Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 13:06
Reklama Baner reklamowy - firmy Północ Nieruchomości
Reklama baner wyborczy Michał Mulawa

Zamość: Przychodzi klient do rzecznika

Z uwagi na pandemię, interesanci kontaktowali się w większości telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Łącznie miejski rzecznik konsumentów udzielił w zeszłym roku konsumentom 1861 porad i rozpatrzył ponad 100 pisemnych wniosków o interwencję.
Zamość: Przychodzi klient do rzecznika
W ub. roku rzecznik nie wytyczał powództw cywilnych.

Najwięcej porad dotyczyło roszczeń wynikających z umów zawieranych na odległość (459), umów sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych, w tym sprzętu komputerowego (400), odzieży i obuwia (236), a także mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (180). Przedmiotem zgłoszeń konsumentów były także roszczenia z tytułu nienależytego wykonania usługi, z czego najwięcej porad dotyczyło usług finansowych i ubezpieczeniowych (156) oraz umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (119). Stwierdzono wzrost spraw z sektora turystyka i rekreacja, co wiązało się m.in. z odwoływaniem ze względu na sytuację epidemiczną imprez turystycznych, pobytów w hotelach, koncertów i spektakli, przyjęć weselnych czy komunijnych itp. W tym zakresie odnotowano 59 porad, a więc o 47 więcej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również liczba spraw dotyczących umów zawieranych na odległość. W ub. roku udzielono w tym zakresie 459 porad, a rok wcześniej – 197.

Mieszkańcy Zamościa zwracali się również o poradę w związku z nienależycie wykonaną umową dotyczącą usług remontowych (35), motoryzacyjnych (34), transportowych (39). Udzielane porady dotyczyły też wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy sprzedaży energii elektrycznej i gazu (38).

W ramach poradnictwa rzecznik pomagał konsumentom przygotować pisma reklamacyjne, wezwania do zapłaty, oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pisma procesowe itp.

W 2020 r. do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęły 102 pisemne wnioski o interwencję. W 100 sprawach rzecznik skierował wystąpienia do przedsiębiorców (w 2019 r. rzecznik skierował 176 wystąpienia). Najwięcej wystąpień dotyczyło roszczeń z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia i odzieży (23), urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (14), mebli i artykułów wyposażenia domu (14) oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych (11).

Rzecznikiem praw konsumentów w Zamościu jest Katarzyna Mazur. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Sprawozdanie z działalności miejskiego rzecznika konsumentów za ub. rok radni przyjęli na sesji Rady Miasta Zamość.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy - firma suflidowo
ReklamaBaner B1
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ?????Treść komentarza: A jak w okręgu nie ma lokalu wyborczego to co ?Data dodania komentarza: 28.03.2024, 16:02Źródło komentarza: Wybory samorządowe. Kandydaci na wójtów, burmistrzów w powiecie zamojskimAutor komentarza: Niesprawiedliwość.Treść komentarza: Mam wątpliwości, czy sprawcy zostaną ukarani za swój bestialski czyn. Biedny Eryk został napadnięty i ciężko pobity do tego stopnia,że leżał na ziemi. Na koniec jakby tego było mało dostał cios lub kilka w twarz.To tragiczne wydarzenie nagrywała i prawdopodobnie rozsyłała prowodyrka napadu. Jaki trzeba mieć charakter ,jakim trzeba być zwyrodnialcem,żeby dokonać takiego czynu ? Eryka ,młodego niewinnego człowieka nie ma już od roku.Czy jego tragiczna śmierć coś znaczy ? Czy doczeka się jakiejkolwiek kary ? Teraz jest ważniejsza ochrona sprawców? Czyż taki nieludzki czyn nie zasługuje na potępienie i karę ? Ludzie przecież młody niewinny człowiek został zakatowany a społeczeństwo dostaje informacje ze sądu, że sprawy są utajnione. Czy to się dzieje naprawdę ?Data dodania komentarza: 28.03.2024, 11:41Źródło komentarza: Zamość: Proces ws. śmierci Eryka za zamkniętymi drzwiamiAutor komentarza: PO to dnoTreść komentarza: Bolszewicy.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 10:45Źródło komentarza: Zmiany w pracach domowych i ocenach z religii. I to od razu po WielkanocyAutor komentarza: Jasio 1 cy.Treść komentarza: Rząd chce by dzieci były GŁUPIE na POziomie ich ministrów ! Nie może być obywatel mądrzejszy od ministry , głupi obywatel to obywatel łatwo dający się manipulować ! To taki typowy wyborca platformy obywatelskiej - tuman POspolity ! Na wzór szefa partii :)Data dodania komentarza: 28.03.2024, 10:42Źródło komentarza: Zmiany w pracach domowych i ocenach z religii. I to od razu po WielkanocyAutor komentarza: trwTreść komentarza: Ocena z religii nie była wliczana do średniej, kiedy ja chodziłem do liceum 30 lat temu. Widać jak kościół kat. rozszerzył swoje wpływy. Dobrze, że zostaną one należycie ukrócone.Data dodania komentarza: 28.03.2024, 10:35Źródło komentarza: Zmiany w pracach domowych i ocenach z religii. I to od razu po WielkanocyAutor komentarza: BeckerTreść komentarza: Oby tym razem fontanna była sprawna dłużej niż kilka tygodni.... szczególnie w sezonie turystycznymData dodania komentarza: 27.03.2024, 20:41Źródło komentarza: Zamość: Ruszyły prace przy fontannie. W czerwcu ma już działać
Reklama
Reklama