Zamość: Przychodzi klient do rzecznika

  • 01.05.2021, 07:21
  • lew
Zamość: Przychodzi klient do rzecznika W ub. roku rzecznik nie wytyczał powództw cywilnych.
Z uwagi na pandemię, interesanci kontaktowali się w większości telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Łącznie miejski rzecznik konsumentów udzielił w zeszłym roku konsumentom 1861 porad i rozpatrzył ponad 100 pisemnych wniosków o interwencję.

Najwięcej porad dotyczyło roszczeń wynikających z umów zawieranych na odległość (459), umów sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych, w tym sprzętu komputerowego (400), odzieży i obuwia (236), a także mebli, artykułów wyposażenia wnętrz i utrzymania domu (180). Przedmiotem zgłoszeń konsumentów były także roszczenia z tytułu nienależytego wykonania usługi, z czego najwięcej porad dotyczyło usług finansowych i ubezpieczeniowych (156) oraz umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych (119). Stwierdzono wzrost spraw z sektora turystyka i rekreacja, co wiązało się m.in. z odwoływaniem ze względu na sytuację epidemiczną imprez turystycznych, pobytów w hotelach, koncertów i spektakli, przyjęć weselnych czy komunijnych itp. W tym zakresie odnotowano 59 porad, a więc o 47 więcej niż rok wcześniej. Zwiększyła się również liczba spraw dotyczących umów zawieranych na odległość. W ub. roku udzielono w tym zakresie 459 porad, a rok wcześniej – 197.

Mieszkańcy Zamościa zwracali się również o poradę w związku z nienależycie wykonaną umową dotyczącą usług remontowych (35), motoryzacyjnych (34), transportowych (39). Udzielane porady dotyczyły też wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy sprzedaży energii elektrycznej i gazu (38).

W ramach poradnictwa rzecznik pomagał konsumentom przygotować pisma reklamacyjne, wezwania do zapłaty, oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pisma procesowe itp.

W 2020 r. do biura miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęły 102 pisemne wnioski o interwencję. W 100 sprawach rzecznik skierował wystąpienia do przedsiębiorców (w 2019 r. rzecznik skierował 176 wystąpienia). Najwięcej wystąpień dotyczyło roszczeń z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia i odzieży (23), urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (14), mebli i artykułów wyposażenia domu (14) oraz usług finansowych i ubezpieczeniowych (11).

Rzecznikiem praw konsumentów w Zamościu jest Katarzyna Mazur. Jej głównym zadaniem jest zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Sprawozdanie z działalności miejskiego rzecznika konsumentów za ub. rok radni przyjęli na sesji Rady Miasta Zamość.

lew

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe