Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 16:11
Reklama Baner A1 BUDBRAM

Pozycjonowanie, czyli jak walczyć z konkurencją w Google

W związku z rosnącą liczbą użytkowników Internetu prowadzenie własnej działalności nie może być oderwane od wirtualnego świata. Nie ma znaczenia tutaj wielkość biznesu, zakres jego usług czy branża, w jakiej działa. Każda firma chcąca odnieść sukces musi działać również w Internecie, ponieważ we współczesnym świece ludzie właśnie tam za pomocą Google szukają towarów i usług.
  • Źródło: Źródło: Agencja Projekt Marketing z Lublina
Pozycjonowanie, czyli jak walczyć z konkurencją w Google

Użytkownicy Internetu - dlaczego warto o nich walczyć?

Obecnie niemal każdy korzysta z Internetu za pomocą różnego typu urządzeń stacjonarnych czy mobilnych, a świat realny jest silnie połączony ze światem wirtualnym. W związku z czym liczba użytkowników Internetu wciąż rośnie. Tylko w Polsce, według najnowszych badań Gemius/PBI, liczba internautów korzystających z sieci codziennie wynosiła w styczniu 2018 roku ogółem 28 mln (podczas gdy jeszcze w listopadzie 2017 było to ogółem 27,7 mln), z czego:

  • 24,3 mln korzysta z Internetu na laptopach i komputerach osobistych w domu i pracy;
  • <22,1 mln korzysta z z sieci za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów).

Jak widać ogromna liczba Polaków korzysta codziennie z Internetu. Szukają w nim nie tylko rozrywki, informacji, ale również usług i towarów, stając się tym samym potencjalnymi klientami, o których bez wątpienia warto walczyć. Obecność biznesu w Internecie zwiększa jego zasięg i pozwala pozyskać większą liczbę klientów oraz skutecznie budować wizerunek marki.

Pozycjonowanie strony a Google - na czym polega zależność?

Na pytanie jak walczyć z konkurencją w Google można dać krótką i zwięzłą odpowiedź - poprzez odpowiednio zaplanowane pozycjonowanie strony. Tylko na czym ono polega i jaki ma związek z wyszukiwarką Google?

Co to jest pozycjonowanie i na czym polega?

Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Wyjaśniając tą zależność warto zwrócić uwagę na fakt, że internauci szukając w sieci konkretnych informacji, usług czy towarów korzystają z pomocy wyszukiwarki Google (najbardziej znanej i najczęściej używanej). Po wpisaniu zapytania otrzymują listę linków do stron, które w sposób najbardziej trafny odpowiadają na owe zapytanie. Poza tym przeglądają strony zwykle z kilku pierwszych linków znajdujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z tego też powodu firmom zależy na tym, aby być na tak zwanej top liście Google (TOP10), ponieważ w ten sposób docierają ze swoją ofertą do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony, a więc działania SEO mają na celu poprawienie pozycji strony w Google pod kątem określonych grup zapytań. Dla przykładu osoba szukającą za pomocą Google sklepu ze sprzętem sportowym w Lublinie otrzyma na swoim urządzeniu (stacjonarnym lub mobilnym) listę sklepów w określonej kolejności. Rolą SEO jest pojawienie się linku do pozycjonowanego sklepu wśród pierwszych bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie więc pozwala osiągnąć wysoką pozycję w Google, co przynosi wymierne korzyści firmie:

  • zwiększa wartościowy ruch na stronie pozyskując coraz większa liczbę klientów;
  • skutecznie buduje wizerunek marki;
  • podnosi prestiż firmy.

Warto jednak podkreślić, że działania SEO, aby przynosiły zamierzone cele, muszą opierać się na odpowiednio przygotowanej strategii i być profesjonalnie wykonywane przez specjalistę SEO.

Tutaj należy nadmienić, że trzeba z bardzo dużą dozą ostrożności analizować tanie oferty pozycjonowania w agencji SEO, bowiem taka usługa robiona za bezcen i po kosztach może doprowadzić do kar od Google nałożonych na stronę www, co będzie skutkować obniżeniem pozycji witryny w wyszukiwarce.

Działania SEO w kontrze do reklamy AdWords

Wysoka pozycja w Google jest marzeniem wielu firm i stanowi nie lada wyzwanie. W zależności od rodzaju biznesu i obszaru jego działania, a także jego konkurencyjności, dotarcie na szczyt listy Google bywa mniej lub bardziej trudne do osiągnięcia. Związane jest także z kosztami.

Warto jednak w tym miejscu zwrócić uwagę na dwie kwestie:

  • darmowe wyniki wyszukiwania (ranking stron na liście wyników wyszukiwania);
  • płatne reklamy systemu AdWords (ADS).

