Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 10:38
Reklama

Nie udały im się zakupy. Gdy zapłacili za towar, ślad po sprzedawcy zaginął

18-latek z gminy Krynice przez Internet kupił części do samochodu, a 20-latka z gminy Susiec telefon komórkowy. Oboje zapłacili za zamówiony towar. On 1400 zł, ona 700. Swoich zakupów jednak nie zobaczyli. Padli ofiarą oszustów.
Nie udały im się zakupy. Gdy zapłacili za towar, ślad po sprzedawcy zaginął

Autor: Fot. Pixabay

18-latek zgłosił się do tomaszowskiej komendy 16 marca i złożył zawiadomienie o oszustwie, w wyniku którego stracił blisko 1400 zł. Za pośrednictwem Internetu zamówił zderzak i tylną klapę do samochodu. Po ustaleniu szczegółów transakcji, wygenerował dwa kody blik, sądząc, że zapłacił za zakup. Sprzedający zerwał jednak kontakt z kupującym i nie przesłał zamówionego towaru.  

W podobny sposób pieniądze straciła 20-latka. Ona także powiedziała policjantom, że została oszukana. 

Na razie młodzi ludzie nie odzyskali pieniędzy. Policja stara się namierzyć oszustów. 

 – Apelujemy o zachowanie czujności przy tego typu transakcjach. Przed dokonaniem zakupów, warto sprawdzić opinie o sprzedającym. W celu sfinalizowania transakcji najbezpieczniej wybrać sposób płatności „za pobraniem”, czyli bezpośrednio po otrzymaniu przesyłki u kuriera. To pozwoli ochronić nasze pieniądze przed oszustami – sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska z Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama