-latek z gminy Zamość. Kliknął w załączony link i stracił naprawdę duże pieniądze.

Młody mężczyzna zgłosił sprawę policji w czwartek, 29 lipca. Opowiedział, jak po wejściu w link wpisał żądane dane, m.in. numer swojego konta w banku. A kiedy później chciał się na rachunek zalogować, okazało się, że dostęp został zablokowany. Z pomocą banku wygenerował nowy pin i hasło i wówczas odkrył, że z jego konta zniknęło 10 tys. zł. 

– Uważajmy na wiadomości mailowej lub sms z informacją o dopłacie do przesyłki lub niedopłacie za rachunek. Z zasady wiadomości takie posiadają linki, które przekierowują na strony, którymi dysponują oszuści. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na konto bankowe, nie wpisujmy tam również naszych danych – przypomina Dorota Krukowska-Bubiło, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zamościu.

ak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe