Wszystko, co musisz wiedzieć o wymianie opon

  • 29.03.2019, 10:00
  • Grupa Tipmedia
Wszystko, co musisz wiedzieć o wymianie opon
Koniec zimy to czas, by przyjrzeć się oponom w samochodzie. W jakim stanie jest bieżnik? Ile lat mają opony, których dotychczas używaliśmy? To wszystko ma wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. Aby zagwarantować dobre prowadzenie pojazdu i brak niepożądanych przygód w trasie, zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje na temat wymiany opon.

Wymieniamy opony - jakie wybrać?

 

Jeśli uznaliśmy, że nasze opony są w złym stanie, czas poszukać godnego zastępstwa. W tym miejscu należy wiedzieć, że opony zawsze wymienia się parami. Na jednej osi zawsze muszą być założone takie same opony, o czym informuje nas prawo drogowe. Chodzi o to, by zapewnić jednakowe przenoszenie mocy i identyczną drogę hamowania. Czynniki te mogą mieć wpływ na nasze zdrowie w razie kolizji. Wymieniając tylko dwie opony, powinniśmy zamontować je na tylnej osi, a używane opony umieścić z przodu. Zagwarantuje to lepszą przyczepność podczas jazdy w mokrych warunkach i na zakrętach.

Przeglądając sklepy sprzedające opony Lublin zauważymy, że dzielą się one na trzy klasy:

 

  • ekonomiczną - opony produkowane w oparciu o starszą technologię, bez innowacyjnego bieżnika

  • średnią - zapewniają lepsze osiągi przy zachowaniu przystępnej ceny

  • wyższą - produkowane z myślą o wymagających kierowcach, przystosowane do ekstremalnych warunków

 

Zdecydowana większość kierowców będzie w zupełności zadowolona z opon klasy ekonomicznej i średniej. Korzystając z auta w warunkach miejskich, dojeżdżając do pracy i sklepu, opony klasy wyższej są niepotrzebne i stanowią zbędny wydatek.

 

Który typ bieżnika jest najlepszy?

 

Wybór typu bieżnika może stanowić problem dla osoby, która po raz pierwszy wymienia opony w samochodzie. Bieżnik symetryczny przeznaczony jest głównie do opon letnich, ponieważ w warunkach zimowych nie gwarantuje wystarczającej przyczepności. Opony asymetryczne to obecnie najpopularniejszy rodzaj. Skonstruowane są w taki sposób, by wewnętrzna część efektywnie odprowadzała wodę, a zewnętrzna utrzymywała kierunek jazdy. Są jeszcze opony kierunkowe - ten typ bieżnika potocznie określa się mianem "jodełki" ze względu na kształt przypominający literę V. Choć producenci stosują je we wszystkich klasach opon, to jednak najczęściej wykorzystywane są w samochodach sportowych.

Grupa Tipmedia
Podziel się: