Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 10 maja 2024 13:03
Reklama Baner A1 BUDBRAM
Reklama

Nowe, surowsze mandaty dla kierowców. Co o tym sądzą Polacy?

Rząd wprowadził poważne zmiany w przepisach drogowych. O początku roku kierowcy łamiący przepisy muszą liczyć się z surowymi karami finansowymi. Z jakim odbiorem społecznym spotkał się ten ruch?
Nowe, surowsze mandaty dla kierowców. Co o tym sądzą Polacy?

Autor: Policja

Pierwsze, poważne zmiany w przepisach dotyczących kierowców weszły w życie w czerwcu 2021 roku. Od tego momentu każdy prowadzący pojazd ma obowiązek zachować jeszcze większą ostrożność, zbliżając się do przejścia dla pieszych, a sami piesi zyskali na „zebrze” bezwzględne pierwszeństwo. Kolejną zmianą było zrównanie limitu prędkości do 50 km/h w terenie zabudowanym zarówno w dzień jak i w nocy, bo do tego czasu po zmroku można było jechać 60 km/h.

Już dane z pierwszych miesięcy obowiązywania tych przepisów wskazywały, że na drogach jest bezpieczniej. W 2021 r. w całej Polsce doszło do prawie 23 tys. wypadków, w których zginęło 2,2 tys. osób. Rok wcześniej było 738 zdarzeń więcej i 258 więcej ofiar.

Kolejne zmiany weszły w życie 1 stycznia tego roku. W myśl nowych przepisów zostały zaostrzone kary dla kierowców łamiących przepisy, a wysokość mandatów znacznie wzrosła. Policja codziennie podaje informacje o ukaranych kierowcach czy rowerzystach.

Czytaj także: Nowy taryfikator bije po kieszeni piratów drogowych. 23-latek ma zapłacić 2 tys.

Na przykład zamojska policja zatrzymała 23-letniego kierowcę forda, który otrzymał mandat w wysokości 3,2 tys. złotych. „Zapracował” na to popełniając kilka wykroczeń. Za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych otrzymał karę w wysokości 1,5 tys. złotych. Za wyprzedzanie na linii podwójnej ciągłej 200 złotych, a za przekroczenie dozwolonej prędkości o 54 km/h - 1,5 tys. złotych. Mężczyzna stanie także przed sądem, bo prowadził auto bez prawa jazdy. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Według sondażu IBRIS, którego wyniki przedstawiła „Rzeczpospolita”, 69,1 proc. respondentów ocenia, że wysokie mandaty poprawią bezpieczeństwo na drogach. W tej grupie znajdują się osoby, które uważają, że tak stanie się „zdecydowanie” (20 proc. zapytanych o zdanie) oraz wskazujące, że zmiany „raczej” przyniosą efekt (46,5 proc.). Około 25 procent biorących udział w badaniu ocenia, że zaostrzenie przepisów nic nie da.

Najmocniej nowe rozwiązania popierają osoby w wieku powyżej 60 lat, a najwięcej sceptyków znajduje się w wśród 30–39-latków.

Czytaj także: Pijany na rowerze i wysoki mandat. Aż 2,5 tys. zł


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Mieszkaniec Z 10.01.2022 18:14
Wreszcie mandaty za szybką jazdę w terenie zabudowanym dadzą po kieszeni narwańcom .Kiedy surowe kary za zatrudnianie na czarno ,tu są duże straty w ZUSie i podatkach . PiS ma jeden plus a gdzie reszta ? Inflacja , koszty prądu , gazu to minus .

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Lege Artis
Reklama
ReklamaBaner reklamowy CKZiU
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: UkaszTreść komentarza: Co ten Zwolak chrzani cyt. "Często obserwuję dane GUS, co roku nas ubywa. Ubywa bardzo szybko, z pamięci podam – 2022 rok i 59 tys. mieszkańców, 2023 r. – już 58 tys. Co roku jest nas 1000 osób mniej. Jeszcze w latach 90. Zamość miał blisko 70 tys. mieszkańców. Gdzie się podziało 10 tys. zamościan? Mieli pracę i nie musieli w jej poszukiwaniu uciekać.Obecnie jest całkiem inaczej. Młodzi ludzie jadą na studia i już tu nie wracają, bo do czego mają wracać." Zwolak chyba nie pamięta jakie było bezrobocie pod koniec lat 90tych/ na początku lat 2000, RZ chyba nie pamięta, że Zamość przestał być w 1998 roku województwem. Takie rzeczy może mówić tylko w moim przekonaniu ignorant, albo osoba która w ogóle nie interesowała/ nie interesuje się polityką, bo R. Zwolak (rocznik 1976) powinien pamiętać jeszcze lata 90 i sytuację w nich panującą. A o niżu demograficznym, który jest od przeszło 20 lat nie tylko w Zamościu, ale i w całej Polsce nie wspomni??Data dodania komentarza: 10.05.2024, 11:34Źródło komentarza: Rozmowa z prezydentem Zamościa Rafałem Zwolakiem. "To będzie lepsze miasto"Autor komentarza: Do AgatyTreść komentarza: Agata ta przedszkolanka niech najpierw nabierze ogłady bo nim ją jest widać to najpierw słychać. Drze się jak stare radio nie wiadomo w jakim celu. No ale czemu dzban głośny ?Data dodania komentarza: 10.05.2024, 11:07Źródło komentarza: Hrubieszów: Obligacje mają pokryć deficyt w budżecieAutor komentarza: ZamościaninTreść komentarza: Jeszcze trochę to będziemy płacić za chodzenie po chodniku, przed drugą wojną było tak wasze ulice nasze kamieniceData dodania komentarza: 10.05.2024, 09:36Źródło komentarza: Zamość: Niech parkomaty nie łupią ludzi! Przecież parkingi są jeszcze darmoweAutor komentarza: LHRTreść komentarza: Spece z zamościa zapomnieli, że przed granicą jest Chełm, Tomaszów i HrubieszówData dodania komentarza: 10.05.2024, 09:23Źródło komentarza: Rozmowa z prezydentem Zamościa Rafałem Zwolakiem. "To będzie lepsze miasto"Autor komentarza: 1000 dziadowskich pensji...Treść komentarza: W d.... 1000 miejsc pracy dajcie zarobki jak w Lublinie chociaż, jak w Warszawie! A nie 1000 dziadowskich miejsc. Jeszcze trochę a Zamość nie będzie się różnił od Biłgoraja czy Hrubieszowa!Data dodania komentarza: 10.05.2024, 09:20Źródło komentarza: Rozmowa z prezydentem Zamościa Rafałem Zwolakiem. "To będzie lepsze miasto"Autor komentarza: HalkTreść komentarza: Brawo!!! Miasto się rozwijało i będzie rozwijać się nadal. Gorzej z powiatem , Kuropatwa mówił że nie będzie nic zadłużał i ostudzić zapędy będzie jego rolą zatem powiat jak zawsze daleko z tyłu. Gratuluję nowego starosty hahahaData dodania komentarza: 10.05.2024, 09:05Źródło komentarza: Hrubieszów: Obligacje mają pokryć deficyt w budżecie
Reklama
Reklama