Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 21:22
Reklama

Zamość: Przychodzi klient do rzecznika

Z uwagi na pandemię, interesanci kontaktowali się w większości telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Łącznie miejski rzecznik konsumentów udzielił w zeszłym roku konsumentom 1861 porad i rozpatrzył ponad 100 pisemnych wniosków o interwencję.
Zamość: Przychodzi klient do rzecznika
W ub. roku rzecznik nie wytyczał powództw cywilnych.

Najwięcej porad dotyczyło roszczeń wynikających z umów zawieranych na odległość (459), umów sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych, w tym sprzętu komputerowego (400), odzieży i obuwia (236), a także mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (180). Przedmiotem zgłoszeń konsumentów były także roszczenia z tytułu nienależytego wykonania usługi, z czego najwięcej porad dotyczyło usług finansowych i ubezpieczeniowych (156) oraz umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (119). Stwierdzono wzrost spraw z sektora turystyka i rekreacja, co wiązało się m.in. z odwoływaniem ze względu na sytuację epidemiczną imprez turystycznych, pobytów w hotelach, koncertów i spektakli, przyjęć weselnych czy komunijnych itp. W tym zakresie odnotowano 59 porad, a więc o 47 więcej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również liczba spraw dotyczących umów zawieranych na odległość. W ub. roku udzielono w tym zakresie 459 porad, a rok wcześniej – 197.

Mieszkańcy Zamościa zwracali się również o poradę w związku z nienależycie wykonaną umową dotyczącą usług remontowych (35), motoryzacyjnych (34), transportowych (39). Udzielane porady dotyczyły też wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy sprzedaży energii elektrycznej i gazu (38).

W ramach poradnictwa rzecznik pomagał konsumentom przygotować pisma reklamacyjne, wezwania do zapłaty, oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pisma procesowe itp.

W 2020 r. do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęły 102 pisemne wnioski o interwencję. W 100 sprawach rzecznik skierował wystąpienia do przedsiębiorców (w 2019 r. rzecznik skierował 176 wystąpienia). Najwięcej wystąpień dotyczyło roszczeń z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia i odzieży (23), urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (14), mebli i artykułów wyposażenia domu (14) oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych (11).

Rzecznikiem praw konsumentów w Zamościu jest Katarzyna Mazur. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Sprawozdanie z działalności miejskiego rzecznika konsumentów za ub. rok radni przyjęli na sesji Rady Miasta Zamość.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Kronika Tygodnia
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: KubaTreść komentarza: Ja bym chciał od autora tekstu adres OHZu w którym polują na wilki? Ten artykuł to kupa bzdur! Ale myślę że artykuł sponsorowany przez obecna władzę. Pan Drożała ma podobną wiedzę jak autorData dodania komentarza: 26.04.2024, 15:13Źródło komentarza: Łowy na grubą zwierzynę pachną grubymi pieniędzmi. Zostawiają je zagraniczni myśliwiAutor komentarza: ZamoscianinTreść komentarza: Wszystkich, którzy osiągnęli wiek emerytalny - zwolnić żeby mlodzi mogli podjąć pracę, a Wydzial Geodezji cały wymienić!Data dodania komentarza: 26.04.2024, 14:08Źródło komentarza: Zamość: Nieoficjalne wyniki wyborów. Rafał Zwolak nowym prezydentemAutor komentarza: ZamoscianinTreść komentarza: Nowy prezydent powinien przeszkolić niektórych pracowników odnośnie traktowania klientów.Data dodania komentarza: 26.04.2024, 13:30Źródło komentarza: Zamość: Nieoficjalne wyniki wyborów. Rafał Zwolak nowym prezydentemAutor komentarza: zomoTreść komentarza: Policyjna służba często udowadnia, że motto Pomagamy i Chronimy to nie jest pusty slogan. A rolników i protestujących Polaków uczciwie i PO ludzku Pałujemy i Gazujemy !!!Data dodania komentarza: 26.04.2024, 12:34Źródło komentarza: Kobieta leżała bez oznak życia, a przechodnie nie reagowali! Dopiero policjanci ruszyli na pomoc FILMAutor komentarza: PolakTreść komentarza: Pewnie chcieli jej wlepić mandat lub zabrać do wytrzeźwiałki bo liczyli że jest pijana ! Inaczej by na nią nie zwrócili uwagi i nie podeszli ! Po za tym nie róbcie z nich Bohaterów ! Od tego są jak d...... od Zrania ! Po za tym do nich nikt nie ma już zaufania ani szacunku , to psy 13 grudnia ! Wstyd być Policjantem, wstyd mieć kogoś ze znajomych w Policji !!!Data dodania komentarza: 26.04.2024, 12:32Źródło komentarza: Kobieta leżała bez oznak życia, a przechodnie nie reagowali! Dopiero policjanci ruszyli na pomoc FILMAutor komentarza: PO to dnoTreść komentarza: Śmieszne zalecenia: jak widzimy .... Tylko, że akurat policja wybiórczo widziData dodania komentarza: 26.04.2024, 11:47Źródło komentarza: Kobieta leżała bez oznak życia, a przechodnie nie reagowali! Dopiero policjanci ruszyli na pomoc FILM
Reklama
Reklama