Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 06:57
Reklama

Definicja głupoty - felieton Marka Sztochela

Wkrótce zacznie się wielkie testowanie. Nie tak wielkie, jak latem, gdy wielu piłkarzy jest do wzięcia bez konieczności płacenia odstępnego (w związkowej nomenklaturze – ekwiwalentu za wyszkolenie).
Definicja głupoty - felieton Marka Sztochela

Nie tak wielkie, ale też niemałe, bo w środowisku piłkarskim wciąż panuje przekonanie, że siła zespołów bierze się dzięki "armii zaciężnej", a nie jest wynikiem sumiennego i systematycznego udziału zawodników w treningach. Być może nawet niektórzy zdają sobie sprawę z tego, że udoskonalać formę piłkarską jednak trzeba. Tyle tylko, że niełatwo piłkarzy do tego namówić. Zwłaszcza, że coraz częściej kluby ściągają najemników tylko na mecze, bo na pokrycie kosztów ich dojazdów na zajęcia szkoleniowe kasy już nie starcza. Jeśli piłkarze nie trenują, to wyników nie ma. Jak kluby próbują temu zaradzić? W następnym okienku transferowym dokonują kolejnej rewolucji kadrowej. I tak w koło Macieju. Jak to zjawisko określić? Odpowiedź dają słowa Alberta Einsteina: "Głupotą jest ciągle robić to samo i oczekiwać za każdym razem innego wyniku".

Głupotę popełniają także lokalni dziennikarze sportowi, którzy liczą na to, że pisane przez nich treści będą miały większą liczbę odbiorców, a jednocześnie w okresie przygotowań zespołów piłkarskich do rozgrywek używają zwrotów "zawodnik testowany", zamiast rzetelnie informować o tym, kogo kluby przymierzają do swoich ekip na ligę. Czytelnicy, którzy też są podatnikami, opłacającymi co weekendową zabawę w kopanie piłeczki, a przede wszystkim płacą za gazetę, oczekują właśnie takich informacji. Wyniki sparingów nie interesują ich tak bardzo, jak ewentualne transfery. Marne jest tłumaczenie, że kluby i trenerzy nie chcą podawać personaliów testowanych piłkarzy, bo to nie leży w ich interesie – inne kluby mogą im testowanych zawodników podkupić (a co wtedy z interesem piłkarzy, w kontekście ich szans na lepszą ofertę?). Co niektórzy piszący o sporcie powinni więc sobie zadać pytanie: czyje właśnie interesy reprezentują – klubów czy redakcji i czytelników?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
kibic 22.01.2020 22:46
Bardzo dobrze napisane, w końcu piłka nożna jest dla kibiców a w sezonie ogórkowym transfery lub przymiarki do nich budzą najwieksze zainteresowanie.

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner B1 firmy Replika
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: I tak toTreść komentarza: Wezcie ukraincow do roboty, duzo nie biora 50zl za godzineData dodania komentarza: 18.04.2024, 15:32Źródło komentarza: Znowu słychać lament plantatorów. Boją się o zbiór truskawekAutor komentarza: CyrkTreść komentarza: Takie czasy, sępić, żebrać a ubezpieczyc budynku to szkoda bylo, a przeciez to biznes, wiec stac bylo.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:24Źródło komentarza: Płoskie: Warsztat Bra-Tek spłonął. Kto dołoży cegiełkę do odbudowy?Autor komentarza: fezóJTreść komentarza: Demokratycznie to TfuSSk rolników napierd,lał i dalej będziemy pluli na niemca pluskwo faszystowska.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:22Źródło komentarza: Pociąg z Hrubieszowa do Wrocławia zagrożony. Nieoficjalne plany likwidacjiAutor komentarza: PfffTreść komentarza: Moze im jeszcze pomniki postawcie. Chcieli taliej pracy to maja. Jak babcia klozetowa wpusci bezdomnego za darmo gdy ma sraczke, to tez bedzie pozowac na bohatera? Żałosne.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:21Źródło komentarza: Znaleźli zakrwawione ciało. To oni podjęli walkę o życieAutor komentarza: POyebyTreść komentarza: Danke main furer Deuschland zug Breslau kaput w POdziękowaniu oficer Sztazi TW Oskar vel konDonek.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 15:17Źródło komentarza: Pociąg z Hrubieszowa do Wrocławia zagrożony. Nieoficjalne plany likwidacjiAutor komentarza: szkoda goTreść komentarza: a na co zmarł Piotr Łachno?Data dodania komentarza: 18.04.2024, 14:53Źródło komentarza: Znaleźli zakrwawione ciało. To oni podjęli walkę o życie
Reklama
Reklama