Temat i cel konferencji
Trudno organizować konferencję firmową czy jakąkolwiek inną imprezę bez określenia, z jakiego powodu owo wydarzenie ma mieć miejsce. Należy tutaj wziąć pod uwagę główny temat spotkania i stworzyć plan tematów, które mają zostać poruszone. Uwzględnić tutaj należy metodę prezentacji produktu/zagadnienia. Warto także jeszcze przed rozpoczęciem konferencji znać cel, jaki pragniemy osiągnąć, by spotkanie można było uznać za udane.
Uczestnicy konferencji
Oprócz prezentowanej idei czy artykułu jest pewien ''detal'' znacznie istotniejszy. Jest nim grono zaproszonych osób. Dla korzystnych rezultatów spotkania oraz mając na uwadze dobro gości, dobrze jest wiedzieć uprzednio, z myślą o kim konferencja firmowa ma się odbyć. A grono może być różnorodne: od poważnych prezesów firmy, którzy mają podsumować rok, aż po pracowników niskiego szczebla, którzy uczestniczą na przykład w jubileuszu firmy.
Budżet
Wszelkie aspekty organizacyjne dostosować należy do budżetu jakim dysponuje firma, dla której organizowana jest konferencja. Wszelkie elementy: wyposażenie i styl sali, rodzaj i wielkość cateringu czy transport powinien współgrać ze statusem marki. Przyda się dokładny research i sprawdzenie preferencji prezesów firmy, którzy pragną zaprezentować się z jak najlepszej strony.
Termin
Choć wszelkim spotkaniom – zwłaszcza plenerowym – sprzyja słoneczna pogoda, to jednak nie zawsze okazuje się to rozwiązaniem optymalnym. Spotkanie organizowane w miesiącach letnich nie sprzyja wysokiej frekwencji z powodu okresu urlopowego. Warto wziąć pod uwagę ten aspekt i uprzednio sprawdzić grafik pracy uczestników konferencji.
Lokalizacja
To oczywiste, że nie każda firma dysponuje ogromną salą, w której zorganizować można konferencję. Mało tego – nawet jeśli takowe zaplecze istnieje, to pracownicy preferują spotkania poza miejscem swojego zatrudnienia, gdyż wprowadza to odpowiednio element rozluźnienia lub powagi. W przypadku wielodniowych spotkań, w których program wchodzi szereg prelekcji czy szkoleń warto rozważyć organizację eventu w centrum kongresowym, które oferuje mnóstwo udogodnień. Proszę tylko uwzględnić zgodność terminów i dostępność sal.
Kwestia logistyczna
Konferencje firmowe bywają często okazją do świętowania i wznoszenia toastów, co wiąże się z koniecznością zorganizowania transportu dla jej uczestników. Kluczowe jest również sprawdzenie dostępności toalet i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, połączenia z internetem oraz tego, jakim sprzętem multimedialnym dysponuje firma organizująca event. Nieco mniej dostrzegane, jednak niezbędne, jest zadbanie o stosowną scenografię, która doskonale zaprezentuje się na pamiątkowych zdjęciach i podkreśli rangę wydarzenia.
Catering
Nic tak nie łączy ludzi jak wspólny posiłek. Godziny spędzone na słuchaniu wykładów, czy uczestnictwo w dyskusjach wbrew pozorom wyczerpuje. W związku z tym, należy uwzględnić przerwę na obiad/kolację lub chociażby kawowy poczęstunek. W każdym mieście znajduje się restauracja, która zapewni doskonały catering, uwzględniający także preferencje żywieniowe wegetarian i alergików. Proszę pamiętać, że posiłek to szansa na naładowanie akumulatorów, a co za tym idzie – wydajniejsze uczestnictwo w konferencji.
Gadżety konferencyjne
Ich obecność może być niezauważalna – ich brak daje o sobie znać. Materiały reklamowe i gadżety pomocnicze pozwalają wczuć się w sytuację. Logotyp firmy umieszczony na długopisie czy znak firmowy obecny na notesie nie tylko reprezentuje markę, ale przede wszystkim nie pozwala na chwilę rozkojarzenia podczas konferencji. To także promocja, która pozostaje w zasobach uczestników wydarzenia długo po zakończeniu spotkania, którzy miło wspominać będą spędzony czas.
Napisz komentarz
Komentarze