Co to jest marketing internetowy i dlaczego jest niezbędny dla większości biznesów?

  • 05.09.2018, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Co to jest marketing internetowy i dlaczego jest niezbędny dla większości…
Marketing internetowy to hasło, które w ostatnich latach bardzo często pojawia się w kontekście promocji wszelkiego rodzaju biznesów. Z reklamy internetowej korzystają zarówno duże przedsiębiorstwa, lokalne firmy czy nawet jednoosobowe działalności gospodarcze. Przedsiębiorcy, którzy podążają za rynkiem rozwoju technologii, wiedzą, że marketing internetowy skutecznie przyczynia się do promocji biznesu. Jeśli nie jesteś w tej świadomej grupie właścicieli firm, zmień swoje podejście. Nie robiąc nic w kierunku promocji online, Twoja firma stoi w miejscu, a stojąc w miejscu, cofasz się.

Czy jest e-marketing - definicja?

Marketing internetowy to zestaw narzędzi i metodologii wykorzystywanych do promowania produktów oraz usług przez Internet. Marketing online obejmuje szerszy zakres elementów marketingowych niż tradycyjny marketing biznesowy ze względu na dodatkowe kanały i mechanizmy marketingowe dostępne wyłącznie w Internecie. SEO, SEM, content marketing, reklamy Google Ads i Facebook Ads, e-mail marketing, PPC... Długo by wymieniać. Gdzie w tym wszystkim ma odnaleźć się przedsiębiorca?

Do wielu tych działań potrzebni są doświadczeni specjaliści, często też wykwalifikowani tylko w jednym kierunku. Zakres działań związanych z e-marketingiem jest bardzo obszerny. Aby jednak skutecznie wypromować Twoją firmę, często będziesz musiał korzystać z połączenia wielu z tych obszarów jednocześnie.

Dotarcie do konsumentów i stworzenie rozpoznawalnej marki jest ważną częścią na drodze do sukcesu w biznesie. Bez rozwiązań marketingowych wiele firm nie ma szans na powodzenie. Takie mamy dzisiejsze realia. Marketing online to strategia, która pomaga budować reputację firmy i widoczność za pomocą różnych narzędzi i rozwiązań znajdujących się w Internecie.

Rodzaje marketingu internetowego

Projektując kampanie marketingowe, korzysta się z różnorodnych sposobów docierania do klienta, a co za tym idzie – sięga po rozmaite rodzaje marketingu. Poniżej znajdziesz pokrótce opisane najważniejsze z nich.

SEM

SEM (Search Engine Marketing) to grupa działań promocyjnych związanych z marketingiem w wyszukiwarkach takich jak Google. Oprócz działań związanych z pozycjonowaniem, SEM zapewnia również możliwość wyświetlania reklam płatnych przez sieci takie jak Google Ads lub inne platformy, które oferują płatne kampanie reklamowe. SEM = SEO + PPC.

SEO

Pozycjonowanie (lub Search Engine Optimization) dostosowuje strony do algorytmów Google. Ma na celu osiągniecie możliwie nawyższych pozycji na określone frazy kluczowe, ściśle związane z Twoją branżą. Dzięki zwiększeniu widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwarki Google, zdobywasz rozpoznawalność swojej marki, autorytet i zaufanie użytkowników.

PPC

Pay Per Click jest modelem rozliczeniowym za reklamę w Internecie. W modelu PPC reklamodawca nie płaci za samo wyświetlanie się reklamy, opłaty pobierane są dopiero za realne kliknięcia w link lub baner reklamowy. Ten rodzaj reklamy stosują wyszukiwarki internetowe, takie jak Google czy Bing.

Content Marketing

Marketing treści to jedna najlepszych form reklamy internetowej, która buduje długotrwałe relacje z odbiorcą. Podstawowym zadaniem content marketingu jest dostarczanie użytkownikom wartościowych treści, które rozwiązują ich problemy i odpowiadają na pytania związane z interesujących ich tematem. Oprócz artykułów możesz skorzystać również z infografik, e-booków oraz wielu innych form marketingu treści.

Pamiętaj jednak o tym, że content marketing to nie tylko tworzenie wartościowych treści. Istotna jest jeszcze ich promocja.

E-mail Marketing

Forma marketingu internetowego, która jak sama nazwa wskazuje wykorzystuje pocztę elektroniczną. Najpopularniejszą formą e-mail marketingu jest newsletter. Polega on na cyklicznemu wysyłaniu oferty do osób, które wcześniej zgodziły się odbierać od Ciebie wiadomości. Jeśli jeszcze nie zaczęłaś zbierać bazy osób do newslettera, zacznij to robić, prędzej czy później będziesz korzystał z tej formy reklamy.