O pierwszym przypadku cały czas jest mowa i to właśnie do niego odnoszą się szeroko rozumiane działania SEO i pozycjonowanie. Natomiast za pomocą płatnych reklam z systemu AdWords można również pojawić się, za odpowiednią opłatą, na pierwszej liście wyników wyszukiwania w tak zwanej strefie promowanej przed darmowymi wynikami. Są one oznaczone jako "reklama", ale nie wszyscy na to zwracają uwagę. Koszty tego typu reklamy niejednokrotnie mocno obciążają firmowy budżet i nie zawsze są wystarczające efektywne. Znacznie tańszym i bardziej skutecznym sposobem jest odpowiednie pozycjonowanie strony zapewniające jej utrzymanie się na szczycie listy darmowych wyników wyszukiwania Google.

Odpowiednia strategia i długofalowe działania - podstawa sukcesu pozycjonowania

Jak już wcześniej zostało wspomniane skuteczność pozycjonowania zależy od opracowania odpowiedniej strategii działania, która musi wyznaczać określone cele do realizacji skrojone na miarę danego biznesu. Konkurencja jest ogromna, ponieważ każdy chce, aby jego firma była na szczycie listy Google. W związku z czym plan działania musi być odpowiednio przemyślany i dostosowany do specyfiki, a także konkurencyjności danej firmy i branży w jakiej działa. Są to działania długofalowe, na których rezultaty trzeba niekiedy trochę poczekać.

Aby dana strona była uznana za godną uwagi przez Google oraz dobrze przez jej roboty indeksowana musi być odpowiednio zoptymalizowana - w skrócie być atrakcyjna dla Google i jej użytkowników pod względem wizualnym i merytorycznym. Strategia pozycjonowania obejmuje więc szereg działań poprawiających strukturę strony oraz dbające o jej wartościowy content, jak również budowanie sieci mocnych linków SEO (wewnątrz strony, jak i odsyłających do niej linków zewnętrznych). Wszystko to stopniowo poprawia pozycję strony w Google, a w efekcie skutecznie zwiększa ruch na stronie zapewniając firmie coraz większe zyski.

Opłacalność pozycjonowania

Niestety nie da się jasno określić kosztów pozycjonowania, bo ceny są one zależne od wielu czynników takich jak choćby:

  • branży biznesu i jej konkurencyjności;
  • wyznaczonych celów;
  • tempa pozyskiwania mocnych linków przez konkurencję;
  • zakresu działań SEO.

Można przyjąć, że dolna granica to minimum 1000 zł miesięcznie (dla pozycjonowania lokalnych biznesów średniej wielkości miast). Niemniej jednak są to koszty, które z pewnością warto ponieść. Dla osób planujących długofalowe działania w internecie pozycjonowanie z pewnością będzie się opłacało, ponieważ zapewni firmie rozwój i coraz większe zyski oraz pomoże skutecznie budować wizerunek marki i zdobyć prestiż.

Pobierz podstawowy poradnik pozycjonowania w PDF (plik w załączniku).


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy firmy GOLDSUN
ReklamaBaner reklamowy Kronika Tygodnia
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
ReklamaBaner reklamowy b - dodatek
ReklamaBaner B1
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: XYZTreść komentarza: Nie może bo budżet uchwalony musi zgodnie z nim działać inaczej RIO zaopiniuje negatywnie. Lwowskiej też nie wstrzymaData dodania komentarza: 25.04.2024, 12:12Źródło komentarza: Zamość: Na Karolówce przebudowanych zostanie kilka drógAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Zabrać socjal pasożytom pokroju pana buraka i dać na pocztę. Pieniądze sto razy lepiej wydane.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 11:37Źródło komentarza: Strajk na poczcie. Uwaga, to oznacza utrudnienia dla klientów [KOMUNKAT ZWIĄZKOWCÓW]Autor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Likwidują coś w jednej z najszybciej wyludniającej się gminy w całym kraju? Niemożliwe.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 11:33Źródło komentarza: "Nie" dla likwidacji! Znowu stają w obronie poczty w DołhobyczowieAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Proste rozwiązanie zabrać socjal takim pasożytom jak pan burak i dać na pocztę. I tak z moich podatków to idzie więc wolę takie rozwiązanie.Data dodania komentarza: 25.04.2024, 11:31Źródło komentarza: "Nie" dla likwidacji! Znowu stają w obronie poczty w DołhobyczowieAutor komentarza: klikTreść komentarza: Jenot to sobie może , zaorać las, tam gdzie jego miejsce!Data dodania komentarza: 25.04.2024, 11:30Źródło komentarza: Zamość: Nieoficjalne wyniki wyborów. Rafał Zwolak nowym prezydentemAutor komentarza: no nie "normalny" ?Treść komentarza: najwięcej ma do powiedzenia sbecki emerytData dodania komentarza: 25.04.2024, 11:19Źródło komentarza: Zbliża się sezon komunijny. I liczenie wydatków. 250 zł od talerzyka to początek
Reklama
Reklama