Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 02:18
Reklama

Przelew poszedł, karta nie dotarła

600 złotych stracił na zakupach w internecie 46-letni mieszkaniec powiatu zamojskiego. Podobnie jak wiele innych osób, trafił na oszusta. Przelał mu pieniądze, ale zamówionego towaru nie otrzymał.
Przelew poszedł, karta nie dotarła

Mężczyzna chciał kupić kartę graficzną do komputera. Znalazł ofertę, która go zainteresowała. Skontaktował się ze sprzedawcą i nalegał, aby dać niewielką zaliczkę, a resztę zapłacić dopiero przy odbiorze, ale zgody na takie rozwiązanie nie było. 46-latek przelał więc na wskazany rachunek bankowy 600 zł. I czekał na towar. Nie doczekał się. Okazało się też, że konto, z którego miał pochodzić towar, przestało istnieć. Wtedy zawiadomił policję.

Funkcjonariusze zamojskiej KMP zajęli się sprawą. Spróbują ustalić oszusta, a tymczasem przypominaja o kilku zasadach, które pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:

  • robiąc zakupy w sieci korzystać należy jedynie ze sprawdzonych sklepów,
  • należy sprawdzić, jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz, czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości można zadzwonić,
  • przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić opinie o sprzedawcy i sklepie,
  • należy także unikać zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie - może to sugerować oszustwo,
  • jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa należy zgłosić to policjantom.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1
Reklama
Reklama
Reklama