Ćwiczenia przy biurku, których nikt nie zauważy

  • 28.12.2016, 13:23 (aktualizacja 04.01.2017 14:48)
  • amaz
Ćwiczenia przy biurku, których nikt nie zauważy
Praca biurowa ma to do siebie, że daje w kość a dokładnie w kręgosłup. Wiele osób skarży się na uczucie ciężkich nóg i na bóle odcinka lędźwiowego. Można temu zapobiec poprzez wykonywanie prostych ćwiczeń izometrycznych i rozciągających podczas pracy przy komputerze. Współpracownicy nawet tego nie zauważą.

Ćwiczenia izometryczne wzmacniaja m.in.: uda, brzuch, czy pośladki. Polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni ciała. Podczas ich wykonywania najważniejsza jest właściwa technika, dopiero później tempo i ilość powtórzeń. Ćwiczenia tego typu można wykonywać dosłownie wszędzie, bo nie wymagają specjalnego sprzętu ani przestrzeni. Nie zabierają zbyt wiele czasu. Można pracować i ćwiczyć jednocześnie.

Zanim jednak przystąpi się do ćwiczeń, należy pamiętać o kilku zasadach utrzymania prawidłowej pozycji siedzącej. Głowa nie może być wysunięta do przodu. Stanowi ona przedłużenie kręgosłupa i w takiej pozycji należy ją trzymać. Plecy musza być wyprostowane i przyległe do oparcia. Łopatki powinny być ściągnięte. Ważne jest także takie ustawienie ciała, które sprawia, że kolana znajdują się niżej niż biodra, nigdy odwrotnie. Stopy wygodnie opierają się o podłogę. W takiej pozycji można zaczynać ćwiczenia izometryczne i rozciągające.

Ćwiczenie na uda: siedząc, złącz mocno stopy oraz kolana i naciskaj nimi na siebie.

Ćwczenie na brzuch: zachowując prawidłową postawę siedzącą, napinaj mięśnie brzucha i rozluźniaj.

Każde ćwiczenie należy powtórzać co najmniej 10 razy.

Ćwiczenia rozluźniające: najprostszym ćwiczeniem na rozluźnienie karku jest sięgnięcie brodą do klatki piersiowej, nastepnie odchylenie głowy do tyłu i na boki. Ruch powinien być płynny i powolny. Delikatne krążenia ramionami również przyczyniają się do zmniejszenia napięcia mięśni. Warto również robić przerwy od pracy na krótki spacer.

Aktywne i przede wszystkim prawidłowe siedzenie jest dla kręgosłupa jak trening – zmusza mięśnie do ciągłej pracy, by utrzymać prawidłową pozycję ciała. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko przeciążenia kręgosłupa, co zapobiega bólom pleców. Wystarczy tylko kilkanaście minut ćwiczeń aby poczuć się lepiej.

 

amaz
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Pozostałe