Zamówili, zapłacili, nie dostali

  • 19.03.2021, 10:00
  • ak
Zamówili, zapłacili, nie dostali Fot. pixabay.com
Kolejnych dwóch mieszkańców powiatu zamojskiego straciło pieniądze podczas internetowych zakupów.

32-latek kupił przez internet gry komputerowe. Zapłacił za nie 1300 zł. Przesłał dowód przelewu. Paczka miała być wysłana tego samego dnia. Ale nie nadeszła, a kontakt ze sprzedawcą się urwał.

64-latek kupił za ponad 130 zł kurtkę. Gdy zrobił przelew, dowiedział się, że dostawa może potrwać do dwóch tygodni. Czekał i się nie doczekał. W międzyczasie strona, na której składał zamówienie, przestała istnieć. 

Obaj mężczyźni zgłosili oszustwa policji.

– Ostrożność podczas zakupów on-line uchroni nas przed nieprzyjemnymi sytuacjami. Korzystajmy tylko ze sprawdzonych sklepów, które mają pozytywną opinię wystawioną przez innych kupujących. Czytajmy komentarze na temat sprzedawcy. Korzystajmy z usług podmiotu, który wskazuje adres i numer telefonu do kontaktów, a nie tylko maila. Unikajmy zakupu towaru o rażąco zaniżanej cenie, co może sugerować oszustwo. Jeśli mimo zachowania ostrożności dojdzie do oszustwa powiadamiajmy policję – podpowiada Dorota Krukowska-Bubiło, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zamościu.

ak

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe