3 kroki do zbudowania masy mięśniowej

  • 08.04.2021, 11:00
  • Grupa Tipmedia
3 kroki do zbudowania masy mięśniowej
Przybieranie na wadze to dla jednych błahostka, a dla niektórych atletów nie lada wyzwanie. Jak skutecznie zwiększyć masę mięśniową?

Genetyka ma duże znaczenie, bo wpływa na pewne predyspozycje każdego człowieka. Ktoś będzie świetnym sprinterem, inna osoba odnajdzie się w sportach drużynowych, a jeszcze inna odkryje talent do kulturystyki. Nie oznacza to, że sukces przychodzi łatwo. W każdym wypadku potrzebny jest plan działania połączony z ciężką pracą i wytrwałością. Wszystkie dyscypliny, a szczególnie budowa masy mięśniowej, wymaga dyscypliny i trzech elementów, które pomogą osiągnąć upragniony Olimp. Zalicza się do nich: dieta, suplementacja i trening.

Dlaczego potrzebujesz diety?

Dieta w kręgach sportowców nie brzmi strasznie, a w dyscyplinach siłowych często się ją zmienia. Menu może się różnić na poszczególnych etapach przygotowań. W trakcie budowania masy mięśniowej będzie inna niż w momencie rzeźbienia sylwetki, a przed samymi zawodami zupełnie niepodobna do dwóch poprzednich. Zdaniem specjalistów, trenerów i zawodników, dieta odpowiada za 70% sukcesu.

Wszystko, co kładziesz na talerzu, ma wpływ na Twój organizm. Każdy reaguje inaczej na pewne składniki odżywcze. Warto poznać swoje ciało, co mu sprzyja i dodaje energii, a co sprawia, że jest ociężałe. Dieta ułożona przez odpowiednio wykwalifikowanego trenera personalnego lub dietetyka niesie wiele korzyści. Przede wszystkim to oszczędność czasu, a także pewność, że dostarczymy do organizmu niezbędne witaminy i minerały. Czasami dzienne zapotrzebowanie na pewne składniki odżywcze jest na tyle duże, że trzeba je uzupełnić suplementami.

Suplementy diety

Odżywki na masę mają za zadanie uzupełnić niedobory składników, których nie możesz dostarczyć w posiłkach. Na rynku występują różne rodzaje suplementów. Niektóre zawierają węglowodany połączone z białkami lub aminokwasami, a w innych znajdziesz kreatynę. Dużą popularnością cieszą się gainery, które pobudzają wzrost mięśni, dzięki kompozycji węglowodanów i białka. Z kolei aminokwasy przyczyniają się do przyrostów, a dzięki węglowodanom masz energię do ćwiczeń.

Odżywki na masę uzupełnią Twoją dietę, a także:

  • pomogą ograniczyć katabolizm,

  • zwiększysz wydolność organizmu,

  • poprawisz działanie anaboliczne,

  • zwiększysz siłę i wytrzymałość mięśni.

Katabolizm pojawia się najczęściej w trakcie treningu, gdy zwiększa się intensywność pracy mięśni. Jest to proces rozpadu tkanek, którego celem jest zaspokojenie potrzeb energetycznych organizmu. Efektem ubocznym jest powstawanie wolnych rodników, które są niekorzystne dla człowieka. Odżywki na masę niwelują ten proces.

Anabolizm to nic innego jak synteza białek oraz innych hormonów. Jest to proces metaboliczny, którego najważniejszym efektem jest powstawanie nowych komórek. Dzięki temu Twoje mięśnie zwiększają objętość i masę. Z kolei, większa wydolność i siła pomagają w realizacji ambitnych wyzwań na treningach. Rośnie wytrzymałość, a ponadto możesz dźwigać pokaźne ciężary, które chwile wcześniej były poza zasięgiem.

Trzy kroki do zbudowania masy mięśniowej to odpowiednia dieta, suplementacja i opisana między wierszami aktywność fizyczna. Warto pamiętać, że trzeba mieć na siebie plan. Należy go realizować i optymalizować, wraz z zachodzącymi przemianami mentalnymi i fizycznymi. Uzupełnieniem każdego treningu będzie smaczny posiłek i dobra odżywka na masę. Siła!


 

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: