Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 23 kwietnia 2024 11:40
Reklama Baner reklamowy FOOD P

Zamość: Dziesiątka wędruje od miasta do miasta

Pierwsze dni po powrocie z nauki zdalnej uczniowie SP 10 w Zamościu nie siedzieli w szkolnych ławkach. To był czas na spotkania, rozmowy, zabawy integracyjne, budowanie życzliwej atmosfery i tworzenie przestrzeni do odnowienia relacji. Dlatego też wszystkie klasy przystąpiły do realizacji projektu edukacyjnego.
Zamość: Dziesiątka wędruje od miasta do miasta
Uczniowie SP nr 10 w Zamościu po powrocie do nauki stacjonarnej

Autor: Fot. SP nr 10 Zamość

Celem projektu, oprócz nauki samodzielności, planowania, współpracy i odpowiedzialności, było także zapoznanie się i wykorzystanie narzędzi TIK, nowych technik nauki oraz stworzenie możliwość budowania relacji.

Uczniowie z klas 1-3 przez cały tydzień pracowali metodą projektu „10-tka wędruje od miasta do miasta”. Każda klasa poznawała inne polskie miasto. Klasa 1a- Kraków (górale, legendy, tańce, przyśpiewki), klasa 1b- Gdańsk (statki, wiersze, legendy, kaszubskie abecadło), klasa 2a - Zamość (legendy, przyroda, stroje, piosenki, sławni mieszkańcy Zamościa), klasa 3a - Warszawa (zabytki, ciekawe miejsca, tańce, piosenki, legendy), klasa 3b- Toruń (legendy, przyroda, stroje, piosenki).Dzieci pracowały w małych grupach. Opracowywały wybrane przez siebie zadania. Wykonały piękne plakaty promujące miasta, lapbooki z zabytkami, sławnymi mieszkańcami miast, leporello i klatki filmowe z legendami, makiety miast, puzzle z herbami, prace przestrzenne m.in. lajkoniki i lwy gdańskie. W czasie pracy uczniowie korzystali z TIK w pracowni komputerowej oraz w klasach z tabletów. Dużą radość sprawiła im także praca w szkolnej kuchni. 

Klasy IV – V realizowały projekt pt. „Organizujemy wycieczkę po Zamościu dla kolegów z innego miasta lub kraju”. Od początku do końca realizacji projektu mieli wpływ na bieg wydarzeń. Począwszy od sformułowania tematu projektu, poprzez postawienie celów, zaplanowanie działań, ich realizację i prezentację efektów pracy. Ta samodzielność i decyzyjność bardzo zachęcała do aktywności, do angażowania się. rozwoju umiejętności takich jak współpraca i planowanie oraz stworzyła możliwość budowania relacji.

W klasach VI i VII projekt interdyscyplinarny od początku do końca z założenia był autorstwa uczniów. Tematem przewodnim w kl. VI była wycieczka zagraniczna - resztę, czyli cel wycieczki, plan, kosztorys, organizację, zwiedzanie, transport itp. mieli za zadanie wypracować i zaprezentować uczniowie, którzy z zapałem przystąpili do pracy, samodzielnie wymyślając i przydzielając sobie zadania. Zaś klasy VII przez cały tydzień "zwiedzały" Londyn.

Klasy VIII integrowały się podczas gry w tenisa w Zamojskim Klubie Tenisowego „Return” oraz wspólnego wyjścia do ZOO i na zamojską Starówkę.

Przy realizacji projektu wszyscy świetnie się bawili i cieszyli się byciem ze sobą po tak długiej rozłące! Po tak radosnym, a jednocześnie pracowitym i owocnym tygodniu uczniowie 10-tki z werwą mogą wrócić do nauki w szkole.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Pan burak jako proboszcz doskonale wie ile dzieci zwłaszcza chłopców idzie do pierwszej komunii.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 11:06Źródło komentarza: Zbliża się sezon komunijny. I liczenie wydatków. 250 zł od talerzyka to początekAutor komentarza: Bolszewickie mediaTreść komentarza: "I dodaje, że w klasie jej córki jest 19 dzieci. A do komunii idą 4 klasy. I od każdego dziecka jest 1000 złotych.". Naprawdę ? Dotychczas wasza bolszewicka narracja była taka, że mało kto uczęszcza na religię. Coś jesteście chorągiewkami towarzyszeData dodania komentarza: 23.04.2024, 09:25Źródło komentarza: Zbliża się sezon komunijny. I liczenie wydatków. 250 zł od talerzyka to początekAutor komentarza: KateTreść komentarza: Nie chcesz nie dawaj nie znasz wszystkich szczegółów to nie zabieraj głosu Gdyby nie potrzebowali to by nie zbieraliData dodania komentarza: 23.04.2024, 06:20Źródło komentarza: Płoskie: Warsztat Bra-Tek spłonął. Kto dołoży cegiełkę do odbudowy?Autor komentarza: EhhTreść komentarza: To co juz prawka nie zabieraja? Czy to jakies ulgi !?Data dodania komentarza: 22.04.2024, 22:32Źródło komentarza: Gm. Tomaszów: Pirat drogowy w Jezierni. Miał 200 km/h na licznikuAutor komentarza: KlikTreść komentarza: Krytykować każdy potrafi, a rządzić i to mądrze nieliczni...Data dodania komentarza: 22.04.2024, 22:31Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Rafał Kowalik będzie burmistrzem. Znamy wyniki wyborówAutor komentarza: Jacek i PlacekTreść komentarza: Ta gmina Grabowiec to jakieś ciekawe zjawisko. Najpierw pewna mądra pani z rg wpisuje sobie wykształcenie jako średnie - a wszyscy wiedzą, że skończyła zawodówkę krawiecką, więc powinna wpisać - zawodowe. Inny pan, ponoć miał skończyć licencjat z administracji (3lata), a podaje, że jest prawnikiem i ma studia wyższe prawnicze (5lat). Pracownicy urzędów jeszcze 5 lat temu podczas kampanii zaczęli opowiadać ludziom, że to radca prawny, inni zaś, że adwokat... Problem w tym, że ani w rejestrze adwokatów, ani radców taki ktoś nie figuruje. Więc może tylko prawnik? Ktoś więc powiedział sprawdzam i poprosił o dowód, pokaż panie dyplom... No i dowodu do dzisiaj brak ;) Co za problem okazać swój dyplom prawniczy? Skoro są wątpliwości, ludzie gadają, oburzają się to co za problem pokazć dyplom i uciąć wszelkie spekulacje? Otóż jak widać problem. Dlaczego? Nie wiem, chociaż się domyślam - jak miał w zwyczaju mawiać pan Sznuk. Chociaż na sesjach rg były o to awantury, to jednak skończyło się zamiecieniem sprawy pod dywan bo rg skutecznie blokowała wszelkie inicjatywy mające na celu dowiedzenie się prawdy. Na całe szczęście pani mądra kariery w wyborach nie zrobiła ;)Data dodania komentarza: 22.04.2024, 22:23Źródło komentarza: Gm. Grabowiec: Urzędujący wójt Popek utrzymał stanowisko
Reklama
Reklama