Zadbaj o formę jesienią – dieta i ćwiczenia dla każdego

  • 17.10.2017, 06:50
  • wd
Zadbaj o formę jesienią – dieta i ćwiczenia dla każdego
Nie pozwól, by chłodna, nieprzyjemna jesienna aura stała się wymówką do porzucenia lekkiej diety i sportowej aktywności. Przeczytaj porady dietetyka i rozważ udział w zajęciach sportowych, które nie tylko wyrzeźbią sylwetkę i utrzymają dobrą kondycję po lecie, ale przede wszystkim poprawią Ci humor.

W okresie jesienno-zimowym mamy większy apetyt na produkty bardziej kaloryczne, ciężkie, słodkie i tłuste. Niestety, wszyscy wiemy jak kończy się uleganie takim zachciankom... Co zatem zrobić, aby było nam ciepło, ale nie przybywało zbędnych kilogramów? 

Kinga Stopa, dietetyk z poradni Mój Dietetyk w Zamościu, doradza, by sięgnąć po ciepłe napoje i potrawy. – Częściej pijmy ciepłą herbatę, np. ze skórką pomarańczową i imbirem, kawę zbożową z dodatkiem cynamonu, herbaty owocowe czy ziołowe. Pamiętajmy, aby jeść dwa ciepłe posiłki w ciągu dnia, np. kremowe zupy warzywne, kasze. Nie zapominajmy też o spożyciu odpowiedniej ilości białka (chude mięso, ryby, jajka, produkty mleczne, rośliny strączkowe), które wpływa na produkcję ciepła w organizmie – mówi K. Stopa.

Organizm potrzebuje teraz stałych dawek energii, ponieważ uczucie głodu szybko go osłabia, a wtedy łatwiej można złapać różne infekcje. Dlatego należy pilnować regularnego jedzenia. Potrawy i napoje można urozmaicać, dodając doskonałe na tę porę rozgrzewające przyprawy: imbir, ostrą paprykę, pieprz, chrzan, czosnek, goździki i cynamon. A zamiast nadmiaru cukru i słodyczy, które wychładzają nasz organizm i czynią nas ospałymi, skuśmy się na gorzką czekoladę, orzechy, migdały czy suszone owoce. Przyznacie, że jesienna dieta poza tym, że zdrowa, może być bardzo apetyczna? 

Jeśli potrzebujecie porad specjalisty i personalnej diety, zwróćcie się do Kingi Stopy. To doświadczony i polecany dietetyk, który na pewno dopasuje odpowiednią dietę. 

To, co dodatkowo poprawi nam nastrój i doda energii, to ruch. Nie rezygnujcie z treningów czy chociaż spacerów na świeżym powietrzu. Bieganie, nordic walking czy nawet jazda na rowerze to sporty, które można uprawiać przez cały rok. Dobrze jednak wiemy, że lepiej ćwiczy się w przyjemniejszych warunkach, takich, jakie stwarzają kluby sportowe. 

W Zamościu jest w czym wybierać. Fitness Platinium przy ul. Lubelskiej w ciągu dnia realizuje program wielu fantastycznych zajęć. Kobiety, których celem jest głównie modelowanie ciała, mogą ćwiczyć np. na zajęciach zwanych "Smukłe ciało" czy "Talia osy". Zajęcia wysmuklające dodatkowo wzmacniają mięśnie całego ciała. Do ćwiczeń wykorzystywane są ciężarki, obciążenia na nogi, tubbingi, ekspandery, gumy, piłki rehabilitacyjne, hantelki oraz taśmy i stepy. Jednym z polecanych przez Wojciecha Inglota, właściciela klubu sportowego Fitness Platinium, zajęć jest Fitball. To trening przeznaczony dla wszystkich, bez względu na wiek i kondycję fizyczną. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem gumowej piłki o średnicy 55-65 cm w bardzo energetyczny sposób, dzięki czemu gwarantują dobrą zabawę i smuklejszą sylwetkę oraz kształtują zdolność utrzymania równowagi i balansu. 

 

Zajęcia dedykowane zdrowiu ciała w Fitness Platinium w Zamościu prowadzi fizjoterapeuta. Docelowo mają one poprawiać mobilność, wypracowywać właściwy wzorzec ruchu i zwiększać jego zakres oraz łagodzić bóle wywołane przeciążeniem mięśni. – Dlatego te ćwiczenia szczególnie polecane są osobom o niskiej aktywności ruchowej i pracującym w pozycji siedzącej – dodaje W. Inglot.

Intensywny trening można też połączyć z zabawą. Takie możliwości dają zajęcia Fit and Jump (na zdjęciu powyżej). Ich "skutkiem ubocznym" na pewno będzie spadek tkanki tłuszczowej i wzmocnienie tkanki mięśniowej. 

Te oraz inne zajęcia znajdujące się w Fitness Platinium są zawarte w cenie karnetu OPEN wynoszącej jedynie 99 zł miesięcznie. Otrzymuje się w tej cenie dostęp do blisko 200 h zajęć (!), jak również do strefy maszyn wysmuklających i modelujących (bieżnie, maszyny rehabilitacyjne, platformy wibracyjne, rollmasażery, orbitreki).

Klub fitness wyłącznie dla płci pięknej, czyli Mrs.Sporty, również ma ciekawe propozycje. Ćwiczenia pomogą tam zmniejszyć obwód w talii lub biodrach, pozbyć się niechcianych kilogramów, wzmocnić mięśnie brzucha i kręgosłupa, poprawić krążenie, zmienić nawyki żywieniowe, a tym samym poczuć się pięknie i lepiej ze sobą. Podczas trwania 30-minutowego treningu każda uczestniczka ma kontakt z trenerem personalnym, dzięki czemu nie ma możliwości wykonywania danych ćwiczeń w niewłaściwy sposób lub niedostosowanych do jej potrzeb. 

– Trening interwałowy w klubie Mrs Sporty Zamość trwa tylko 30 min. Ale zapewniam, że to zdecydowanie wystarcza! Na specjalistycznych urządzeniach bez obciążania stawów i kręgosłupa wzmocnicie mięśnie i spalicie tkankę tłuszczową. Pamiętajcie, że najefektywniejsze spalanie tłuszczu nie zachodzi w trakcie treningu, lecz po jego zakończeniu. Jest to efekt tzw. zwiększonego powysiłkowego zapotrzebowania na tlen. Chudnie się jeszcze długo po treningu, niezależnie od tego, czy się ruszamy, siedzimy przed telewizorem czy śpimy, a im intensywniejszy trening, tym dłuższy okres spalania tkanki tłuszczowej – tłumaczy Dariusz Wojtkowski, właściciel Mrs.Sporty.

Cena karnetu w Mrs.Sporty dostosowywana jest do indywidualnych potrzeb klientek. Przygotowano również oferty specjalne dla studentek oraz członków rodzin klubowiczek. Oferowane są także korzystne warunki dla pracodawców, którzy chcą ułatwić swoim pracownikom poprawę kondycji. 

Zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna to najlepsze co można zafundować naszemu organizmowi. Zróbcie więc tej jesieni krok w stronę zdrowego trybu życia i cieszcie się efektami. 

Artykuł sponsorowany

wd

Podziel się:



Pozostałe