Przepis na sukces przy organizacji konferencji firmowej

  • 16.07.2021, 19:19
  • Artykuł sponsorowany
Przepis na sukces przy organizacji konferencji firmowej
Osoba organizująca konferencję firmową, podobnie jak jej uczestnicy pragną, by wydarzenie odbyło się bez komplikacji. W związku z tym, tego typu zadanie powierzyć należy firmie eventowej lub zapoznać się z kilkoma wskazówkami, gwarantującymi pomyślny przebieg spotkania. Nie wystarczy podać terminu i miejsca – w danej chwili każdy element musi ze sobą współgrać, gdyż wpływa na dobre imię firmy. To też dbałość o jedną z bezcennych wartości – czas. Zatem, organizacja konferencji firmowej powinna uwzględniać kilka składników, z których bez wątpienia powstanie doskonałe dzieło.

Temat i cel konferencji

Trudno organizować konferencję firmową czy jakąkolwiek inną imprezę bez określenia, z jakiego powodu owo wydarzenie ma mieć miejsce. Należy tutaj wziąć pod uwagę główny temat spotkania i stworzyć plan tematów, które mają zostać poruszone. Uwzględnić tutaj należy metodę prezentacji produktu/zagadnienia. Warto także jeszcze przed rozpoczęciem konferencji znać cel, jaki pragniemy osiągnąć, by spotkanie można było uznać za udane.

Uczestnicy konferencji

Oprócz prezentowanej idei czy artykułu jest pewien ''detal'' znacznie istotniejszy. Jest nim grono zaproszonych osób. Dla korzystnych rezultatów spotkania oraz mając na uwadze dobro gości, dobrze jest wiedzieć uprzednio, z myślą o kim konferencja firmowa ma się odbyć. A grono może być różnorodne: od poważnych prezesów firmy, którzy mają podsumować rok, aż po pracowników niskiego szczebla, którzy uczestniczą na przykład w jubileuszu firmy.

Budżet

Wszelkie aspekty organizacyjne dostosować należy do budżetu jakim dysponuje firma, dla której organizowana jest konferencja. Wszelkie elementy: wyposażenie i styl sali, rodzaj i wielkość cateringu czy transport powinien współgrać ze statusem marki. Przyda się dokładny research i sprawdzenie preferencji prezesów firmy, którzy pragną zaprezentować się z jak najlepszej strony.

Termin

Choć wszelkim spotkaniom – zwłaszcza plenerowym – sprzyja słoneczna pogoda, to jednak nie zawsze okazuje się to rozwiązaniem optymalnym. Spotkanie organizowane w miesiącach letnich nie sprzyja wysokiej frekwencji z powodu okresu urlopowego. Warto wziąć pod uwagę ten aspekt i uprzednio sprawdzić grafik pracy uczestników konferencji.

Lokalizacja

To oczywiste, że nie każda firma dysponuje ogromną salą, w której zorganizować można konferencję. Mało tego – nawet jeśli takowe zaplecze istnieje, to pracownicy preferują spotkania poza miejscem swojego zatrudnienia, gdyż wprowadza to odpowiednio element rozluźnienia lub powagi. W przypadku wielodniowych spotkań, w których program wchodzi szereg prelekcji czy szkoleń warto rozważyć organizację eventu w centrum kongresowym, które oferuje mnóstwo udogodnień. Proszę tylko uwzględnić zgodność terminów i dostępność sal.

Kwestia logistyczna

Konferencje firmowe bywają często okazją do świętowania i wznoszenia toastów, co wiąże się z koniecznością zorganizowania transportu dla jej uczestników. Kluczowe jest również sprawdzenie dostępności toalet i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, połączenia z internetem oraz tego, jakim sprzętem multimedialnym dysponuje firma organizująca event. Nieco mniej dostrzegane, jednak niezbędne, jest zadbanie o stosowną scenografię, która doskonale zaprezentuje się na pamiątkowych zdjęciach i podkreśli rangę wydarzenia.

Catering

Nic tak nie łączy ludzi jak wspólny posiłek. Godziny spędzone na słuchaniu wykładów, czy uczestnictwo w dyskusjach wbrew pozorom wyczerpuje. W związku z tym, należy uwzględnić przerwę na obiad/kolację lub chociażby kawowy poczęstunek. W każdym mieście znajduje się restauracja, która zapewni doskonały catering, uwzględniający także preferencje żywieniowe wegetarian i alergików. Proszę pamiętać, że posiłek to szansa na naładowanie akumulatorów, a co za tym idzie – wydajniejsze uczestnictwo w konferencji.

Gadżety konferencyjne

Ich obecność może być niezauważalna – ich brak daje o sobie znać. Materiały reklamowe i gadżety pomocnicze pozwalają wczuć się w sytuację. Logotyp firmy umieszczony na długopisie czy znak firmowy obecny na notesie nie tylko reprezentuje markę, ale przede wszystkim nie pozwala na chwilę rozkojarzenia podczas konferencji. To także promocja, która pozostaje w zasobach uczestników wydarzenia długo po zakończeniu spotkania, którzy miło wspominać będą spędzony czas.

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
profesjonalny koordynator
profesjonalny koordynator 20.07.2021, 10:46
Profesjonalna konferencja musi mieć tą kropkę nad i. W tym roku będę szukać we wrześniu na targach RemaExtra nowych i oryginalnych gadzetów firmowych. Mam nadzieję, że wydarzenie w Nadrzynie będzie bardzo owocne!

Pozostałe