Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 09:39
Reklama Baner reklamowy FOOD P

Kolejne oszustwo. Na sprzedaży straciła 3 tys. zł

To nie pierwszy taki przypadek, nie drugi, nie trzeci... Było ich naprawdę wiele. Ale mimo medialnych publikacji i apeli policji wciąż są ludzie, którzy dają się nabierać internetowym oszustom.
Kolejne oszustwo. Na sprzedaży straciła 3 tys. zł

Autor: Fot. pixabay.com

Tak stało się w przypadku mieszkanki powiatu biłgorajskiego, która poprzez jeden z portali chciała sprzedać elektryczną szczotkę do włosów. Ledwie zamieściła ofertę, a już odezwała się do niej osoba zainteresowana kupnem.

– Po dogadaniu szczegółów dotyczących transakcji kupująca podesłała 23-latce link, za pośrednictwem którego miała odebrać pieniądze. Kobieta wpisała dane swojej karty bankomatowej, numer PESEL oraz imię i nazwisko. Następnie pojawiła się strona banku, na której zalogowała się podając swój login i hasło oraz kod aktywacyjny. Po chwili coś zaniepokoiło kobietę. Sprawdziła swoje konto i okazało się, że został z niego wykonany przelew na kwotę ponad 3 tysięcy złotych – relacjonuje całą sytuację Joanna Klimek, rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.

I ponawia apel, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Zwłaszcza, że oszuści w większości przypadków wykorzystują nieuwagę, pośpiech i zwykłą naiwność, a nie zaawansowane oprogramowanie czy nowe technologie. Niezmiernie istotne jest również chronienie swoich danych. Nikomu nie powinno się przekazywać loginów, haseł czy kodów aktywujących.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama