Zamość: Uczniowie ZSP nr 5 solidarni z Białorusią

  • 23.09.2020, 08:00
  • Joanna Pawluk, Natalia Kraczek
Zamość: Uczniowie ZSP nr 5 solidarni z Białorusią Fot. ZSP nr 5 Zamość
W piątek, 18 września 2020 roku Samorząd Uczniowski wraz z całą społecznością Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Zamościu wziął udział w dniu Solidarności z Białorusią. 

Wybory prezydenckie na Białorusi spowodowały narastający opór tamtego społeczeństwa wobec autorytarnej władzy. Dążenia wolnościowe, protesty, które trwają już od połowy sierpnia pokazały brutalność milicji i jednostek specjalnych. Bicie, represje i areszt zastosowano wobec tysięcy protestujących, co porusza opinię publiczną całego świata, a nam, Polakom przypomina karty naszej historii. Z tego powodu w Polsce powstał rządowy projekt pomocowy „Solidarni z Białorusią”.  

Samorząd Uczniowski ZSP 5 chcąc wyrazić symboliczne poparcie dla wolnościowych postaw społeczeństwa białoruskiego, wyraził swoje poparcie poprzez biały lub biało-czerwony strój.

W ramach działań rozdawane były również kotyliony z wizerunkiem flagi Białorusi, które zostały wykonane przez klasę 2pTW. Podczas lekcji odbyły się także pogadanki uświadamiające dlaczego taka akcja ma miejsce i co dzieje się za naszą wschodnią granicą.  

Na szkolnych korytarzach można było także podziwiać plakaty konkursowe naszych uczniów, spośród których wybrano zwyciężczynię Izabelę Laskowską z klasy 2pA.

Joanna Pawluk, Natalia Kraczek

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz Regulamin serwisu Kronika Tygodnia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (ul. Chocimska 3A, 00-791 Warszawa) jest administratorem twoich danych osobowych, dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe