Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 10:00
Reklama

Oszustwo na PGE. Miała wpłacić 3 zł, z konta zniknęły 3 tys.

Kolejna osoba dała się nabrać na sms wysłany rzekomo przez grupę PGE. Tym razem swoje oszczędności straciła 44-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego.
Oszustwo na PGE. Miała wpłacić 3 zł, z konta zniknęły 3 tys.

Autor: Fot. pixabay.com

Zgłaszając oszustwo kobieta powiedziała policjantom, że otrzymała sms o treści: PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-49fhdb3”.

Niestety, kobieta weszła w link, a następnie wybrała swój bank. Zalogowała się na konto potwierdzając to wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i straciła dostęp do bankowości elektronicznej, a z konta ubyły 3 tys. zł, które przy użyciu kodu BLIK zostały wypłacone w bankomacie.

To niestety nie było pierwsze takie oszustwo na sms od PGE. A można ich uniknąć, jeśli zachowa się należytą ostrożność.

– Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji – podkreśla Joanna Klimek, rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1
Reklama
Reklama
Reklama