Social Media Marketing

Media społecznościowe posiadają zaawansowane narzędzia do tworzenia kampanii marketingowych, dzięki którym możesz dotrzeć do ściśle określonej grupy docelowej. Przykładowo Facebook Ads pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników według określonego wieku, płci, obszaru geograficznego czy konkretnych zainteresowań. Możliwości jest naprawdę dużo.

Influencer marketing

Influencerem jest osoba, która ma wpływ na decyzje i opinie innych osób. Influencerami są osoby posiadające bloga, vloga lub konta na różnego rodzaju portalach społecznościowych, dzięki którym gromadzi wokół siebie zaangażowaną społeczność (fanów).

Influencer marketing w swoich działaniach wykorzystuje wiele marek, które mają możliwość dotarcia do nowych, otwartych na przekaz odbiorców. Influencer podsuwa im produkty lub usługi w formie rekomendacji.

Dlaczego Twój biznes musi być widoczny w internecie?

W ostatnich latach liczba internautów rośnie w bardzo szybkim tempie. Patrząc na pokolenie dorastające w dobie Internetu, social mediów i smartfonów utwierdza nas w przekonaniu, że w przyszłości marketing internetowy będzie jeszcze rósł w siłę. W Internecie szukamy dosłownie wszystkiego od najnowszych wydarzeń, informacji o interesujących nas produktach i usługach, a kończąc na poszukiwaniu “złotych rad”, mówiących nam o tym jak mamy żyć.

Patrząc z perspektywy przedsiębiorcy, najważniejsze jest to, że internauci szukają konkretnych usług, a także robią zakupy na stronach www. W Stanach Zjednoczonych podczas zakupowego szaleństwa przedświątecznego, jakim jest Black Friday, w 2017 rynek e-commerce po raz pierwszy przebił zyski sklepów stacjonarnych. Na zachodzie większość przedsiębiorców już dawno zdała sobie sprawę z siły marketingu internetowego, na który przeznaczają ogromne budżety.

Prawie każda firma posiada swoją stronę internetową, jednak tylko te dobrze wypromowane zdobywają nowych klientów. Samo wykonanie strony www nie przyniesie zadowalających rezultatów. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny i dochodowy biznes, musisz zwrócić się do klienta poprzez Internet. Zadbaj o to, by Twoja firma była tam widoczna, a tego posłuży Ci marketing internetowy!

Od czego zacząć marketing internetowy

Podstawą wszystkich działań w internecie jest strona www. Ciężko będzie zacząć prowadzić jakiekolwiek działania związane z marketingiem internetowym, bez Twojej wirtualnej wizytówki. Kolejnym krokiem do rozpoczęcia działań w marketingu online jest określenie celów oraz ich ocena i upewnienie się, że są mierzalne. Wszystko zależy też od rodzaju branży oraz działalności jaką prowadzisz. Twoim celem może być na przykład zwiększenie sprzedaży produktów w sklepie, powiększenie bazy adresów e-mail w newsletterze. Jeśli sprzedajesz jakieś narzędzie online, celem będzie zapewne rejestracja określonej liczby użytkowników w określonym czasie.

Po określeniu celu dokonaj wyboru, jakim sposobem dotrzesz do potencjalnych klientów. Prowadząc biznes, zapewne wiesz gdzie można znaleźć Twoją grupę docelową. Może są to osoby młodsze do których dotrzesz na przykład za pomocą social media marketingu? Jeśli Twoi klienci szukają usług lub produktów wykorzystując wyszukiwarkę Google, warto wykorzystać SEO (pozycjonowanie), aby pojawić się w wynikach wyszukiwania?

W późniejszym czasie warto również łączyć różne źródła docierania do potencjalnych klientów. Prowadząc działania związane z pozycjonowanie możesz wykorzystywać dodatkowo kampanie płatne w Google Ads. Pozwoli Ci to na rozszerzenie grupy odbiorców. Z pomocą marketingu internetowego zbudujesz swoją obecność w Internecie.

Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Internet pozwala Ci docierać do nieograniczonej grupy odbiorców, a Ty jesteś w stanie dotrzeć do ogromnej części z nich, dzięki wykorzystaniu narzędzi do marketingu internetowego. E-marketing jest bardzo skuteczny, to na ile, zależy od branży i tego, czy na wstępie zostanie dobrze opracowana strategia marketingowa. To ona pozwala w możliwie najkrótszym czasie na uzyskanie pozytywnych efektów prowadzonych działań promocyjnych.

Im wcześniej zdasz sobie sprawę z tego, że tylko skuteczna i zdywersyfikowana promocja Twojego biznesu może przynieść Ci klientów, tym lepiej dla Twojej kieszeni. Nie czekaj dłużej, daj się odnaleźć w Internecie przed konkurencją!

Chcesz zdobywać więcej klientów dzięki stronie www? Wejdź na https://octamedia.pl/.

Grupa Tipmedia
Podziel się: