Czy warto prowadzić bloga firmowego

  • 11.03.2019, 11:00
  • Grupa Tipmedia
Czy warto prowadzić bloga firmowego
Prowadzenie bloga firmowego w obecnych czasach to jedna z najlepszych form promocji firmy. Nic nie kosztuje, a do tego, aby zacząć wystarczy komputer, Internet i specjalista z branży. Napisanie artykułu, w którym chcemy przekazać klientom jakąś ciekawą wiedzę nie będzie nas kosztował dużo – przecież znamy się na tym, co robimy. Możemy więc opowiadać o tym klientom, podpowiadać im rozwiązania, a przy okazji – zyskać potencjalnych klientów, wypromować swoją markę i w najlepszy możliwy sposób zachęcić ich do zakupu.

Według najnowszych badań firmy, które posiadają i prowadzą swojego bloga firmowego, mają aż 55% klientów więcej niż ci, którzy nie zajmują się prowadzeniem takowego. To bardzo dużo. Oznacza to, że dzięki temu, że raz na jakiś czas wstawimy jakiś wartościowy artykuł na swoją stronę – możemy zachęcić do zakupu o ponad 50% więcej osób. Ale nie wystarczy posiadać tylko zakładki „blog” na swojej stronie. Trzeba naprawdę się na tym skupić i przedstawiać klientom odpowiednią wiedzę na różne tematy, zachęcać ich do reakcji, udostępniania i prowadzić z nimi ciekawą dyskusję. To klucz do sukcesu.

Po pierwsze – bloga warto prowadzić, ponieważ Google bardzo lubi dobre, ciekawe i oryginalne treści. Oznacza to, że dzięki regularnemu pisaniu na tematy, które ściśle wiążą się z naszą branżą, możemy znacznie lepiej pozycjonować swoją stronę i pojawiać się wyżej w wyszukiwarkach. Im większe zainteresowanie tym, co tworzymy, tym coraz wyżej będziemy proponowani naszym potencjalnym klientom. Jeśli treści będą wybitne – na pewno chętnie czytelnicy będą je udostępniać innym osobom. Bardzo skuteczny marketing wirusowy! Przykładem jest blog firmy adconnect.pl https://adconnect.pl/blog

Po drugie – dzięki temu mają szansę na wchodzenie w interakcję z firmą. Ponieważ pod blogami istnieje możliwość dodawania komentarzy – możemy dokładnie dowiedzieć się co myślą o nas czytelnicy i rozwiewać ich wszelkie wątpliwości, dawać rady i pomagać. To bardzo dobre posunięcie, ponieważ znacznie umacniamy swoją markę wśród konsumentów.

Po trzecie – jeśli artykuły będą bardzo ciekawe i trafiać będą do odbiorców, chętniej zapiszą się do newslettera, który będzie powiadamiał ich o nowych wpisach. Ale nie tylko. Również o nowych produktach, rozwiązaniach, usługach i polecał im ciekawe oferty. Pojawia się więc większa szansa, że zdecydują się kupić coś właśnie u nas.

Jak widać jest kilka zalet dla których warto zastanowić się nad tym, aby prowadzić bloga firmowego. Dzięki temu możemy zyskać wielu potencjalnych klientów, budować znajomość marki, umacniać pozycję na rynku i górować nad konkurencją. Zdecydowanie warto się za to zabrać.

Grupa Tipmedia
Podziel się: