Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 00:07
Reklama

Policja ostrzega: Uważajcie na internetowych oszustów!

O tym, że w wirtualnym świecie niestety, tak jak w realnym można paść ofiarą oszusta przekonały się kolejne mieszkanki powiatu zamojskiego. 32-latka straciła pieniądze korzystając z oferty zakupu w sieci mebli ogrodowych. Natomiast 61-latka otrzymała smsa z linkiem i informacją o konieczności dopłaty 50 groszy do przesyłki. Przekazała swoje dane, a po sprawdzeniu stanu środków na koncie okazało się, że z rachunku zniknęło 2 tysiące złotych.
Policja ostrzega: Uważajcie na internetowych oszustów!

Autor: Fot. policja.pl

Mieszkanka gminy Zamość powiadomiła policjantów o oszustwie na jej szkodę. Wyjaśniła, że chciała kupić meble ogrodowe. Znalazła odpowiednią dla siebie ofertę, przelała na konto sprzedawcy 310 złotych i cierpliwie czekała na dostawę. Meble miały do niej dotrzeć po upływie trzech tygodni.

Kiedy jednak przesyłka nie dotarła, 32-letnia pokrzywdzona skontaktowała się mailowo ze sklepem. Jej wiadomość jednak nie została dostarczona do adresata. Chciała także ponownie wejść na stronę sprzedawcy i wówczas została skierowana na „czarną listę sklepów online”. Znajdował się tam również sklep, z którego usług skorzystała, zauważyła wówczas liczne komentarze od osób oszukanych przez nieuczciwego sprzedawcę. Zrozumiała, że dołączyła do ich grona.

W podobny sposób została także oszukana koleżanka 32-latki, która skorzystała z oferty tego samego sprzedawcy. Ona również za meble ogrodowe zapłaciła ponad 300 złotych i nie otrzymała towaru. Sprawę obie pokrzywdzone zgłosiły policjantom. 

Mundurowych o oszustwie powiadomiła także 61-letnia mieszkanka Zamościa. Wyjaśniła, że otrzymała smsa o treści: „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty o 0,50 PLN. Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność.” Do wiadomości dołączony był link, z którego pokrzywdzona skorzystała. Wpisała żądane dane. Po tym zorientowała się, że mogło być to oszustwo. Jej przypuszczenia potwierdził pracownik infolinii banku. Konsultant powiedział, że z jej konta ktoś z bankomatu wykonał transakcję BLIK na kwotę 2 tysięcy złotych. 61-latka zablokowała konto, jednak było już za późno na odzyskanie pieniędzy.

Pamiętajmy, by zawsze kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego - to naczelna zasada bezpieczeństwa przy zakupach w sieci. Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych. Przed zakupem w wirtualnym sklepie zasięgnijmy opinii o nim i sprawdźmy jego rzetelność. Można to zrobić u znajomych lub na forach internetowych. Zwracajmy też uwagę, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu. Wtedy, w razie jakichkolwiek wątpliwości, możemy tam zadzwonić. Rozważmy, czy bezpieczniejszą formą płatności niż przelew bankowym na wskazane konto nie jest realizacja transakcji poprzez płatność u kuriera. Pamiętajmy, aby zachować całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka korespondencja będzie stanowiła dowód przestępstwa i pozwoli Policji szybciej ująć przestępcę.

Uważajmy także na wiadomości mailowej czy sms z informacją o dopłacie do przesyłki. Z zasady wiadomości takie posiadają linki, które przekierowują na strony, którymi dysponują oszuści. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na konto bankowe, nie wpisujmy tam również naszych danych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
Reklama
Reklama